Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 november 2009, 10:51   #1
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard Arme reizigers van de NMBS??? Arme lezers en kijkers!

Arme reizigers van de NMBS??? Arme lezers en kijkers!

Naam: Gasche het raderwerk staat stil als uw.jpg
Bekeken: 406
Grootte: 42,3 KB

1) Klomp tussen de wissels: sabot-age

Toen staken nog lekker verboden was, reden de treinen ook niet op tijd.

Daar was vaak een goede reden voor. De spoorweg arbeiders mochten niet staken. Dat was oproerkraaien, en vakbonden dat waren bendes die illegale activiteiten organiseerden en aanzetten tot ongehoorzaamheid en de rust van de maatschappij verstoorden, een maatschappij waar iedereen zijn plaats diende te kennen.
Wie de brutaliteit had als crapuul, als werkmens om op te staan tegen de goed opgeleide en proper geklede baas was een stommerik.

En de stommeriken, het crapuul, het “gemeen volk” stak dan maar een klomp tussen de wissels. Want we spreken over de tijden toen de gewone man nog klompen droeg met wat stro in.

Toen ontspoorden de treinen door die klompen.

2) Geen klomp meer tussen de wissel

Sabotage, het steken van klompen tussen wissels was geen fraaie manier van protesteren. ’t Was een vorm van terrorisme die de reizigers, de bazen en de mannen van het spoor eigenlijk niet plezant vonden.
Er vielen doden: bij het publiek, bij de arbeiders zelf, bij de bevolking.

Dat het sociaal overleg, met stakingsrecht als mensenrecht werd ingevoerd was geen cadeau van de burgerlijke maatschappij of van het patronaat. Het was een compromis waarbij doden en gekwetsten, vernietiging van kapitaal werd vermeden. Het was een verstandig compromis omdat het voor iedereen beter was.

Het stakingsrecht ligt aan de basis van onze sociale vooruitgang. En verlichte kapitalisten en managers van ons systeem weten dat het een zegen is voor onze economische groei. Door de vergroting van de sociale zekerheid, door de verhoging van de koopkracht groeide de economische productie gestaag.
Wie denkt dat sociale zekerheid het gevolg is van economische groei (het liberaal praatje) kan in de feiten nagaan dat er overal in de ontwikkelde landen eerst een sociaal systeem, een syndicaal systeem groeide, dan verhoging van de koopkracht en van de productiviteit, dan een stijging van de productie van goederen en diensten, en niet omgekeerd!

3) Een haar in de boter

De media houden niet van vakbonden en van werknemers, dus.
De media zijn in handen van de bourgeoisie in ons land.
En hoe “onafhankelijk” journalisten ook mogen zijn in vergelijking met stalinistische of fascistische regimes: zij zijn afhankelijk van hun baas. En dat is natuurlijk geen vakbondsleider!
Indien men nu in de media steeds weer het heeft over de “hinder bij de reiziger” is dat natuurlijk geen leugen. Het is niet “onwaar”. Het is geen verdraaiing van de feiten.
Een Jezuïet zal ook nooit echt liegen. Hij zal wel niet altijd de hele waarheid vertellen

Onze pers, inclusief de televisiezenders heeft het dus niet over de achtergrond van de staking. Ze laat niet de syndicaten aan het woord, of doet dat letterlijk mondjesmaat.

Hierdoor wordt het stakingsrecht weeral (het gebeurt om de haverklap) in vraag gesteld, de stakers in een verkeerd daglicht geplaatst en weten de reizigers dus niet dat ze geluk hebben: er zit voorlopig geen klomp tussen de wissels…

En voor de slimme reiziger is hier een tekst van de vakbonden die de situatie duidelijk maakt:
http://www.indymedia.be/nl/node/35409

Mkg,

Eric Feremans
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 10:58   #2
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Goed zo Eric, eindelijk eens goede uiteenzetting van de situatie.

Ik zeg het niet graag maar de media zijn ook echte "sfeer-makers".
En met het "Gejank van Limburg" op kop die weer spreekt over financiële kosten
en verliezen.

Dat een paar duizend banen op de tocht staan interesseert niemand...
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 11:44   #3
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Goed zo Eric, eindelijk eens goede uiteenzetting van de situatie.

Ik zeg het niet graag maar de media zijn ook echte "sfeer-makers".
En met het "Gejank van Limburg" op kop die weer spreekt over financiële kosten
en verliezen.

Dat een paar duizend banen op de tocht staan interesseert niemand...
Dat er nog veel meer banen op de tocht staan wanneer de nodige herorganisaties, om het hoofd te kunnen bieden aan een geprivatiseerde situatie, tegen gehouden worden, is maar een klein detail...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 11:44   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Niet alleen treinen kunnen ontsporen, maar wel degelijk sosiale organizasies ook.

Dat kan o.a. voorkomen als ge argumenten als klompen met stro in gaat gebruiken als ge praat tegen een kondukteur met een mini-laptop aan de draagriem over zijn schouder.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 11:55   #5
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Als de vos de passie preekt...

Ceteris paribus is dit dus weeral eens een spoorstaking waar geen enkele verschoning voor is (en zeker niet voor de manier waarop !). Dit terwijl andere vakbondsmensen in andere bedrijven blijkbaar nog wel de ernst van de situatie kunnen inzien (waarom ligt Opel Antwerpen nog geen maanden plat ?).

Dank u voor deze verduidelijking, Erik!
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 12:10   #6
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat er nog veel meer banen op de tocht staan wanneer de nodige herorganisaties, om het hoofd te kunnen bieden aan een geprivatiseerde situatie, tegen gehouden worden, is maar een klein detail...
Het "hoofd bieden aan een geprivatiseerde situatie" kan op verschillende manieren:
- je kan je neerleggen bij de privatisering en dus doen wat de privatisering oplegt: dienstverlening afbouwen, personeel ontslagen, outsourcen, delocaliseren, de pensioenleeftijd verhogen, de arbeidstijd verlengen, de lonen laten dalen, sociale voorzieningen afbouwen en beknibbelen op alle uitgaven en kosten.
- je kan je ook verzetten tegen de privatisering. Als je vaststelt dat een privatisering van spoorwegen in bv. het VK leidt tot een stijging van het aantal ongelukken met meer dan 300%, een daling van de investeringen in infrastructuur en veiligheid, een aderlating voor het personeel en een verhoging van de prijs van de tickets, dan merk je dat die privatisering op geen enkele manier in het belang is van de reizigers of het personeel en dus evenmin in het belang van de samenleving. Het is georganiseerde diefstal van wat publiek bezit is. Staken is één van de manieren om daartegen in verzet te komen. Als pendelaar steun ik de stakers 100% en blijf ik vandaag gewoon thuis.


GANSCH HET RADERWERK STAAT STIL
ALS UW MACHTIGEN ARM HET WIL
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 5 november 2009 om 12:11.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 12:10   #7
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Als de vos de passie preekt...

Ceteris paribus is dit dus weeral eens een spoorstaking waar geen enkele verschoning voor is (en zeker niet voor de manier waarop !). Dit terwijl andere vakbondsmensen in andere bedrijven blijkbaar nog wel de ernst van de situatie kunnen inzien (waarom ligt Opel Antwerpen nog geen maanden plat ?).

Dank u voor deze verduidelijking, Erik!
Omdat de vakbondsleiders in de automobiel een jarenlange traditie van 'zich verantwoordelijk opstellen' hoog te houden hebben. Weinig sectoren hebben bijgevolg zo veel ingeleverd de laatste decennia terwijl het hen zo weinig opgeleverd heeft...
De spoorbonden hebben groot gelijk dat ze staken!
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 12:26   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.491
Standaard

Ik denk dat staken slecht is voor Belgie in het algemeen, dus, staken jongens, staken!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 12:31   #9
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Laat het vervoer van goederen over aan particuliere maatschappijen en laat de NMBS zich richten tot één kerntaak: personenvervoer.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 12:50   #10
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Als de vos de passie preekt...

Ceteris paribus is dit dus weeral eens een spoorstaking waar geen enkele verschoning voor is (en zeker niet voor de manier waarop !). Dit terwijl andere vakbondsmensen in andere bedrijven blijkbaar nog wel de ernst van de situatie kunnen inzien (waarom ligt Opel Antwerpen nog geen maanden plat ?).

Dank u voor deze verduidelijking, Erik!
Omdat ze in hun broek doen van angst
(sorry)
Antwerpen gaat toch dicht plus 2 bedrijven in "Germany".

GM zegt: de economie herstelt.
GM denkt: die kleine, zuinige wagentjes zijn ideaal.
(die zullen beter verkopen dan hun grote bakken )
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 12:54   #11
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het "hoofd bieden aan een geprivatiseerde situatie" kan op verschillende manieren:
- je kan je neerleggen bij de privatisering en dus doen wat de privatisering oplegt: dienstverlening afbouwen, personeel ontslagen, outsourcen, delocaliseren, de pensioenleeftijd verhogen, de arbeidstijd verlengen, de lonen laten dalen, sociale voorzieningen afbouwen en beknibbelen op alle uitgaven en kosten.
Als je dat allemaal moet doen, dan betekent dat simpelweg dat je overheisbedrijf vandaag overgedimensioneerd is, en niet afgestemd is op de vraag. Logisch dan dat je verlieslatend bent.

Citaat:
- je kan je ook verzetten tegen de privatisering. Als je vaststelt dat een privatisering van spoorwegen in bv. het VK leidt tot een stijging van het aantal ongelukken met meer dan 300%, een daling van de investeringen in infrastructuur en veiligheid, een aderlating voor het personeel en een verhoging van de prijs van de tickets, dan merk je dat die privatisering op geen enkele manier in het belang is van de reizigers of het personeel en dus evenmin in het belang van de samenleving. Het is georganiseerde diefstal van wat publiek bezit is. Staken is één van de manieren om daartegen in verzet te komen. Als pendelaar steun ik de stakers 100% en blijf ik vandaag gewoon thuis.
Die privatisering komt er, of je dat nu wil of niet
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 12:56   #12
Mr. Orange
Parlementslid
 
Mr. Orange's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Locatie: Café Pajottenland!
Berichten: 1.802
Standaard

Wie wordt hier het meest gekloot?
__________________
Vlaams-republikeinse atheist.
Echte Belgen haten Nederlanders.
Mr. Orange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 13:06   #13
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard

Pendelaars& hebben tien dagen de tijd gehad om hun voorzorgen te nemen, dus geen gejank.
Gerechtvaardige stakingen die er alleen maar komen omdat het niet anders kan, moeten blijven bestaan zij zijn onaantastbaar in de zin dat Eric het zo goed schrijft.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 13:11   #14
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het stakingsrecht ligt aan de basis van onze sociale vooruitgang. En verlichte kapitalisten en managers van ons systeem weten dat het een zegen is voor onze economische groei. Door de vergroting van de sociale zekerheid, door de verhoging van de koopkracht groeide de economische productie gestaag.
Knettergek.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 13:14   #15
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Pendelaars& hebben tien dagen de tijd gehad om hun voorzorgen te nemen, dus geen gejank.
Gerechtvaardige stakingen die er alleen maar komen omdat het niet anders kan, moeten blijven bestaan zij zijn onaantastbaar in de zin dat Eric het zo goed schrijft.
Het recht op staken moet blijven bestaan....

En dan nog die "zever" van die kosten.
Het "Gejank van Limburg" beweert een verlies van 100 miljoen.

De factuur van het stroomverbruik door die treinen zal een pak minder zijn
vandaag. Voor mazout (shunters en andere diesels.) eveneens.
Er zullen ook minder medische kosten zijn en minder kosten die gerelateerd
zijn aan verzekeringen.

En de werkgevers?
Iedereen is op zijn werk geraakt vandaag behalve die verlof namen.

Laatst gewijzigd door Tejokus : 5 november 2009 om 13:22.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 13:14   #16
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Pendelaars& hebben tien dagen de tijd gehad om hun voorzorgen te nemen, dus geen gejank.

Los van het al dan niet verantwoord zijn van een staking, maar dat is nu eens dikke zever zie.

Wat stelt u voor dat iemand die met het openbaar vervoer naar 't werk gaat dan doet? Een auto kopen? Een auto huren voor één dag? De dag voor de staking overnacht op zijn werk? Een hotelkamer huurt? Om 4 uur opstaat om 70 km naar zijn werk te fietsen en diezelfde 70 km 's avonds in 't donker terug naar huis fietst? Met de taxi gaat werken? Zijn bejaarde ouders uit het rusthuis stampt en vraagt of ze hem willen voeren met de auto die ze dan eerst moeten kopen?

Het maakt voor velen niet uit hoeveel op voorhand ze het weten, wegens geen alternatief.

"Ge moet maar uw voorzorgen nemen als ze staken."

Wa ne zever. En congé pakken is voor velen ook geen optie, wegens maar 20 dagen hebben en in november durven die al eens op zijn. Om nog maar te zwijgen van degenen die in een KMO'ke werken. Denkt ge nu werkelijk dat in een bedrijf waar 3 werknemers zijn, er zomaar 2 een dag verlof kunnen nemen?

Van zo'n uitspraken krijg ik nu eens stenen kloten zie.

Staak dan, als het zo nodig is, maar probeer hier niet te verkondigen dat de voorzienige reizer daar geen last van heeft. Erken tenminste dat het voor de gewone werkmens die van de trein afhangt een dikke kloterij is. Een werkmens die trouwens betaalt heeft voor de dienstverlening, één door zijn belastingen en twee door zijn abonnement.

Misschien moeten de werkgevers de NMBS eens dagvaarden wegens het geleden verlies door werknemers die met de beste wil van de wereld niet op hun werk raken.

Laatst gewijzigd door Sammael : 5 november 2009 om 13:24.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 13:20   #17
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Omdat de vakbondsleiders in de automobiel een jarenlange traditie van 'zich verantwoordelijk opstellen' hoog te houden hebben. Weinig sectoren hebben bijgevolg zo veel ingeleverd de laatste decennia terwijl het hen zo weinig opgeleverd heeft...
De spoorbonden hebben groot gelijk dat ze staken!
Werkelijk grappig deze zelfverzonnen onzin.

De vakbond in de automobiel behoorde ooit tot de meest stakingszieke van het land; tot ze begrepen dat de bomen niet tot in de hemel groeiden, en een auto evengoed in Rusland kan geproduceerd worden, als in Antwerpen. Wie er de geschiedenis van Volkswagen (nu Audi) Vorst en de syndicale strubbelingen aldaar op naleest, krijgt daar een mooi en volledig beeld van.

De spoorbonden hebben dat, door hun privileges en monopolie in het openbaar vervoer, nog niet door. Ze denken dat zij de hemel zijn, en god-de-vader eerst langs hun gat moet passeren vooraleer op aarde te landen.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 13:25   #18
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Los van het al dan niet verantwoord zijn van een staking, maar dat is nu eens dikke zever zie.

Wat stelt u voor dat iemand die met het openbaar vervoer naar 't werk gaat dan doet? Een auto kopen? Een auto huren voor één dag? De dag voor de staking overnacht op zijn werk? Een hotelkamer huurt? Om 4 uur opstaat om 70 km naar zijn werk te fietsen en diezelfde 70 km 's avonds in 't donker terug naar huis fietst? Met de taxi gaat werken? Zijn bejaarde ouders uit het rusthuis stampt en vraagt of ze hem willen voeren met de auto die ze dan eerst moeten kopen?

Het maakt voor velen niet uit hoeveel op voorhand ze het weten, wegens geen alternatief.

"Ge moet maar uw voorzorgen nemen als ze staken."

Wa ne zever. En congé pakken is voor velen ook geen optie, wegens maar 20 dagen hebben en in november durven die al eens op zijn. Om nog maar te zwijgen van degenen die in een KMO'ke werken. Denkt ge nu werkelijk dat in een bedrijf waar 3 werknemers zijn, er zomaar 2 een dag verlof kunnen nemen?

Van zo'n uitspraken krijg ik nu eens stenen kloten zie.

Staak dan, als het zo nodig is, maar probeer hier niet te verkondigen dat de voorzienige reizer daar geen last van heeft. Erken tenminste dat het voor de gewone werkmens die van de trein afhangt een dikke kloterij is. Een werkmens die trouwens betaalt heeft voor de dienstverlening, één door zijn belastingen en twee door zijn abonnement.

Misschien moeten de werkgevers de NMBS eens dagvaarden wegens het geleden verlies door werknemers die met de beste wil van de wereld niet op hun werk raken.

-Ik dacht aan carpooling.
-Bij familie overnachten.
-Thuis werken.

Waar een wil is...
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 13:27   #19
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Los van het al dan niet verantwoord zijn van een staking, maar dat is nu eens dikke zever zie.

Wat stelt u voor dat iemand die met het openbaar vervoer naar 't werk gaat dan doet? Een auto kopen? Een auto huren voor één dag? De dag voor de staking overnacht op zijn werk? Een hotelkamer huurt? Om 4 uur opstaat om 70 km naar zijn werk te fietsen en diezelfde 70 km 's avonds in 't donker terug naar huis fietst? Met de taxi gaat werken? Zijn bejaarde ouders uit het rusthuis stampt en vraagt of ze hem willen voeren met de auto die ze dan eerst moeten kopen?

Het maakt voor velen niet uit hoeveel op voorhand ze het weten, wegens geen alternatief.

"Ge moet maar uw voorzorgen nemen als ze staken."

Wa ne zever. En congé pakken is voor velen ook geen optie, wegens maar 20 dagen hebben en in november durven die al eens op zijn. Om nog maar te zwijgen van degenen die in een KMO'ke werken. Denkt ge nu werkelijk dat in een bedrijf waar 3 werknemers zijn, er zomaar 2 een dag verlof kunnen nemen?

Van zo'n uitspraken krijg ik nu eens stenen kloten zie.
Andres van jouw taal krijg ik ook van die stenen euh....
Als het echt niet gaat om op het werk te geraken dan zou ik even met
mijn baas telefoneren he.

Een KMO-ke met drie man aan personeel ergens in Erpe-Mere zal toch geen werknemers uit Beringen in dienst hebben he
Kwestie van niet op het werk te geraken.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 13:28   #20
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Wie geeft mij de cijfers over hoeveel spoorambtenaren zich hebben 'aangeboden' om te werken ten einde hun dag betaald te krijgen ? En de kassen van de vakbonden te sparen. De vakbonden houden ze dan 'zogezegd' tegen. Recht op staken, maar ook recht op werken. De dag ter plaatse 'uitzweten' (en niet kaarten) zou al een eerste stap zijn om de gijzelingen stop te zetten.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be