![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vlaams Belang nog meer dieperik in
Groen! scoort CD&V blijft de grootste Vandenbroucke populair bij kiezers N-VA bevestigt, LDD levert in ![]() Allereerst komt er geen einde aan de teloorgang van Vlaams Belang. In vergelijking met de Vlaamse verkiezingen zakt Vlaams Belang nog 2,6 procent, tot een dieptepunt van 12,8 procent. De daling is significant, ze valt dus buiten de foutenmarge. Vlaams Belang verschrompelt daarmee tot het vijfde partijtje in Vlaanderen, terwijl de partij bij de verkiezingen van juni nog de tweede grootste was. http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20091009_079 AIAIAIAI Laatst gewijzigd door BlueThunder : 9 oktober 2009 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 9 oktober 2009 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De 10 populairste politici in Vlaanderen
1. Kris Peeters 44% CD&V 2. Bart De Wever 39% N-VA 3. Guy Verhofstadt 39% Open VLD ![]() ![]() 4. Herman Van Rompuy 36% CD&V 5. Frank Vandenbroucke 35% SP.A 6. Yves Leterme 34% CD&V 7. Stefaan De Clerck 30% CD&V 8. Johan Van De Lanotte 29% SP.A 9. Inge Vervotte 28% CD&V 10. Jo Vandeurzen 26% CD&V Nr. 11 tot 35 11. Freya Van den Bossche 24% SP.A ![]() 12. Hilde Crevits 23% CD&V 13. Vincent Van Quickenborne 22% Open VLD ![]() 14. Mieke Vogels 22% Groen! 15. Karel De Gucht 21% Open VLD ![]() 16. Marianne Thijssen 20% CD&V ![]() 17. Bart Somers 20% Open VLD ![]() ![]() ![]() 18. Jean-Marie Dedecker 20% LDD 19. Patrick Dewael 19% Open VLD 20. Geert Bourgeois 19% N-VA 21. Bert Anciaux 19% SP.A ![]() 22. Filip Dewinter 18% Vlaams Belang 23. Caroline Gennez 16% SP.A ![]() 24. Annemie Turtelboom 14% Open VLD 25. Pieter De Crem 13% CD&V 26. Steven Vanackere 13% CD&V 27. Jan Peumans 12% N-VA 28. Frank Vanhecke 12% Vlaams Belang 29. Pascal Smet 11% SP.A 30. Joke Schauvliege 11% CD&V 31. Gerolf Annemans 10% Vlaams Belang 32. Guy Vanhengel 9% Open VLD ![]() 33. Ingrid Lieten 8% SP.A 34. Bruno Valkeniers 7% Vlaams Belang 35. Philippe Muyters 7% N-VA |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of hoe de hedendaags politiek verder verkleutert. Laatst gewijzigd door system : 9 oktober 2009 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() arm Vlaanderen
VLD die tweede staat... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is Bart onrecht aandoen. Leterme en Vandelanotte hebben ooit met valse baarden opgetreden. De Croo heeft zelfs meegespeeld in Familie. Van Peel heeft meegespeeld in FC de Kampioenen..........
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Och, af en toe eens lachen is niet erg hoor
![]() Mijn probleem is dat heel dat politiek bestel zo ongeloofwaardig is. Populariteit heeft toch niets te maken met bekwaam zijn op politiek vlak. En wat is het belang van peilingen? Peilingen worden snel gerelateerd aan verkiezingen en mogelijke stemmen. En dat is dus een nadeel van een democratie: de politiek is veel te veel bezig met verkiezingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik HAAT peilingen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groen! is bijna even groot als het VB... Er is toch veel veranderd, de laatste jaren...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Idealen overboord smijten = kiezers overboord smijten
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Volgens peiling verleden week in La Libre Belgique (franstalige belgicistische krant) gaat Vlaams Belang lichtjes vooruit en staat op de 2e plaats onder de tjeven. Volgens peiling vandaag bekend gemaakt van de rode staatszender ook VRT genoemd samen met Le Standard (ooit een dagblad door en voor de Vlamingen) gaat het Vlaams Belang de dieperik in. Is dit wishful thinking van zowel de Onnodige Onvlaamse Openbare Omroep en Le Standard (ik kies voor deze benaming na hun geflirt met Le Soir)??? Peilingen: geen rekening mee houden, er is maar één peiling nl. de verkiezingen.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Je hebt geen peiling nodig om in te zien dat de historische rol van het VB is uitgespeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ik zei dus dat de politiek steeds verder verkleutert.
Laatst gewijzigd door system : 9 oktober 2009 om 18:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Tja, dat kom ervan als men bestendig de valse idee koestert en die bovendien ook nog propageert dat er geen Belgen meer zijn, maar slechts Vlaams-nationalisten. Dan moet men wel op de duur een zucht van moedeloosheid slagen, wanneer men moet constateren dat er nog wel degelijk Belgen bestaan. En afgezien daarvan, -en u zult het niet graag horen- er bestaan een hoop Vlaamsgezinden, maar die tegelijk zich ook Belg voelen.
Het wordt dus misschien eens tijd dat u en uw acolieten uw opvattingen hieromtrent wat bijschaven. Anders zult u van de ene ontgoocheling naar de andere gaan. Laatst gewijzigd door system : 9 oktober 2009 om 18:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Een kinderhand is gauw gevuld
![]() Men zou eens mogen ophouden met naar kiesintenties te peilen. 100% bullshit.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 9 oktober 2009 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Het zijn en blijven indd maar peilingen die we met een serieuse korrel zout moeten nemen maar dat het VB hier nog verder achteruitgaat vind ik toch wel een positief signaal.
7 juni was al een prachtige dag door het zware verlies van het VB, ik hoop echt dat er nog zo'n dagen mogen komen. Wat hier ook wel opvalt is dat LDD blijkbaar niet meer doorbreekt, dat Groen vlot boven de kiesdrempel blijft en dat open VLD wrsch hun dieptepunt bereikt heeft. Al zijn het en blijven het uiteraard peilingen.
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eindelijk begint het tot de Vlamingen door te dringen dat stemmen voor het VB geen enkele meerwaarde opleverd.
|
![]() |
![]() |