Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2009, 17:07   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Gaat Somerke azielzoekers met de juiste kaart voortrekken?

Kom hé, het Somerke gaat zelf testen Nederlands afnemen van een aantal azielzoekers die hun taalkennis willen bewijzen.

Waarom doet een burgemeester van een grote Vlaamse stad zoiets?

Tijd teveel ?

Media-aandacht nodig ?

Heimwee naar de toptijd van het politieke dienstbetoon ?

o sorrie: de link is http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091030_059

en de titel

Citaat:
Somers gaat asielzoekers zelf aan taaltest Nederlands onderwerpen
en een paar zinnen:

Citaat:
Als burgemeester van Mechelen wil Bart Somers zelf het heft in handen nemen. Vanaf 15 november nodigt hij elke vrijdag kandidaten voor regularisatie uit op zijn kantoor voor een kort gesprek in het Nederlands.

'Voor mij is een behoorlijke kennis van het Nederlands een absolute voorwaarde om in aanmerking te komen voor regularisatie. Wie buist, krijgt van mij alvast een negatief advies', stelt Somers.

Het advies van Somers is echter niet bindend. Het is de bedoeling dat Somers zijn advies doorstuurt naar de Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ) die finaal de knoop doorhakt.
Punt van diskussie: niet de taal die belangrijk is voor de integrasie, want dat betwist niemand.
Maar is een burgervader goed bezig, als hij zelf hier en daar wat gras gaat afrijden, zelf eens aan het loket van de geboorteaangiftes gaat zitten, af en toe zelf eens een bouwaanvraag vastpakt, ne keer meerijdt met zijn polies (gelijk in Gavere, maar dan zonder het uit te vechten voor de rechtbank) ..??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 17:16   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Na de kerstdagen ga ik daar ook mee beginnen. Ik zal dan een aantal kandidaten thuis ontvangen om wat tests af te nemen. Het aantal testen dat ik zal afnemen zal afhangen van de media aandacht dat er aan mijn aktie wordt gegeven.

Daarna zal ik dan mijn niet bindend advies doorgeven aan de dienst vreemdelingenzaken.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 17:36   #3
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Na de kerstdagen ga ik daar ook mee beginnen. Ik zal dan een aantal kandidaten thuis ontvangen om wat tests af te nemen. Het aantal testen dat ik zal afnemen zal afhangen van de media aandacht dat er aan mijn aktie wordt gegeven.

Daarna zal ik dan mijn niet bindend advies doorgeven aan de dienst vreemdelingenzaken.
Een zeer goed initiatief om de administratieve diensten te ontlasten van onproductief routinewerk. Ik ben ook vrijwilliger, en om het werk efficiënt te verdelen, zal ik me toespitsen op de vrouwelijke kandidates uit de voormalige Soviet republieken.
Media aandacht is daarbij helemaal niet nodig.
Na zdrovie

Laatst gewijzigd door Zucht : 30 oktober 2009 om 17:52.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 17:40   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Een zeer goed initiatief om de administratieve diensten te ontdoen van onproductief routinewerk. Ik ben ook vrijwilliger, en om het werk efficiënt te verdelen, zal ik me toespitsen op de vrouwelijke kandidates uit de voormalige Soviet republieken.
Media aandacht is daarbij helemaal niet nodig.
Na zdrovie
Misschien wordt dit wel de vernieuwende beweging van de toekomst, het ligt soms in een klein gaatje.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be