Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2009, 09:00   #1
NOEKIE
Schepen

Standaard De vierde macht de Media manipuleert.

Ergeren jullie je ook zo aan de manipulatie van de media? Ik wel. Alhoewel voor politiekers de media hen veel macht geeft of afneemt. goed boek is van johan sanctorum.

http://www.visionair-belgie.be/Artikels/Boekenshop.htm

De vergeten vierde macht mogen we niet onderschatten. Vele mensen slikken als zoete koek wat de media hen voorschoteld. Wie durft er net als ik kritisch te zijn?

bespreking:
http://www.indymedia.be/nl/node/35175

Laatst gewijzigd door NOEKIE : 23 oktober 2009 om 09:07.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 09:07   #2
(Geza)ni(c)k
Vreemdeling

(Geza)ni(c)k's schermafbeelding

Standaard

Ik denk inderdaad ook dat we de invloed van de media niet mogen onderschatten.

Vandaag bestaan er bijvoorbeeld heel wan glamourpolitici (BV-politici) die hun zetel of postje louter aan de media te danken hebben.

Zo mogen we de invloed van De Slimste Mens op het resultaat van Bart De Wever (ondanks het feit dat ik hem een ontzettend goed politicus vind) en de N-VA niet onderschatten.

Qua partijpolitiek worden sommige voorvallen door de media ook opzettelijk meer uitvergroot bij de ene partij dan bij de andere,...
(Geza)ni(c)k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 09:16   #3
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (Geza)ni(c)k Bekijk bericht
Ik denk inderdaad ook dat we de invloed van de media niet mogen onderschatten.

Vandaag bestaan er bijvoorbeeld heel wan glamourpolitici (BV-politici) die hun zetel of postje louter aan de media te danken hebben.

Zo mogen we de invloed van De Slimste Mens op het resultaat van Bart De Wever (ondanks het feit dat ik hem een ontzettend goed politicus vind) en de N-VA niet onderschatten.

Qua partijpolitiek worden sommige voorvallen door de media ook opzettelijk meer uitvergroot bij de ene partij dan bij de andere,...
Ik vind vooral wansmakelijk dat er zoveel mensen bij de morgen zijn ontslagen en dat er geen haan naar kraait. (niet dat de morgen een goed blad voor mij is) Maar het is walgelijk dat een onderzoeksjournalist een vrije journalist niet langer meer mag bestaan. Zo vind ik het ook walgelijk dat de laatste stunt van filip en matilde volledig uit de pers is gebleven. Filip en matilde wilden naar de sound of music musical. Helaas voor de mensen die op de eerste drie rijen reeds kaartjes hadden. Die kregen de medeling dat ze niet langer meer welkom waren die dag en ofwel hun geld terugkregen of op een andere dag maar moesten komen(uiteraard niet op de eerste rij die waren volledig uitverkocht). Hun gevolg moest de hele 3 rijen bezet houden. Wat nog erger was dat er niemand die een partijkaart van het vlaams belang of NVA had mocht aanwezig zijn. Ook die kregen hun kaartje terug betaald voor die dag. Bangelijk dat een vorst nog zulke grote invloed kan uitoefenen in de 21ste eeuw. Dit is dus volledig uit de pers gehouden.

Laatst gewijzigd door NOEKIE : 23 oktober 2009 om 09:17.
Oud 23 oktober 2009, 09:40   #4
Jukes
Parlementslid

Standaard

Een krant of magazine lezen, naar tv kijken of radio luisteren komt in dit operettestaatje neer op je laten indoctrineren door links. 95% van alle journalisten zijn immers links en dat laten ze - tegen alle deontologie in - goed merken in hun publicaties of uitzendingen.
Oud 23 oktober 2009, 10:11   #5
(Geza)ni(c)k
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Ik vind vooral wansmakelijk dat er zoveel mensen bij de morgen zijn ontslagen en dat er geen haan naar kraait. (niet dat de morgen een goed blad voor mij is) Maar het is walgelijk dat een onderzoeksjournalist een vrije journalist niet langer meer mag bestaan.
Had dit niet meer met de crisis te maken dan met het feit dat een degelijke journalist niet meer mag bestaan?
Oud 23 oktober 2009, 10:16   #6
Jukes
Parlementslid

Standaard

Een degelijke journalist is in deze tijd een contradictio in terminis. Kranten, magazines en tv-zenders zijn commerciële bedrijven, in ons land dan nog gerund door grote familiebedrijven die alleen winst op korte termijn op het oog hebben. Onderzoeksjournalistiek houdt in dat een of meer journalisten zich wekenlang in een onderwerp verdiepen. Dat is, met een omzetgebied als het onze, onbetaalbaar geworden. Vergeet degelijke journalistiek dus, het is een utopie geworden, een nostalgisch streven uit een ver verleden.
Oud 23 oktober 2009, 10:52   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De pers en vooral VRT en ook VTM doen niks anders, tot in de meest belachelijke spellekes, reality shows enz... proberen ze politieke meningen, en visies door te drukken, zodat hersenloos vlaanderen enkel nog hoeft te slikken en verteren...

het niveau is op 20 jaar tijd zo verschrikkelijk gedaald, dat ik tegenwoordig tijd heb om het ene boek na het andere te verslinden, en mijn DVD collectie zo is aangegroeid dat ik naar IKEA moet blijven lopen om spullen om ze in kwijt te raken

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 23 oktober 2009 om 10:53.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 10:56   #8
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De pers en vooral VRT en ook VTM doen niks anders, tot in de meest belachelijke spellekes, reality shows enz... proberen ze politieke meningen, en visies door te drukken, zodat hersenloos vlaanderen enkel nog hoeft te slikken en verteren...

het niveau is op 20 jaar tijd zo verschrikkelijk gedaald, dat ik tegenwoordig tijd heb om het ene boek na het andere te verslinden, en mijn DVD collectie zo is aangegroeid dat ik naar IKEA moet blijven lopen om spullen om ze in kwijt te raken
Zeer herkenbaar. Onze vierde slaapkamer is een bibliotheek geworden.
Oud 23 oktober 2009, 12:52   #9
(Geza)ni(c)k
Vreemdeling

Standaard

En ik moet binnenkort de zolder afwerken om mijn boeken weg te krijgen
Oud 23 oktober 2009, 14:15   #10
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Hoe lokaler het nieuws hoe kleiner en moeilijker de manipulatie.

De grote leugens, de meest georganizeerde, georchestreerde leugens die mensenlevens kosten vind je in de sectie 'internationaal'.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 oktober 2009 om 14:16.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 15:17   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (Geza)ni(c)k Bekijk bericht
En ik moet binnenkort de zolder afwerken om mijn boeken weg te krijgen
Blij te horen dat er toch nog wat serieuse mensen rondlopen...

ze zitten dan naar die pulp te kijken en ik kan dat dus echt niet meer horen of zien, k wordt daar echt mottig van, zeker als die paf op de buis komt, dan moet ik buiten gaan staan, of oorkes in mijn oren steken met loeiharden techno, of ik wordt mottig, die vent al eens bezig gehoord ? Er zijn zotten die interessantere klap te vertellen hebben.

Of al die verbouw zever, loftgevoel van hier en van ginder, ... dan vraag ik me soms af, zijn jullie nu echt zo debiel of is dat geacteerd... ?

zelfde met al dat gekook en restaurant gedoe, ... plots moet iedereen de sjiekste wijn zuipen en allerhande onderdelen van een beest eten waar een normale mens nog nooit van gehoord heeft, (misschien wel omdat het A te duur is, B helemaal niet lekker / voedzaam is. ) Een pint met nen deftigen steak en een berg friet waar ge met moeite over kunt kijken is plotseling out, zelf ordinair. wel fuck them ik gooi nog een extra mandje frieten in.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 00:27   #12
Het Oog
Banneling

Standaard

Citaat:
Ergeren jullie je ook zo aan de manipulatie van de media? Ik wel. Alhoewel voor politiekers de media hen veel macht geeft of afneemt. goed boek is van johan sanctorum.

De vergeten vierde macht mogen we niet onderschatten. Vele mensen slikken als zoete koek wat de media hen voorschoteld. Wie durft er net als ik kritisch te zijn?

bespreking:
Niet voor niets dat publiciteit op TV zo duur kost, en dat politici met alle macht op de beeldbuis willen verschijnen. Kijk naar Berlusconi , die eigenaar is van de grootste TV-stations in zijn land, vande meeste grote kranten...
Het Oog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 06:50   #13
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

bespreking:
De grofste en langst volgehouden manipulatie van de media is deze van na de laatste federale verkiezingen, waarin gesteld werd dat de Vlaming communautair stemde en dus een staatshervorming wilde. De studie die het tegendeel bewees werd, in samenspraak met de politici, maandenlang verzwegen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 06:56   #14
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Hoe lokaler het nieuws hoe kleiner en moeilijker de manipulatie.

De grote leugens, de meest georganizeerde, georchestreerde leugens die mensenlevens kosten vind je in de sectie 'internationaal'.
Voor zover er nog een sectie 'internationaal' is, in de media.
Oud 24 oktober 2009, 08:04   #15
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De grofste en langst volgehouden manipulatie van de media is deze van na de laatste federale verkiezingen, waarin gesteld werd dat de Vlaming communautair stemde en dus een staatshervorming wilde. De studie die het tegendeel bewees werd, in samenspraak met de politici, maandenlang verzwegen.
*kuch* Je springt niet van 5 naar 13 % enkel omwille van De Slimste Mens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 08:11   #16
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
*kuch* Je springt niet van 5 naar 13 % enkel omwille van De Slimste Mens.
Ik heb het over de manipulatie na de federale verkiezingen.
Jij hebt niet gehoord dat die werden uitgeroepen tot "de Vlaming stemde communautair en wil een staatshervorming"?
Jij hebt niet gehoord van de studie die het tegendeel bewees?
Jij hebt niet gehoord dat werd toegegeven dat de media beloofde om maandenlang deze studie te verzwijgen?

Laatst gewijzigd door artisjok : 24 oktober 2009 om 08:15.
Oud 24 oktober 2009, 08:44   #17
Het Oog
Banneling

Standaard

Citaat:

bespreking:
De media zijn stilaan wapens geworden, in handen van mensen met slechte bedoelingen...
Oud 24 oktober 2009, 08:48   #18
Het Oog
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb het over de manipulatie na de federale verkiezingen.
Jij hebt niet gehoord dat die werden uitgeroepen tot "de Vlaming stemde communautair en wil een staatshervorming"?
Jij hebt niet gehoord van de studie die het tegendeel bewees?
Jij hebt niet gehoord dat werd toegegeven dat de media beloofde om maandenlang deze studie te verzwijgen?
Veel Vlamingen wachten met ongeduld op een splitsing van België, d�*t staat vast. En de anderen hebben er niets tegen in elk geval. Daar waar ze allen akkoord zijn, is dat ze van de Walen moeten vanaf geraken. En dat is normaal, als je een bloedzuiger op je lichaam hebt zitten, wil je die er vanaf toch ?
Oud 24 oktober 2009, 09:53   #19
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oog Bekijk bericht
Veel Vlamingen wachten met ongeduld op een splitsing van België, d�*t staat vast. En de anderen hebben er niets tegen in elk geval. Daar waar ze allen akkoord zijn, is dat ze van de Walen moeten vanaf geraken. En dat is normaal, als je een bloedzuiger op je lichaam hebt zitten, wil je die er vanaf toch ?
De provincie Limburg is ook minder rendabel dan - pakweg- Antwerpen. Splitsen dan maar? Het separatisme is in tijden van globalisering een onnozele anomalie die ons is opgedrongen door politici met verborgen agenda's. De nieuwe staatsvorm met 5 regeringen kost ons zoveel geld dat we in no-time aan het terugvallen zijn naar het niveau van een derdewereldland. Bezie onze wegen maar eens.

De media hebben ook in deze absurde hetze tegen de Walen boter op hun hoofd. 'Ambras' verkoopt immers altijd goed.
Oud 24 oktober 2009, 10:03   #20
Het Oog
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
De provincie Limburg is ook minder rendabel dan - pakweg- Antwerpen. Splitsen dan maar? Het separatisme is in tijden van globalisering een onnozele anomalie die ons is opgedrongen door politici met verborgen agenda's. De nieuwe staatsvorm met 5 regeringen kost ons zoveel geld dat we in no-time aan het terugvallen zijn naar het niveau van een derdewereldland. Bezie onze wegen maar eens.

De media hebben ook in deze absurde hetze tegen de Walen boter op hun hoofd. 'Ambras' verkoopt immers altijd goed.
Zei ik toch ?! Vijf regeringen in een " land " zo groot als een zakdoek !!! Crimineel absurd !Gewoon een Nederlandstalige Vlaamse Republiek. En een waalse Franstalige Republiek, die allebeide, in het kader van de E.U. hun eigen boontjes doppen.
Al die politici die hun vetbetaalde postjes behouden dankzij veel brullen en op tafel slaan tegen de andere taalgemeenschap kunnen dan meteen ophoepelen, want die hebben geen bestaansreden meer eens er gesplitst is.
Geloof me, het is de beste oplossing. En eens we van de Walen verlost zijn, hebben we genoeg geld om eventueel Limburg een handje te helpen zich economisch meer en beter te ontwikkelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be