Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2011, 00:09   #1
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard Israël doet een Goebbels

Aangezien Israël het met feiten niet kan halen, probeert men het middels leugens en propaganda. Antizionisten op dit en andere fora zijn dus gewaarschuwd.

Also, Das Oberkommando der Wehrmacht gibt bekannt:

Citaat:
Israel has instructed its embassies in 10 European countries, including the UK, each to recruit 1,000 members of the public to act as advocates for its policies in a new public relations offensive.

A cable from the foreign affairs ministry was sent to embassies last week, with instructions from Avigdor Lieberman, the controversial and extreme right-wing foreign minister, to adopt a range of measures aimed at improving Israel's standing in Europe.

The most unusual was the order to identify up to 1,000 people by mid-January to act as "allies" to Israel. One source described them as "friends who are willing not just to receive messages but to actively promote these messages". These individuals – likely to be drawn from Jewish or Christian activists, academics, journalists and students – will be briefed regularly by Israeli officials and encouraged to speak up for Israel at public meetings or write letters or articles for the press.

Five European capitals have also been identified for a more conventional PR push. Israeli embassies in London, Paris, Berlin, Madrid and Rome will receive funds to hire professional PR firms and lobbyists.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 00:13   #2
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Maar goed dat het Oberkommando van Hamas en trawanten hier op het forum ruimschoots vertegenwoordigd is om een noodzakelijk tegengewicht te bieden, niet waar Ministe?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 00:18   #3
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Maar goed dat het Oberkommando van Hamas en trawanten hier op het forum ruimschoots vertegenwoordigd is om een noodzakelijk tegengewicht te bieden, niet waar Ministe?
Over hamas gesproken;

Barbaarse misdaden van Hamas door de media verzwegen

Tijdens de 23 daagse Israëlische actie in Gaza heeft Hamas temidden van de chaos, barbaarse misdaden gepleegd waarbij de allerlaagste menselijke instincten naar boven zijn gekomen. Bij gebrek aan Joden in Gaza sloegen ze elkaar de hersens in. Leiders van Fatah vertellen dat tientallen van hun volgelingen door het terreurbewind zijn gemarteld en geëxecuteerd waaronder zeker 35 Palestijnen die werden verdacht van 'collaboratie' met Israël. Bronnen dicht bij Hamas hebben bevestigd dat de terroristen de tientallen vermeende collaborateurs, die op diverse plaatsen werden vastgehouden, hebben vermoord uit angst dat Israëlische troepen zouden proberen om hen te bevrijden. Onderzoekers van Amnesty International spraken met ooggetuigen en zeiden bang te zijn met de gruwelverhalen naar buiten te komen. Op de site Israel National News is en videofilmpje te zien hoe leden van Fatah door Hamas om het leven worden gebracht. De beelden zijn zeer schokkend. http://www.israelnationalnews.com/Bl...sage.aspx/3292 Zie ook hoe leden van Hamas de benen van een vermeende Palestijnse Fatah collaborateur kapot knuppelen.

Fatahleden verdacht van collaboratie met Israël worden door Hamas zonder proces doodgeschoten.

Fahmi Za'arir, een woordvoerder van Hamas, beschuldigde zijn eigen organisatie van de moord op de Fatah-gevangenen. 'Het is een schande dat Hamas de wapens richt op onze eigen mensen, in plaats van te vechten tegen Israël.' De lichamen van sommige slachtoffers zijn op bergen huisvuil achtergelaten waarna families zijn ingelicht waar ze hun gedode familieleden kunnen vinden. Zie meer over de corruptie van de media: http://www.jpost.com/servlet/Satelli...cle%2FShowFull http://eureferendum.blogspot.com/200...ideo-cont.html

Ook heeft Hamas gedurende ondervragingen, bij tenminste drie Fatahleden de ogen uitgestoken, en zijn tenminste 80 van hen door de benen geschoten en hun handen gebroken, omdat zij het door Hamas opgelegde huisarrest hadden genegeerd. Zelfs gewonde Fatahleden die zich een ziekenhuisbed in Gaza bevonden, werden door Hamas met kogels doorzeefd. Een woordvoerder van Fatah sprak van door Hamas aangerichte massaslachtingen.

Neem eens de moeite en kijk naar het volgende filmpje waarin een Palestijn verteld hoe hij door leden van Hamas zes keer door zijn benen is geschoten: Israëlische militairen kwamen mijn huis binnen en redden mijn leven. Zij verbonden mijn wonden en brachten mij naar het ziekenhuis. Ik ben mijn benen kwijt maar zal nooit vergeten dat de Joden waarvan ik dacht dat het mijn vijanden waren, mijn leven hebben gered en de Arabieren waarvan ik dacht dat ze tot mijn volk behoorden, probeerden mij te vermoorden.’ http://www.youtube.com/watch?v=me9uhhN5XS8

Hamas en Fatah zijn bittere vijanden sinds juni 2007, toen Hamas een bloedige coup pleegde en 400 aanhangers van het PA/PLO regiem van Mahmoed Abbas vermoorde en vele anderen voor het leven hebben verminkt. 70.000 door Amerika gesteunde Fatah leden werden door 10.000 leden van Hamas uit Gaza verdreven.Zij gaven zich over met al hun wapens die ze van de Amerikanen en Israël hadden gekregen. Egypte wilde ze niet. Israël was het enige land dat troepen, helicopters en ambulances stuurde opdat ze niet allemaal zouden worden afgeslacht. Ze zitten nu in Samaria en Judea, in de volksmond de ‘Westbank’ genoemd onder het bewind van Mahmoud Abbas, de voormalige rechterhand van aartsterrorist Jasser Arafat.

Hamasleider Ismaël Hanijeh kwam op 12 januari, toen Israël al ruimschoots aan de overwinnende hand was, uit zijn schuilplaats in Gaza tevoorschijn om zijn volgelingen te melden dat de overwinning nabij was. “De vijand is zenuwachtig en weet niet meer wat ze moet doen”.

etc....
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 00:18   #4
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geen idee, ik heb hier nog geen propagandist van Hamas ontmoet. Indien dat onverhoopt toch zou gebeuren, zal ik hem van antwoord dienen.

Oud 7 april 2011, 00:19   #5
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Is het uw bedoeling om zoveel mogelijk historisch-beladen termen te devalueren (pogrom, Goebbels, Wehrmacht ..) door al deze van de pot gerukte vergelijkingen? Denkt u dat iemand - buiten misschien roodhaar - u hier nog serieus door neemt?
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 00:19   #6
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Over hamas gesproken
U gaat wel off-topic hoor, deze draad gaat niet over Hamas maar over de Israëlische propaganda.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 7 april 2011 om 00:19.
Oud 7 april 2011, 00:21   #7
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Is het uw bedoeling om zoveel mogelijk historisch-beladen termen te devalueren (pogrom, Goebbels, Wehrmacht ..) door al deze van de pot gerukte vergelijkingen? Denkt u dat iemand - buiten misschien roodhaar - u hier nog serieus door neemt?
Zo'n klein tweeke!
Oud 7 april 2011, 00:23   #8
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Geen idee, ik heb hier nog geen propagandist van Hamas ontmoet. Indien dat onverhoopt toch zou gebeuren, zal ik hem van antwoord dienen.
U bent vampier of op een een andere manier een ondode, en ziet bijgevolg niets als u in de spiegel kijkt? Zo nee, dan kan het haast niet anders dan dat u des morgens een crypto-hamaspropagandist in uw badkamerspiegel ziet.
Oud 7 april 2011, 00:27   #9
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U bent vampier of op een een andere manier een ondode, en ziet bijgevolg niets als u in de spiegel kijkt? Zo nee, dan kan het haast niet anders dan dat u des morgens een crypto-hamaspropagandist in uw badkamerspiegel ziet.
Gelieve on topic te blijven.

Oud 7 april 2011, 00:28   #10
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gaat wel off-topic hoor, deze draad gaat niet over Hamas maar over de Israëlische propaganda.
Achzo, mijn excuses dan, ik dacht; "Laat ik eens wat hamaspropaganda maken"

Kan niet dus?

Jammer, ze doen dat zo goed in hun Pallywood productions!
Oud 7 april 2011, 00:28   #11
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Achzo, mijn excuses dan, ik dacht; "Laat ik eens wat hamaspropaganda maken"

Kan niet dus?

Jammer, ze doen dat zo goed in hun Pallywood productions!
Kan in elk ander topic dat daarvoor wordt opgestart.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 7 april 2011 om 00:28.
Oud 7 april 2011, 00:30   #12
Sus Iratus
Banneling

Standaard

NEW HAMAS ATROCITIES

Video Exposes Hamas Atrocities In Gaza

en zo kunnen we nog úúúúúren doorgaan...

Maar wel op Israël blijven kappen en zoals anderen al aangaven, historische termen totaal devalueren door ze voor eigen holle agitprop te misbruiken.
Oud 7 april 2011, 00:32   #13
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan in elk ander topic dat daarvoor wordt opgestart.
Ik zei al; mijn excuses, ik laat deze draad aan U en roodhaar, ook straddle zal er zn gading wel vinden en met wat 'betrouwbare en neutrale' linkjes de boel komen opfleuren, veel plezier nog altegader!
Oud 7 april 2011, 00:33   #14
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelieve on topic te blijven.
Welk 'topic'? Geen enkel zinnig mens kan "Israël doet een Goebbels" als een serieus topic zien waarin een evenwichtige discussie, let op dat woord 'evenwichtig', hopelijk weet u wat dat betekent, gevoerd zal kunnen worden.
Oud 7 april 2011, 00:35   #15
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NEW HAMAS ATROCITIES

Video Exposes Hamas Atrocities In Gaza

en zo kunnen we nog úúúúúren doorgaan...

Maar wel op Israël blijven kappen en zoals anderen al aangaven, historische termen totaal devalueren door ze voor eigen holle agitprop te misbruiken.
Mein Gott (op zuh Goebbelsigs), wat voor vulligheid zijn die hamassers toch, tjonge, geen normaal mens dénkt nog maar aan zulke dingen!

Arme, arme palestijnertjes!
Oud 7 april 2011, 00:37   #16
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geen enkel zinnig mens kan "Israël doet een Goebbels" als een serieus topic zien waarin een evenwichtige discussie gevoerd zal kunnen worden.
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen

Wittgenstein

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 7 april 2011 om 00:37.
Oud 7 april 2011, 00:48   #17
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Terug on topic:

Israël zal veel werk hebben om haar imago op te poetsen. Temeer daar ook steeds meer Joden zich van Israël afkeren en dat vaak in de meest radicale en scherpe bewoordingen. Een lijstje van mensen die je niet zomaar onder mat kan vegen met de dooddoeners dat het antisemieten zouden zijn:
Citaat:
The anti-Israel Jews

Every day, more celebrated Jewish personalities – writers, artists, academics – are depicting Israel as a racist, vicious and inhumane “entity” that has to be dismantled. Many of them have assumed pivotal roles in the global campaign to delegitimize the Jewish State. Their relentless attacks could well play out in ways that indeed puts an end to Israeli sovereignty.

The severest blow to Israel’s reputation in a decade was delivered by a Jewish judge, Richard Goldstone. Meanwhile, there is uproar in Herzliya over renaming part of a city street after Yeshayahu Leibowitz, Israel’s most influential philosopher, who coined the “Judeo-Nazis” expression for the Israeli army.

George Steiner, who has been proclaimed the most important literary critic in the world, questioned whether Israel should have come into being at all. Elsewhere, Eric Hobsbawm, one of the greatest living historians, supported the Second Intifada, endorsing the “the cause of liberation.”

Marek Edelman, one of the leaders of the Warsaw Ghetto Uprising, wrote letters to "Palestinian partisans." The late historian Tony Judt has been outspoken in his rejection of Israel’s right to exist and offered Israelis the fate of other religious minorities in the Middle East.

United Nations envoy Richard Falk is one of the most radical demonizers of the Jewish State. Historian Norman Finkelstein is one of the staunchest Western supporters of Hezbollah. Nobel laureate Harold Pinter, film directors Ken Loach and Mike Leigh and historian Ilan Pappe have been the most famous anti-Israeli figures in the UK.

The initiative for an anti-Israel boycott in London was taken by Stephen and Hilary Rose, two renowned Jewish academics. The linguist Noam Chomsky, considered “the intellectual godfather” of the anti-Israel campaign, seeks the abolition of the Jewish State. Jewish philosopher Judith Butler is leading the divestment from Israel.

Michael Lerner’s magazine, Tikkun, is probably the most virulently anti-Israel screed ever published under Jewish auspices. There are the Israeli “neo- Canaanites”, Haim Hanegbi and Meron Benvenisti, who have come to the conclusion that “Israel as a Jewish state can no longer exist.” In Paris, bestselling author Stephane Hessel, himself of Jewish origin, is also inciting against Israel.

There are dozens of Jews leading the NGOs promoting campaigns for boycotts and sanctions against Israel. Now, a new book by the historian Deborah Lipstadt, titled The Eichmann trial, sheds light on another Jewish philosopher who demonized Israel, Hannah Arendt, who followed the Eichmann trial as correspondent of the New Yorker magazine. Arendt accused David Ben Gurion of speaking “the same language of Eichmann” and discussed “the bankruptcy of Zionism.”
ynetnews

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 7 april 2011 om 00:51.
Oud 7 april 2011, 00:49   #18
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Waarom vermeldt U nooit 'n bron?
Oud 7 april 2011, 00:51   #19
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ook kunstenaars verzetten zich tegen de huidige politiek van het land en tegen censuurwetten en strafmaatregelen voor opiniedelicten:

Citaat:
Artists: Anti-boycott law 'suicidal'

Israel Prize laureate David Tartakover, singer Rona Kenan, poet Meir Wieseltier and others join battle against bill punishing Israel boycotters. Writer Sefi Rachlevsky: Israel acting like a criminal state

Artists and intellectuals have joined a struggle organized by the Coalition of Women for Peace against an anti-boycott bill initiated by Knesset Members Zeev Elkin (Likud) and David Rotem (Yisrael Beiteinu).

The bill, which passed its first reading at the Knesset last week after being widely criticized, states that any person harming the State of Israel through a boycott would be forced to pay damages.

Members of human rights groups operating in Israel say the proposal is directed at people calling for a consumer boycott on settlement products, as well as at artists who have refused to perform in the city of Ariel, located beyond the Green Line.

According to a letter sent to the Knesset speaker and members on behalf of 53 different organizations, "Instead of holding a democratic discussion on issues which are on the Israeli public agenda, this bill is being used to silence political rivals and block the possibility of a public discourse."

The list of artists who joined the public protest last week includes poet Meir Wieseltier, musician Rona Kenan, author Nili Landesman, Israel Prize laureate David Tartakover, actress Einat Weizman, actor Yossi Pollak and writer Sefi Rachlevsky.

As part of the protest, the artists shot a series of short films directed by actress Romi Aboulafia, which have become part of a campaign titled "We'll continue to oppose the occupation".
ynet news

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 7 april 2011 om 00:53.
Oud 7 april 2011, 00:53   #20
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom vermeldt U nooit 'n bron?
omdat u dat toch niet interesseert.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be