![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net Phara van 29/10 gezien. De confrontatie tussen "Kabouter Drift", ook gekend als Vankrunkelsven, en Knack hoofdredacteur Rik Van Cauwelaert was zonder meer superb. Lang geleden dat ik nog zo een stukje tv zag. Rik als de heel kalme en goed geïnformeerde analist tegenover VKV die heel veel moeite moest doen om zijn woede niet te zeer te laten merken maar er amper in slaagt.
Ik denk dat ik dat filmpje maar eens ga opslaan. Het is gewoonweg goud waard. Wie het had gemist... Ga naar deredactie.be, kies videozone en dan Phara en geniet even van de uitzending van die dag. Zaaaaaaaaaaaalig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dit is een typisch debat van zeer laag allooi! Ik hoop alleen voor Van Cauwelaert dat hij recht in zijn schoenen staat, anders zal zijn carrière als journalist voorbij zijn. Als VKV vrij gesproken wordt, heeft Knack een groot probleem. Laatst gewijzigd door giserke : 6 november 2009 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() Knack heeft alleen meegedeeld dat hij beschuldigt werd en dat is waar dus ik denk niet dat hij daar veel van zal kunnen zeggen. En ik denk dat dit wel degelijk relevant is als dit gaat over een politieker.
Trouwens ik denk dat ze bij knack zeker zijn van hun stuk, in bladspiegel schrijft Meulenare soms wel behoorlijk scherp. Als je ziet hoe hij Verhofstadt er elke week doorhaalt. Maar toch dient hij geen klacht in tegen Meulenare en dat moet volgens mij een reden hebben. Als hij recht in zijn schoenen staat klaagt hij Meulenare gewoon aan voor laster en eerroof. Maar aangezien hij dat niet doet kunnen we alleen maar besluiten dat hij toch ook daadwerkelijk iets te verbergen heeft. Ook schreven ze ongeveer een half jaar geleden dat Bart Somers de drukpersen van de standaard had laten stilleggen omdat de voorpagina hem niet beviel. Ik kon moeilijk geloven dat de standaard zo laag gezonken zou zijn dat de redactie zou kruipen voor een politieker. En daarom heb ik toen naar wat vrienden gebeld en wat bleek? Er waren inderdaad twee versies van de standaard. De enige die ooit klacht heeft ingediend tegen Meulenare is Vandenbosche nadat Meulenare had geschreven dat ze haar thesis niet zelf had geschreven. Maar nadat ze uiteindelijk klacht had ingediend kwam er niets meer van het proces. Laatst in een reactie op een lezersbrief van Meulenare gelezen dat hij reeds enkele keren geïnformeerd heeft wanneer het begint maar hij krijgt nooit antwoord. Dat lijkt er verdacht hard op dat dit proces vertraagd wordt. En ik denk niet dat Meulenare degene zal zijn met hoog geplaatste vriendjes die dit doen. Als al deze dingen onwaar zijn waarom dient niemand dan klacht in? Ik vermoed dat dit is omdat in knack het zeer weinig mensen bereikt maar als je een proces krijgt en je kan niet winnen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik begrijp Vankrunkelsven niet. Eigenlijk wil hij over de hele kwestie niet praten met de pers; tegelijkertijd zoekt hij de pers intensief op (Phara, Humo, etc.). Ik vrees overigens dat hij inderdaad boter op het hoofd heeft in die stalkingkwestie. De man heeft wellicht psychologische hulp nodig om zijn relatiebreuk te verwerken. Ik hoop van harte dat hij die ook krijgt, want ik heb hem altijd een beminnelijk en intelligent politicus gevonden, een man die eigenlijk te nuchter was voor de partijpolitiek.
Van Cauwelaert dan. De manier waarop hij emmers vitriool uitgoot in zijn opiniestuk in Knack en nu ook weer in Phara, getuigt niet meteen van journalistieke terughoudendheid. Als je overtuigingen hebt en op zoek gaat naar de beste partij om die overtuigingen uit te dragen, ook al maak je misschien de verkeerde keuze, ben je een windvaan volgens RVC. Nou moe. Met principes alleen bereik je niets, maar Van Cauwelaert houdt de politiek nog altijd een ideaal voor waarvan hij weet dat het dat nooit kan waarmaken. Zo is het makkelijk hakken natuurlijk. Aan de zijlijn staan de grootste idealisten. Niet zelden zijn dat ook de grootste chagrijnigaards. Bedenkelijke televisie, waarin het me overigens opviel dat PV beduidend vaker de gelegenheid werd ontnomen zich te verdedigen dan RVC de gelegenheid werd geboden het mes nog wat dieper in het vlees te draaien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Grappig dat sommige die teksten nog altijd met bittere ernst lezen.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Jamas, het stukje met Linthout was inderdaad sterk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Krunk is een politieke sukkel en een leuteraar. Altijd al geweest. Van Cau mag misschien arrogant overkomen, maar ik vind zijn optreden fantastisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over de stalkingzaak kan ik mij echt niet uitspreken, maar ik vind het wel tekenend voor de evoluties bij Knack als ze zich met zulks wensen in te laten. Ik denk dat er voor een weekblad dat zich pretendeert er te zijn voor de politieke meerwaardelezer in België, er hetere maatschappelijke hangijzers bestaan om de bladzijden te vullen, dan een lastercampagne tegen Vankrunkelsven te starten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n stalkend monster kan niet zwaar genoeg gestraft worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen symphatie voor VKV maar heb toch ook al het gevoel dat de VCW hier te ver ging
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Waar moeit Knack zich eigenlijk mee ? M.i. is die hele "stalking-affaire" - waar we heel weinig van weten, en zo hoort het ook - nog altijd een persoonlijke aangelegenheid en behoort bijgevolg volledig tot de privésfeer.
Knack probeert overduidelijk Vankrunkelsven persoonlijk te kraken en te breken, in plaats van hem aan te vallen zuiver op zijn politieke verdiensten of gebreken. Van Cauwelaert, directeur van het steeds meer dubieuzer wordende Knack, heeft zich hier ernstig vergaloppeerd en zou eigenlijk op staande voet zijn excuses moeten aanbieden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Zo onschuldig zijn de schrijfsels van Meulenaere niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Als de "slachtoffers" (sic) zich geroepen voelen om hun verhaal aan de media te vertellen, moeten ze dat vooral niet laten, wat kan mij het schelen. Maar Knack heeft zich daar niet mee te moeien. Knack vocht niet voor de rechten van de "slachtoffers", maar zocht gewoon een stok om Vankrunkelsven mee te slaan. Het is een pure lastercampagne, niets meer, niets minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |