![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees net van die overval in Grimbergen, waar veel sentjes ontfutseld zijn van een elektrowinkel omdat de kriminelen wat zwaaiden met oorlogswapens.
Een link is niet nodig, het staat vandaag in alle gazetten. Maar wat ik daar zo bij bedenk: Wat betreft prevensie, zitten ze daar zo maar wat te prutsen met een info-bord van doe je auto op slot, of laat in je wijk een bord plaatsen waarop staat afgebeeld dat de buren samenwerken om een oogje in het zeil te houden. Maar waarom promoot men niet meer dat de winkelende en betalende mens zaken gebruikt als bankontakt en visa ? Afgezien dat de handelaar geen wisselgeld meer moet hebben en niet meer moet tellen 's avonds; dat zijn personeel geen bankbriefje kan meeritselen, is er toch ook het voordeel dat de spesiale firma de senten niet moet komen ophalen ... enz. Natuurlijk kan er fraude gepleegd worden met kredietkaarten, maar tenminste moet daar niemand bij bedreigd worden met oorlogswapens. Dat is dus toch een veel kleiner risiko voor Jan en Alleman. De overheid zou btw op bankontakt en visa kunnen afschaffen, en de kosten rekupereren via minder polies. Afijn, zijn jullie bereid om op dit vlak de 21° eeuw in te stappen, of hou je het liever bij papieren geld dat enkele eeuwen geleden uitgevonden werd door Italiaanse bankiers ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schoof , ik denk dat die gasten het vooral gemunt hadden op electronische apparatuur (TV`s, stereo`s , GSM`s etc... )
Bovendien, als ge nu als middenstander wat zwart geld verdient, en ge wilt uw madam of de kinders eens verassen, kunt ge toch rap cash zo een nieuwe LED tv voor ze kopen, de belastingen moeten nu ook niet alles weten he. ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ik zo eens een zotte uitgave wil doen ... dan gaat dat moeilijk, behalve met mijn visa-kaart, want ik heb nooit zoveel baar geld op zak. (tuurlijk, ik heb geen zwart geld, als ambtenaar met pensioen).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() trouwens geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om met zoveel cash op mijn lijf te lopen, zelf al had ik het voor het opscheppen. Als ik hoor dat ze met een camionette waren (lichte vracht) ga ik ervan uit dat ze daar zijn om tv `s te jatten, ... wie overvalt er nu ook zo een zaak om geld te jatten, dat weet ge toch op voorhand dat daar bijna alles met bancontact betaald wordt. Daar zal natuurlijk nog wel cash in huis zijn, maar wie gaat er vandaag de dag nog naar een electrozaak en gooit 1000 euro op den toog voor zijn TV mee te betalen... Erger nog, hoeveel van die dingen worden er tegenwoordig niet op afbetaling gekocht. ik denk persoonlijk dat het lucratiever is om nen bakker of beenhouwer te overvallen, ook veel minder kans op camera`s etc... natuurlijk nen beehouwer met ballen aan zijn lijf en een kapmes is een bijzonder gevaarlijke combinatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() je zou je verschieten hoeveel mensen nooit met bancontact of visa betalen;
ik ken er verschillende die alles cash doen ik heb zelfs meerdere mensen (40-ers) geleerd om te tanken met bancontact |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mijn moeder loopt ook nog alle maanden naar de bank om centen , maar mij kennen ze daar nauwelijks, ik kom daar alleen om een kaske voor te online banken of een nieuwe kaart op te halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() het is gewoon een probleem waar de overheid gééne zak aan doet, eerst hebben de banken en postkantoren zich zelf beveiligd met gewapend glas en dikke tralies, dan de juweliers en daarna de apothekers met glas en doorgeefluikjes.... en dan verplaatst het probleem zich naar andere sectoren waar geld te ritselen valt.... zoals electrozaken en beenhouwers..... en de overheid kijkt toe en doet niks ..... as usual !
![]()
Pecunia non olet! Laatst gewijzigd door DONG ZHUO : 10 december 2009 om 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik betaal praktisch nooit met bankcontact of proton. En ik heb geen kredietkaart.
Het papieren "funny money" vind ik al erg genoeg.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Komt daarbij dat alle verrichtingen met die kaarten geregistreerd staan. Ook het aantal keren dat je bij de apotheker geweest bent. EN dat zou wel eens nuttige info kunnen zijn voor verzekeringsmaatschappijen. Laatst gewijzigd door pajoske : 10 december 2009 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorts is mijn bankontakt en visa bij Argenta gratis. Kompleet gratis. Bij vab heb ik ook nog een twee visa-kaart. Ik meen dat ik daar 12 € jaarlijks voor betaal, maar ik krijg 1 prosent van al mijn betalingen (geen geldopnames !) terug gestort. Het voordeel voor de winkelier is: geen zorgen wisselgeld, geen zorgen voor het natellen van de kassa 's avonds; geen zorgen voor de firma van fondsenvervoer, of niet zelf lopen naar de bank ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Plastic geld..bah wat ben je er mee?
Voor 3 wortels en een pak boter halen ze hun kaartje boven.
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Kan je niet lezen? Besef jij wal wat die 5% waarover ik het eerder had betekent? 5% op een TV van € 1000 wil zeggen dat die handelaar die normaal voor € 950 had kunnen verkopen. Sorry, eigenlijk is de kostprijs meer, want hij moet een paar maanden op zijn geld wachten. GRATIS is je kaartje. Het gebruik ervan is verre van gratis. Veiligheid is een drogreden die banken hanteren om hun product te verkopen. Voor grote winkels kan dat zijn voordeel hebben, maar voor het gros van de kleinere zaken is dat maar een heel beperkt, maar duur voordeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ik zie toevallig de percentage staan welke een restauranthouder als commissie moet betalen (tarieven zijn niet vast maar afhankelijk van de sector) aan
VISA: 1.8% AMERICAN EXPRESS: 3% Als je daar de BTW bij telt wordt dat al 2,18 en 3,63 % van de bruto omzet. Om maanden later je geld te krijgen. Gratis kaarten? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er geen flauw benul van hoeveel de kost van het vervoer van de senten van de restauranthouder tezamengeteld wel bedraagt:
- heel de openingstijd zien dat er niemand met zijn pollen in de kas graait; - kassa 's avonds natellen en veilig opbergen bij hem thuis; nog eens goed nakijken of er geen vals briefje tussenzit (zo ja, een beetje verfrommelen in de hoop dat de bank het niet direkt opmerkt) - 's anderendaags naar de bank lopen (rijden natuurlijk) met zoveel kasj; kleutergeld (wisselgeld) voorzien voor deze avond - de bank moet beroep doen op de geldtransporteur Ik heb er ook geen flauw benul van hoeveel de kost is van de aanmaak van een bankbiljet en hoe lang de levensduur ervan is. Maar ja, dat zijn kosten voor de staat. Het is toch duidelijk: * beter voor de fisische veiligheid van klant, winkelier, bankier, geldtransporteur; * minder arbeidsintensief voor tellen bij het betalen/terugkrijgen van de klant/winkelier, van de winkelier kassa totaal per dag, van de afllevering winkelier/bank, van de aflevering bank/geldtransporteur * minder arbeidsintensief en minder kostelijk en voor de verplaatsingen winkelier en geldtransporteur * eenvoudigere boekhouding en kontrole fiskus Amai, zeg, daar leven hier nog gasten die voorstander zijn van ruilhandel zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu is het zo dat de banken de waarde van het geld bepalen en door inflatie (het indirecte gevolg van bijdrukken van geldbriefjes) een deel van uw centen pikken. Nu is het mogelijk dat al je spaargeld van de ene op de andere dag niets meer waard is. Plus met de introductie van electronisch geld volstaat het dat een hacker of hackers geld "bijmaakt" om al je spaargeld waardeloos te maken. http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_currency
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 december 2009 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik woon op 5min van de overvallen electrozaak Robberechts.
Het blijft mij een raadsel hoe die mannen ontsnapt zijn. Je kan volledig zonder éénige hinder rond dat nieuw gebouw uitkijken moesten ze gaan lopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
hadden de politie-broekventjes van dienst kaki broeken aangehad, dan zouden ze onmiddellijk rond het gebouw kunnen gaan hebben, met dezelfde schrikschijterij als anders, maar dan zou niemand het gemerkt hebben dat ze hun broek volgescheten hadden van danige schrik ! nu echter dragen die mannen een blauw uniformke...... en dan kunt ge het risico niet pakken van een kakbroek te riskeren...... dus hebben ze rustig gewacht om rond het gebouw te gaan tot de criminelen weg waren en zodoende was er dus géén strontgeur te bespeuren ! ![]()
![]() |