Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2009, 15:09   #1
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard Wat moeten Noordnederlandsers van de Belgen leren ?

Vanzelfsprekend kan er ook een tegenovergestelde draad geopend worden...

Ik vind in de eerste plaats dat onze vrienden in het Noorden een beetje republikeinser zouden mogen worden. De recente berichten over het belastingontduiken en allerhande gesjoemel van het "huis van Oranje" is van een zulkdanig gehalte dat ik het zeer wonderlijk vind dat er niet meer anti-royals zijn in dat koninkrijk. Hier ten lande zijn er intussen al redelijk wat : een groot republikeins sentiment aan beide zijden van de grens zou de unificatie van onze "Nederlanden" toch wat vergemakkelijken.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 15:13   #2
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Nederlanders zijn onbeschofter dan Vlamingen. Dat zouden we bij kunnen schaven.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 15:59   #3
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

het invoeren van bussen voor de supporters van de grote sportclubs door supportersfederaties
+: minder verkeer op de wegen in het weekend alsook nog minder weekendongevallen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 16:21   #4
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Het eerste wat ze moeten leren is een mayonaise maken die 'pakt', zodat ze die ergerlijke 'frietsaus' kunnen dumpen. Ze kunnen daar ook op politiek vlak veel van opsteken.
Oud 24 oktober 2009, 18:08   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

Ik vind in de eerste plaats dat onze vrienden in het Noorden een beetje republikeinser zouden mogen worden. De recente berichten over het belastingontduiken en allerhande gesjoemel van het "huis van Oranje" is van een zulkdanig gehalte dat ik het zeer wonderlijk vind dat er niet meer anti-royals zijn in dat koninkrijk. Hier ten lande zijn er intussen al redelijk wat : een groot republikeins sentiment aan beide zijden van de grens zou de unificatie van onze "Nederlanden" toch wat vergemakkelijken.
Hopeloos. HHoooopelooooss.

Niks geen unifikasie.

Vlaanderen onafhankelijk, en in de EU de bovenste beste buur van tegelijk Nederland, Duitsland, Luksemburg, Walenland of wat ze zelf als naam kiezen, Frankrijk en Engeland.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 18:10   #6
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Er zullen altijd mensen van mening verschillen hè, beste. Let wel, een onafhankelijk Vlaanderen heeft ook pro-argumenten zoals je aanduidt (twee elkaar vriendelijk gezinde Nederlandstalige landen in Europa).
Roger verhiest spreekt natuurlijk ook over de gehele Zuidelijke Nederlanden, waar andere het over het Nederlandstalige gedeelte ervan hebben. Jij hebt het dan voor een onafhankelijk Vlaanderen (wat mijns inziens ook de 'realistische' variant is).

Toch blijft de Nederlanden een thema dat steeds menig persoon blijft aanspreken, dat is niet meer dan normaal gezien de geschiedenis.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 24 oktober 2009 om 18:37.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 18:11   #7
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
in tegendeel nederlanders zijn meer integer en oprecht daar zij geen blad voor de mond nemen
Oud 24 oktober 2009, 18:15   #8
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

In mijn ervaring: de Vlaamse of ik durf zelfs zeggen Zuid-Nederlandse drang naar ruziezoeken om banale redenen niet té serieus nemen. Gepalaver is een nationale hobby van ons. Zoek niet overal Hollanderhaat, want die zal je dan zeker vinden bij ons. Wij zijn gewoon een heethoofdiger volk dat minder goed zijn koelte weet te bewaren. Dát heeft ook zijn charme natuurlijk, maar je moet dat wel weten voor je naar hier komt.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 24 oktober 2009 om 18:32.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 19:22   #9
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Het trots zijn op het Nederlands. In Nederland wordt er veel te laks met onze mooie taal omgegaan.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 21:17   #10
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het trots zijn op het Nederlands. In Nederland wordt er veel te laks met onze mooie taal omgegaan.
mooie taal,...les gouts et les couleurs ne se discutent pas,..gelukkig maar
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 22:10   #11
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Nederlanders lijken niet trots op hun taal, maar dat komt omdat wij onze taal als vanzelfsprekend zien. We hoeven in Nederland onze taal niet te beschermen omdat er geen echte bedreiging voor bestaat. De woorden die vanuit het engels binnensluipen zijn gewoon hipperdepip, maar vormen ook niet een echte bedreiging. Dat er laks mee omgegaan wordt is ook vanzelfsprekend. Er is geen ''vijand'' in ons land te bekennen op taalgebied, dus verslapt de aandacht een beetje. Dat is te vergelijken met de landsverdediging...zodra de dreiging wegvalt verslapt de aandacht op de defensie...om zo maar een voorbeeld te noemen.

En verder is er maar 1 ding wat wij Nederlanders echt kunnen leren van de Belgen: hoe het staatkundig NIET moet! Een meerderheidsgroepering binnen de bevolking die door een minderheidsgroepering gewoon compleet knel wordt gezet. Vlamingen zijn het lachtertje van de eeuw en voor de Walen heb ik echt respect. Hoe ze het voor elkaar krijgen om toch de politiek van het land helemaal in de hand te houden...dat vind ik echt KNAP WERK !!!!!
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 22:45   #12
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Nederlanders lijken niet trots op hun taal, maar dat komt omdat wij onze taal als vanzelfsprekend zien. We hoeven in Nederland onze taal niet te beschermen omdat er geen echte bedreiging voor bestaat. De woorden die vanuit het engels binnensluipen zijn gewoon hipperdepip, maar vormen ook niet een echte bedreiging. Dat er laks mee omgegaan wordt is ook vanzelfsprekend. Er is geen ''vijand'' in ons land te bekennen op taalgebied, dus verslapt de aandacht een beetje. Dat is te vergelijken met de landsverdediging...zodra de dreiging wegvalt verslapt de aandacht op de defensie...om zo maar een voorbeeld te noemen.

En verder is er maar 1 ding wat wij Nederlanders echt kunnen leren van de Belgen: hoe het staatkundig NIET moet! Een meerderheidsgroepering binnen de bevolking die door een minderheidsgroepering gewoon compleet knel wordt gezet. Vlamingen zijn het lachtertje van de eeuw en voor de Walen heb ik echt respect. Hoe ze het voor elkaar krijgen om toch de politiek van het land helemaal in de hand te houden...dat vind ik echt KNAP WERK !!!!!
Ik denk niet dat de Franstalige politici werkelijk zo uitmuntend zijn, hoor. Anders zouden ze nooit Wallonië en Brussel zo laten verkommeren zoals ze dat nu doen. Het is eerder de lakeienmentaliteit van de Vlaamse politici, die hen altijd aan het kortste eind doet trekken, die voor een vertekend beeld zorgt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 06:02   #13
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Deftig aan huiselijk geweld doen.
Leren foefelen.
Leren liegen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 06:35   #14
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Vlamingen zijn het lachtertje van de eeuw en voor de Walen heb ik echt respect. Hoe ze het voor elkaar krijgen om toch de politiek van het land helemaal in de hand te houden...dat vind ik echt KNAP WERK !!!!!
Blijkbaar is het dus niet belangrijk om volgens PISA-onderzoeken de top te behalen in het onderwijs.
ook 2de rangsonderwijs levert fijne strategen op; mocht uw stelling kloppen natuurlijk.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 07:24   #15
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Eigenlijk niet. Vlamingen zouden eens hun bek moeten openen in plaats van slaafje te spelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 oktober 2009 om 07:25.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 07:47   #16
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Leren om met Belgische vennoten samen te werken onder het motto : "hoe helpen wij de klant vooruit ?" in plaats van "hoe belazer ik mijn Belgische medevennoot ?".
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 08:11   #17
Sidharta
Minister

Standaard

Deze vraag is moeilijk te beanwoorden ,want Nederland is al 400 jaar een onafhankelijke staat en Belgie is een wingewest van Frankrijk.
Dit verschil heeft in hoge mate de mentaliteit van onze volken bepaald.
Vaak ben ik in Belgie geweest en ik kom er nog graag.
Wat wij vooral van de Belgen kunnen leren is, lekker eten maken en lekker bier brouwen en drinken.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 25 oktober 2009 om 08:14.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 08:23   #18
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Eigenlijk niet. Vlamingen zouden eens hun bek moeten openen in plaats van slaafje te spelen.
Idd, we zingen wel "ze zullen hem nie temmen..." maar ondertussen. En het klopt ook dat we weerstand bieden aan de waalse haan, franse haan. Maar de Vlaamse Leeuw zou eigenlijk eens goed moeten gaan "brullen"en liefst samen met de Nederlandse leeuw. Die trekt alleen zijn bek open als het voetbal is.
Als die ook zo goed zijn stem laat horen op politiek vlak tegen de waalse haan denk ik dat rap gedaan zal zijn. Hoogstens zien we ergens nog een paar veertjes wegfladderen dan.
Dus Oranje leeuw roep ook eens tegen de verfransing en en als support voor ons Vlaanderen: AANVALLUUUUUH !!!!

Laatst gewijzigd door stropke : 25 oktober 2009 om 08:23.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 08:24   #19
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

Oranje is meer een symbool voor de Nederlanders ,dan een staatkundige kwestie.

Oranje, staat voor onze onafhankelijkheid en oorlog tegen Spanje.
Oranje, staat voor onze bevrijding van de Fransen en de Duitsers.
Oranje, staat voor onze band met de Engelsen
Oranje ,staat voor onze nationale sport en voetbal prestaties
Oranje ,staat voor het behartigen van de Nederlands belangen in Europa

Eigenlijk zijn we toch een Republikeins volk, met de Oranjes als symbool.
Als de huidige Oranjes het te bond maken, dan vliegen ze er zo uit en dan gaan we alleen verder met de kleur, zonder koning(in)
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 10:20   #20
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
O
Oranje ,staat voor het behartigen van de Nederlands belangen in Europa
Lees : vooral in Pelgië
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be