Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2009, 08:46   #1
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard e-reader

komt op de markt en ...

Het is weer van datte !

Of je koopt de Kindle van Amazon, en de wereld gaat voor je open, met uitzondering van het nederlandstalige hoekje...

Of je koopt dat 'inheems' ding, maar dan beperk je jezelf tot dat hoekje...

Of... je geraakt niet uit dat dilemma en je wacht tot iemand het wél goed doet...
Oud 28 oktober 2009, 08:48   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

en toch ga ik er 1 kopen, denk ik...

zo ne Be-book lijkt me wel iets?
Oud 28 oktober 2009, 08:55   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

hoeveel kost zo een ding ook weer, ik heb er een paar maand geleden gezien in duitsland, ik dacht dat het een toestel van Sony was, en dat het een 200 a 250 euro koste, ...

geef mij voorlopig maar papier...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 09:12   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik gebruik mijn TomTom 720 Go als ebookreader. 2 nadelen. Accu is maar goed voor 3 uur, en alleen txt file formaat.
Onze andere optie is onze EEEPC, met als 2 nadelen, de omvang en de beperkte accuduur.

Babeth gebruikt haar "groot scherm" mobiel als ebookreader, en dat werkt wel naar behoren. Goeie levenduur accu, de meeste file formats worden ondersteund. En het is nog een telefoon ook. Maar voor mij is het geen optie.

Ik ben aan't wachten op een betaalbare (+/- €100) E-ink based reader.
Oud 29 oktober 2009, 11:06   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

op de boekenbeurs zou hij staan.
Oud 29 oktober 2009, 13:38   #6
(Geza)ni(c)k
Vreemdeling

(Geza)ni(c)k's schermafbeelding

Standaard

Ik wil er ook één, maar geraak nu al niet meer wijs uit het aanbod :-/
(Geza)ni(c)k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 14:41   #7
Lysander
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en toch ga ik er 1 kopen, denk ik...

zo ne Be-book lijkt me wel iets?
Ik kan die erg aanraden. Ik heb er zo 1 al een vijf tal maanden en het is erg handig. Ik maakte me bij de aankoop vooral zorgen over de pageturn snelheid. Maar bij de meeste bestanden valt dit erg goed mee: html, pdf, txt doen dit bijna allemaal (90% zou ik zeggen) in een seconde. Andere bestanden werken iets minder goed, iets van een 30% van .lit bestanden die toch 6 seconden erover doen om van blz te veranderen, wat niet aangenaam is. Maar ik lees eigenlijk vooral pdfs (mises.org bvb) en dat gaat erg goed.

Een tweede zorg van mij was de leesbaarheid. Maar bijna alle (95%) van de bestanden zijn duidelijk leesbaar. Je kan erg makkelijk inzoomen enzo.

Het weegt lichter dan veel boeken. Doet dus geen pijn aan je pols. Je kan met 1 hand lezen en paginas omdraaien. Wa toch wel handig is als ge te lui zijt om me twee handen te werken.

Het leest alsof je papier leest. Batterij gaat weken mee. Eenvoudig bestanden over zetten.

Je kan zelfs op strand lezen. Gewoon een plastiek zakje er rond, toeplakken en hij is water en zand dicht. Wat toch wel leuk was deze zomer.

Enige nadeel is de prijs. Tis ni goedkoop, maar als ge veel leest is het zeker zijn geld waard.
Lysander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 14:46   #8
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lysander Bekijk bericht
Ik kan die erg aanraden. Ik heb er zo 1 al een vijf tal maanden en het is erg handig. Ik maakte me bij de aankoop vooral zorgen over de pageturn snelheid. Maar bij de meeste bestanden valt dit erg goed mee: html, pdf, txt doen dit bijna allemaal (90% zou ik zeggen) in een seconde. Andere bestanden werken iets minder goed, iets van een 30% van .lit bestanden die toch 6 seconden erover doen om van blz te veranderen, wat niet aangenaam is. Maar ik lees eigenlijk vooral pdfs (mises.org bvb) en dat gaat erg goed.

Een tweede zorg van mij was de leesbaarheid. Maar bijna alle (95%) van de bestanden zijn duidelijk leesbaar. Je kan erg makkelijk inzoomen enzo.

Het weegt lichter dan veel boeken. Doet dus geen pijn aan je pols. Je kan met 1 hand lezen en paginas omdraaien. Wa toch wel handig is als ge te lui zijt om me twee handen te werken.

Het leest alsof je papier leest. Batterij gaat weken mee. Eenvoudig bestanden over zetten.

Je kan zelfs op strand lezen. Gewoon een plastiek zakje er rond, toeplakken en hij is water en zand dicht. Wat toch wel leuk was deze zomer.

Enige nadeel is de prijs. Tis ni goedkoop, maar als ge veel leest is het zeker zijn geld waard.
er zouden een 150 boeken er al op staan, weet jij dewelke?

Kan je gemakkelijk documenten wissen enzo? stel dat ik elke morgen mijn krant erop zet in pdf, zou dat gemakkelijk zijn natuurlijk...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be