![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar lieve Heer, geef mij het zondige Vlaandrenland.
http://www.youtube.com/watch?v=HPi0PuS-v5A Prachtig lied. Waar wachten wij nog op ? Nog een fraai lied, tekst van Robert Long. Toen ik een kind was dacht ik: Later ga ik zwerven Ik trek de wereld in Alleen met een gitaar Ik speel in achterbuurten En op boerenerven Ik zing mijn kostje elke dag Wel bij elkaar Maar het ging anders Ook al ben ik wel gaan zingen En al ben ik dan ook Vaak op reis gegaan Je maakt wel plannen Maar je kunt het lot niet dwingen Ik ben gebleven En dat heeft me goed gedaan De lage landen, de lage landen, zijn de grond van mijn bestaan, de grond van mijn bestaan De lage landen, de lage landen, waar de wind altijd vrij spel heeft Al ben ik nog zo vaak, naar weet ik waar gegaan De lage landen Die Ruysdael luchten De Rijn, de Schelde Het Vlaamse pintje Of een haring op de brug En als ik af en toe een eventjes wil vluchten Dan wil ik meestal toch ook heel snel weer terug Toen ik bekend werd zei men Jij moet gauw dit land uit Je moet het ijzer smeden Want nu is het heet Man, als je hier blijft Kan je later haast geen kant uit En het is over jongen Voordat je het weet Waarom niet Engeland Amerika of Frankrijk Als je daar scoort Zal heel de wereld openstaan Denk aan de centen, knul Want centen zijn belangrijk Maar ‘k ben gebleven En dat heeft me goed gedaan De lage landen, de lage landen, zijn de grond van mijn bestaan, de grond van mijn bestaan De lage landen, de lage landen, waar de wind altijd vrij spel heeft Al ben ik nog zo vaak, naar weet ik waar gegaan De lage landen De zilte stranden De Vlaamse tongval De Friese Wadden Of de grote Sinkse Foor Met al die dingen heb ik toch de sterkste banden Die zijn me lief, die snij ik dus ook nimmer door De lage landen, de lage landen, zijn de grond van mijn bestaan, de grond van mijn bestaan De lage landen, de lage landen, waar de wind altijd vrij spel heeft Al ben ik nog zo vaak, naar weet ik waar gegaan De lage landen De lage landen, de lage landen, zijn de grond van mijn bestaan, de grond van mijn bestaan De lage landen, de lage landen, waar de wind altijd vrij spel heeft Steeds kwam ik terug, om wat men daar niet en hier wel heeft |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=c1pIv1LSNis
Lage Landen Boudewijn de Groot liggend op mijn rug in het gras van Maas en Waal kijkend naar de wolken die langzaam overdrijven één heeft het gezicht van het allereerste meisje lieve Inge Blaauw ik wil altijd bij je blijven liggend op mijn rug in het gras der Lage Landen kijkend naar de wolken in hun trage glijvlucht als de gebolde zeilen van Bontekoe en De Ruyter schepen vol met specerijen, zilver en eerzucht Lage Landen Lage Landen melk en honing, overvloed en ineengeslagen handen grootgebracht met Neerlands bloed liggend op mijn rug in het gras van Maas en Waal zie ik de wolken schuimen als de golven van de zee de duinen en de dijken die een weerloos volk beschermen zijn veiliger dan 't gebed van pastoor en dominee liggend op mijn rug in het gras der Lage Landen kijkend naar de wolken als trage wieken van een molen ik zie de zakken meel en graan in metershoge stapels waarachter eens in oorlogstijd de mensen zich verscholen Lage Landen Lage Landen melk en honing, overvloed en ineengeslagen handen grootgebracht met Neerlands bloed liggend op mijn rug in het gras van Maas en Waal hagelwitte wolken aan een maandagmorgenwaslijn ze zien er veelbelovend uit en drijven vredig over wat zouden dan opeens die regendruppels in het gras zijn liggend op mijn rug in het gras der Lage Landen zie ik een dikke grijze deken van Delfzijl tot aan Veere ik zie nauwelijks verschil de gewenning is begonnen er drijven regenwolken mee als wolven in schaapskleren Lage Landen Lage Landen melk en honing, overvloed en ineengeslagen handen grootgebracht met Neerlands bloed liggend op mijn rug in het gras der Lage Landen zie ik donkergrijze wolken en grilliger van vorm één dreigt vol moordzucht een andere ontbloot zijn tanden ze hangen roerloos boven me in de stilte voor de storm Lage Landen Lage Landen melk en honing, overvloed uit ineengeslagen handen vloeit steeds vaker Neerlands bloed |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allebei in hetzelfde bedje ziek.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Dat Derk Nederland nog liever vandaag dan morgen door Vlaanderen laat annexeren wist ik al. Hij is echt zo'n typische Nederlander die totaal verblind is door zijn liefde voor Vlaanderen. Mischien dat bij hem de schellen van de ogen vallen als hij er daadwerkelijk gaat wonen, zoals bij mij ook het geval was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom ziek?
Beide spreken over de Lage landen, niet over Vlaanderen en Nederland. Voor hen zijn de lage Landen meer dan enkel België en Nederland, want ook Frans-Vlaanderen en het G.H.Luxemburg horen er bij. En zoals Spinoza willen zij Nederland onder Belgische bewind en niet omgekeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er ook Nederlanders zijn die willen ijveren voor een Unie der regio's binnen Europa of de Benelux is voor hen onmogelijk. Voor hen zijn het enkel de Franstaligen die in de weg staan voor de annexatie van Vlaanderen door Nederland. En dat er Nederlanders zijn die zich niet goed voelen in het huidige Nederland kan en mag niet of het zijn landverraders voor hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Uit jouw mond klinkt dat niet echt geloofwaardig. Jij ziet alle Hollanders als onderdrukkers die er op uit zijn om het arme Vlaanderen uit te zuigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
maar toch durven ze de stap naar een hereniging wagen met alle risico's van dien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze "Henri1" voelt zich blijkbaar een beetje ongemakkelijk wanneer hij hoort dat de Lage Landen of De Nederlanden worden bezongen.
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |