![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Enkele citaten uit een interview met oud-ACW voorzitter Theo Rombouts in De Tijd:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#2 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Kijk , hier krijg ik nu het lopend ... van he, het is juist de huidige PC regeerders die maar laten begaan en gettovorming toestaan : het is toch de normaalste zaak dat mensen bij hun eigen soort blijven |
||
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dit is iets waar ik al een tijdje over loop na te denken. Blijkbaar bestaat de PC klasse uit drie soorten mensen: zij die niet kunnen, zij die niet durven en zij die niet willen.
Zij die (intellectueel) niet kunnen, zoals Rombouts, Desmet, Bracke, maar ook vele anderen, vormen veruit de grootste groep. Deze mensen blijken niet in staat een deftige redenering op te bouwen of te begrijpen m.b.t. de VB thema's. Of ze zitten met een emotionele blockage die ze krampachtig proberen te rationaliseren. De grootte van deze groep zelf-verklaarde intellectuelen is overweldigend. Het is zo breed, en ze worden zo zelden tegengesproken dat ik het eerder aanzie als een maatschappelijk probleem: de samenleving die er niet rijp voor is. Anderzijds zijn er zij die niet durven. Zoals Verstrepen al opmerkte zijn er velen die het Politiek Correcte verhaal niet meer slikken, en de halve redeneringen doorprikken. Maar velen durven niet te ageren. Ze hebben schrik voor "de macht" van de Politiek Correcte klasse: de banvloek van de "publieke opinie" en de "partijtop". Weyts en Storme waren de meest recente die deze mochten voelen. En ten derde zijn er zij die niet willen. Uit plat-electorale motieven of uit persoonlijke belang kiezen deze bewust de Politiek Correcte kaart te spelen, en er zelfs gebruik van te maken goed wetend dat dit leidt tot slecht bestuur (het niet oplossen van de problemen). Vooral de VLD-top en SPA-top (de meesters van spin, manipulatie en perceptie), maar ook de CD&V en N-VA top horen hierbij. Met uiteraard de Waalse vrienden van PS en MR, die deze tweespalt uiterst professioneel mogen uitmelken. De machinatie dat leidde tot dit politieke arrest, en het massaal aanwakkeren van het PC vuur, komt duidelijk van deze groep. De echte kern van het regime.
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() [quote]De gelijke behandeling is volgens mij even waardevol of zelfs waardevoller dan de vrije meningsuiting. Het gelijkheidsbeginsel is zo fundamenteel in onze democratie dat het boven het principe van de vrije meningsuiting gaat. DE MEESTE COMINISTISE LANDEN HADDEN DE ZELFDE MENING EN STONDEN DE VAKBONDEN LIJN RECHT TEGEN OVER DIE RIGIMES ALS HET IN HUN KRAAM PAST IS ALLES GOED
![]() ![]() ... [quote]Het is geen partij als een andere. Zij willen zaken realiseren die niet verdedigbaar zijn. Zij gaan uit van de ongelijkheid van mensen en staan voor een duale samenleving met gettovorming, waarin groepen worden gestigmatiseer INDERDAAT HET VLAAMS BLOK IS GEEN PARTIJ ALS EN ANDER AL MAAR GOED OOK DAAR DOOR WINNEN ZE OOKAL MEER DAN 10JAAR VERKIEIZING NA VERKIEZING ![]() ![]()
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als men nog even verdergaat zitten we hier in Belgie binnenkort met een politiekcorrecte dictatuur. |
|
![]() |
![]() |
#8 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() En achter die laatste mening kan ik mij volledig scharen. Wat mij betreft kent de vrije meningsuiting geen grenzen, er is inderdaad nog nooit iemand gestorven omdat een ander zijn mening uitte.
Ik ben het dan ook hoegenaamd niet eens met Rombouts' onzin, maar ik schreef ook nergens dat ik dat zou zijn. Dat belet echter niet dat ik van oordeel ben dat hij evenveel recht heeft als een ander om zijn onzin te spuien.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat: