![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() Op 24u tijd hebben welgeteld 5343 mensen gerageerd op een oproep van de PVDA om protestmails te sturen naar premier Van Rompuy. Met de mailactie wil de PVDA protesteren tegen de makke houding van de regering in het Electrabel-dossier.
PVDA-energieverantwoordelijke Tom De Meester : "Blijkbaar staat Electrabel in België boven de wet, en mogen ze helemaal zelf beslissen hoeveel belastingen ze betalen. De regering gaat plat op de buik voor Electrabel. In plaats van de nucleaire winsten af te romen en een woekerwinstentaks op te leggen, houdt de regering smekend haar hand open, en hoopt op een aalmoes." “GDF Suez heeft het lef om dit jaar zéro euro van haar winst af te staan, terwijl de aandeelhouders dit jaar 5,1 miljard euro krijgen uitgekeerd. In volle crisistijd! Dat is obsceen. De kerncentrales leveren Electrabel elk jaar 1,2 miljard euro op. Dat geld is van ons en moet terugkeren. U kunt de emailactie hier bekijken. De mail in kwestie : Geachte premier Van Rompuy, Ik verneem dat Electrabel in 2008 geen eurocent belastingen heeft betaald. Meer nog, ze kregen 93 miljoen euro terug van de belastingen. Ik ben daarover verbijsterd, want ik betaal wél elk jaar belastingen. Ook in 2009 wil Electrabel naar eigen zeggen "zero euro" belastingen betalen. Er zou daarover zelfs een akkoord zijn gesloten met de Belgische regering. Electrabel wil pas eventueel een bijdrage betalen vanaf 2010, en is bereid om daar verder met u over te onderhandelen. Graag had ik, als hardwerkende Belg, van dezelfde behandeling genoten als Electrabel. Hierbij laat ik u dan ook graag weten dat ik voor 2009 "zero euro" belastingen wens te betalen, net als Electrabel. Vanaf 2010 ben ik eventueel bereid om opnieuw een bijdrage te betalen. Maar daar zal wel eerst moeten over onderhandeld worden, dat begrijpt u wel. Liefst in een goed restaurant, en niet te goedkoop. En op voorwaarde natuurlijk dat u de BTW op energie verlaagt van 21 naar 6%, zoals nu al ruim 185.000 mensen vragen. Voor meer informatie : Tom De Meester PVDA-energieverantwoordelijke Bron: politics.be