Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2009, 20:49   #1
Kay_
Europees Commissaris

Standaard Ontslagen

Pf, enkele uren geleden ontslagen geweest voor de 2de keer op 5 maand.
De eerste keer kon niet anders door de crisis, ik werkte als recruitment consultant en moest vertrekken met een hoop anderen.
Maar deze keer was echt rot.

5 maand geleden begonnen als vertegenwoordiger samen met nog een andere kerel. En vandaag alle twee, net voor het einde van de proefperiode onstlagen.
Ik heb altijd mijn cijfers gehaald en hoopte dus dat mijn contract vast zou worden. Toen zag ik dat de teamleader die kerel binnenriep die samen begonnen was met mij en toen ik zijn gezicht zag wist ik hoe laat het was.

Hij riep mij bij hem: ook ontslagen dus. Ik moest onmiddellijk alles inpakken in een doos en bedrijfswagen laten staan. Heb ik dus van 5 uur tot 7 uur buiten moeten staan met die doos met mijn spullen is. Best vernederend.

Het ontslag kwam echt totaal onverwacht. Ik heb nooit ervaringen met hem gehad behalve deze week dinsdag. Toen werd hij ineens kwaad omdat ik, terwijl ik mijn boterhammen aan het eten was tijdens de pauze, op het internet zat.
Blijkbaar mag dat niet, ik had hier absoluut geen idee van, iedereen deed dit namelijk. Hij noemde dit 'immatuur gedrag' en blijkbaar was dat reden genoeg.

Nu krijg ik nog 5 dagen betaald en that's it. Echt niet goed voor het zelfvertrouwen als je je targets haalt en toch 2 keer op 5 onstlagen wordt.

Pffffffffffffff.

Ik had het eigenlijk moeten zien aankomen, want het liedje 'this is it' was net op de radio toen ik bij mijn laaste klant aankwam nét voor ik wist dat ik mijn werk zou verliezen.

Nu gelukkig woon ik nog thuis, maar die andere kerel is nog maar 1 maand geleden papa geworden.

Anyway, wou het ook eens met iemand anders dan familie en vrienden delen.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 29 oktober 2009 om 20:49.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 20:54   #2
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Kay,
Al mijn medeleven...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 20:54   #3
Sammael
Gouverneur

Standaard

Veel sterkte.

En laat uw zelfvertrouwen er niet teveel onder lijden. Op het einde van de proeftijd buiten ondanks het feit dat ge uw werk goed deed, ruikt naar een bewuste politiek om telkens opnieuw een goedkope werkkracht te hebben.

Er is niks, maar dan ook niks, mis met surfen op internet tijdens uw middagpauze. Die vent is gewoon een rotzak die een toneelstukje opvoerde om u daarna met zijn hypocriet gezicht voor een drogreden aan de deur te zetten.

Het voelt nu misschien niet zo aan, maar prijs uzelf gelukkig dat ge daar niet meer werkt. Ander en beter.

Hopelijk vinden jullie allebei snel opnieuw werk.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 20:57   #4
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Makkelijk voor anderen om te zeggen, dat weet ik wel, maar je moet de moed niet laten zakken.
Oud 29 oktober 2009, 21:00   #5
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
De eerste keer kon niet anders door de crisis, ik werkte als recruitment consultant en moest vertrekken met een hoop anderen.

5 maand geleden begonnen als vertegenwoordiger samen met nog een andere kerel. En vandaag alle twee, net voor het einde van de proefperiode onstlagen.
Ik heb altijd mijn cijfers gehaald en hoopte dus dat mijn contract vast zou worden. Toen zag ik dat de teamleader die kerel binnenriep die samen begonnen was met mij en toen ik zijn gezicht zag wist ik hoe laat het was.

Hij riep mij bij hem: ook ontslagen dus. Ik moest onmiddellijk alles inpakken in een doos en bedrijfswagen laten staan. Heb ik dus van 5 uur tot 7 uur buiten moeten staan met die doos met mijn spullen is. Best vernederend.

Het ontslag kwam echt totaal onverwacht. Ik heb nooit ervaringen met hem gehad behalve deze week dinsdag. Toen werd hij ineens kwaad omdat ik, terwijl ik mijn boterhammen aan het eten was tijdens de pauze, op het internet zat.
Blijkbaar mag dat niet, ik had hier absoluut geen idee van, iedereen deed dit namelijk. Hij noemde dit 'immatuur gedrag' en blijkbaar was dat reden genoeg.

Nu krijg ik nog 5 dagen betaald en that's it. Echt niet goed voor het zelfvertrouwen als je je targets haalt en toch 2 keer op 5 onstlagen wordt.

Pffffffffffffff.

Ik had het eigenlijk moeten zien aankomen, want het liedje 'this is it' was net op de radio toen ik bij mijn laaste klant aankwam nét voor ik wist dat ik mijn werk zou verliezen.

Nu gelukkig woon ik nog thuis, maar die andere kerel is nog maar 1 maand geleden papa geworden.

Holy shit....

Veel sterkte Kay, dit verdient ge niet. Zoals ik het hier lees lijkt me dat een erg onredelijke kerel die gewoon een reden zocht ?

Ik hoop dat ge spoedig nieuw werk vindt en samen ook een nieuwe uitdaging !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 21:00   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Rot voor je, Kay...

Hopelijk vind je snel iets anders en dan liefst bij een werkgever die je prestaties weet te waarderen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 29 oktober 2009 om 21:01.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 21:09   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeilijk te zeggen, maar ik denk dat het niks met jou te maken heeft, en het zou me niet verwonderen dat men daar gewoon systematisch op mensen met proefperioden werkt, en ze om een of andere domme reden buitengooit tegen het einde van hun proefperiode.

Ik kan er niet teveel over zeggen, maar ik heb het zelf ook zien gebeuren, en ik kende de echte redenen, die niks met de persoon in kwestie te maken hadden. Ze hebben die gast ook om een of andere smoes buiten gegooid, maar als het dat niet was geweest, was 't iets anders geweest, maar de plaast moest gewoon vrijgemaakt worden voor een andere (instructies blijkbaar van bovenaf).

Dus, neem het niet persoonlijk op. Zulke smeerlapperijen gebeuren dus, ik heb het zelf met mijn eigen ogen gezien (en mocht niks zeggen).

EDIT: tiens, ik zie dat anderen dat ook al gezien hebben...

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 oktober 2009 om 21:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 21:09   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Met de crisis maak je je best klaar om een leven lang te doppen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 21:10   #9
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Veel sterkte.

En laat uw zelfvertrouwen er niet teveel onder lijden. Op het einde van de proeftijd buiten ondanks het feit dat ge uw werk goed deed, ruikt naar een bewuste politiek om telkens opnieuw een goedkope werkkracht te hebben.

Er is niks, maar dan ook niks, mis met surfen op internet tijdens uw middagpauze. Die vent is gewoon een rotzak die een toneelstukje opvoerde om u daarna met zijn hypocriet gezicht voor een drogreden aan de deur te zetten.

Het voelt nu misschien niet zo aan, maar prijs uzelf gelukkig dat ge daar niet meer werkt. Ander en beter.

Hopelijk vinden jullie allebei snel opnieuw werk.
lijkt inderdaad op de veelgebruikte tactiek om voortdurend met goedkope werkkrachten te werken zonder enige verplichting...
Oud 29 oktober 2009, 21:22   #10
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat een klootzak, die werkgever.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 21:26   #11
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Thanks voor de leuke berichten
Heb ook de indruk dat hier wat meer achter zat, was echt raar dat hij zo kwaad was dinsdag zonder ook maar één opmerking op voorhand.

Aan de andere kant heb ik nu de tijd om na te denken wat ik verder wil gaan doen.
Deze job had ik op nog geen 2 weken nadat ik op mijn vorig werk ontslagen was.
Nu ga ik wel wat meer tijd nemen, denk ik.
Oud 29 oktober 2009, 21:26   #12
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

triestig, maar vele mensen komen zoiets tegen in hun leven (inclusief ondergetekende)

er komen betere tijden, geloof me
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 21:31   #13
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Thanks voor de leuke berichten
Heb ook de indruk dat hier wat meer achter zat, was echt raar dat hij zo kwaad was dinsdag zonder ook maar één opmerking op voorhand.

Aan de andere kant heb ik nu de tijd om na te denken wat ik verder wil gaan doen.
Deze job had ik op nog geen 2 weken nadat ik op mijn vorig werk ontslagen was.
Nu ga ik wel wat meer tijd nemen, denk ik.
nou ja leer eruit,dat je zoiets al vroegtijdig kan opmerken en jezelf op tijd kunt indekken
Oud 29 oktober 2009, 21:32   #14
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
nou ja leer eruit,dat je zoiets al vroegtijdig kan opmerken en jezelf op tijd kunt indekken
Yup, zou bezie ik het ook.
Oud 29 oktober 2009, 21:38   #15
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Als het u een troost mag zijn, morgen "mag" ik onderhandelen over 90 mensen die moeten afvloeien......bazen zijn smeerlappen.....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 21:43   #16
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Afvloeien.

Oh, wat haat ik liberale eufemismen.
Oud 29 oktober 2009, 21:47   #17
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

amai.
als ik dat zo hoor begrijp ik niet waarom ik nog altijd niet ontslagen ben.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 21:59   #18
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Man, dat vind ik zo rot voor je. Ik hoop dat je snel iets anders gaat vinden, maar ik kan best begrijpen dat de vernedering en de kopzorgen nog een tijdje gaan blijven hangen.

Citaat:
Dat is stuitend. Bij ons heb ik hoge piefen zien vertrekken (ook ontslagen wegens te duur en niet meteen duidelijk wat ze eigenlijk deden) maar die mochten voor het gemak de firmawagen nog wel een jaartje blijven gebruiken. Jeez... is het zo moeilijk om te zeggen dat je die wagen een week of een maand later op de parking moet zetten zodat je je aftocht wat kan regelen? Als ze mij op die manier ontslaan, moet ik minstens 50 kilo aan boeken meesleuren.

Citaat:
Dus toen het netwerk amper belast was. Stok - zoeken - hond - vinden - slaan. Nepreden.

Citaat:
Als je het op voorhand wist had je even snel zijn kantoor binnen kunnen lopen om te zien wat hij open had staan onder de middagpauze. Bazen kennen veelal niet veel van computers, laat staan dat ze hun mighty windows sessie zouden afsluiten als ze eens naar het toilet gaan.

Citaat:
Ergens wel benieuwd waar je werkte. Werkte je op interim basis? 5 dagen betaald krijgen, lijkt me niet meteen een vast contract.

Citaat:
Pffffffffffffff.

Op de obligate MJ-dinges ga ik niet in, maar als het op interim basis was, dan weet je zeker dat je op 5 werkdagen tijd buiten kan liggen. Je baas was daarbovenop nog een sadist die je geen enkel waardig buitengaan schonk. Dat soort mensen zou ik kunnen wurgen.

Citaat:

Deel maar. Ik heb inderdaad ook wel compassie met die andere man en ik hoop dat zijn vrouw een vaste job heeft. Met een kindje zit je al snel aan een eigen huisje en hypoteekje. En dat soort verhalen kan ruw worden als je geen spaarcent opzij hebt staan.

Het beste van me toegewenst en ik hoop dat je snel weer aan de slag bent. Als je echt via interim werkt dan zou dat nog moeten lukken, maar je hebt nooit enige zekerheid. Maar ik blijf bij het oordeel dat een sardonische gek je buiten gooit om de cijfers te halen met een stier van een drogreden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 22:06   #19
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Man, dat vind ik zo rot voor je. Ik hoop dat je snel iets anders gaat vinden, maar ik kan best begrijpen dat de vernedering en de kopzorgen nog een tijdje gaan blijven hangen.

Dat is stuitend. Bij ons heb ik hoge piefen zien vertrekken (ook ontslagen wegens te duur en niet meteen duidelijk wat ze eigenlijk deden) maar die mochten voor het gemak de firmawagen nog wel een jaartje blijven gebruiken. Jeez... is het zo moeilijk om te zeggen dat je die wagen een week of een maand later op de parking moet zetten zodat je je aftocht wat kan regelen? Als ze mij op die manier ontslaan, moet ik minstens 50 kilo aan boeken meesleuren.

Dus toen het netwerk amper belast was. Stok - zoeken - hond - vinden - slaan. Nepreden.

Als je het op voorhand wist had je even snel zijn kantoor binnen kunnen lopen om te zien wat hij open had staan onder de middagpauze. Bazen kennen veelal niet veel van computers, laat staan dat ze hun mighty windows sessie zouden afsluiten als ze eens naar het toilet gaan.

Ergens wel benieuwd waar je werkte. Werkte je op interim basis? 5 dagen betaald krijgen, lijkt me niet meteen een vast contract.

Op de obligate MJ-dinges ga ik niet in, maar als het op interim basis was, dan weet je zeker dat je op 5 werkdagen tijd buiten kan liggen. Je baas was daarbovenop nog een sadist die je geen enkel waardig buitengaan schonk. Dat soort mensen zou ik kunnen wurgen.

Deel maar. Ik heb inderdaad ook wel compassie met die andere man en ik hoop dat zijn vrouw een vaste job heeft. Met een kindje zit je al snel aan een eigen huisje en hypoteekje. En dat soort verhalen kan ruw worden als je geen spaarcent opzij hebt staan.

Het beste van me toegewenst en ik hoop dat je snel weer aan de slag bent. Als je echt via interim werkt dan zou dat nog moeten lukken, maar je hebt nooit enige zekerheid. Maar ik blijf bij het oordeel dat een sardonische gek je buiten gooit om de cijfers te halen met een stier van een drogreden.
smeer het nog maar wat verder uit,drama queen
Oud 29 oktober 2009, 22:07   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Afvloeien.

Oh, wat haat ik liberale eufemismen.
Hoe erg ik het ook vind, en hoezeer ik niet bepaald een liberaal ben (hoewel... minder ambtenaren), mag je gerust spreken over ontslagen of als je erg links bent kan je spreken over broodroof en zo. Maar dan moet men eerlijk durven zijn. Ik snap heus wel dat een bedrijf soms 10% moet laten afvloeien bij te lang en te zwaar verlies in de hoop dat die andere 90% de boel weer recht kunnen houden.

Maar het verhaal dat ik hier hoor is eentje van een potentaatje dat zich hoger dan welke god uit de geschiedenis of het heden ook waant en gewoon gaat borstelen zonder onderscheid. Men zou al zitten janken over het feit dat het vlaams blok ooit bokshandschoenen als logo had... duh...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be