![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beetje rare titel in de gazet van Antwerpen (het stond heel even ook op de site van De Standaard, maar eigenaardig genoeg vind ik het niet direkt meer terug):
Damiaanactie zet koningin Fabiola aan de deur link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...n-de-deur.aspx Dat iemand van de bande de Laeken erevoorzitser kan zijn van een bij uitstek godsdienstige en dus niet politiek neutrale vereniging, is een aanfluiting van de neutraliteit die zij moeten respekteren, wegens de scheiding van kerk en staat. Nog maar eens een bewijs: vragen aan een familie om in alles en nog wat neutraal te zijn, om garansies te geven dat de eerste nakomeling geschikt (en best geschikt ??) is om protokolair te doen alsof hij/zij staatshoofd is (en niet te dom om zich toch te moeien ...), in wezen onmenselijk is. Wordt het geen tijd om eens te durven de zaken te herbekijken ? tekstfragmenten: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 23 januari 2010 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Nu ze er zelf als een lepralijdster begint uit te zien kan ze geen boegbeeld meer zijn voor uitgerekend de Damiaanaktie? You have to appreciate the irony. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ze er nooit een frank of een euro voor opgetrokken heeft. We kunnen het laakbaar vinden dat een royal het boegbeeld speelt voor de Damiaanactie, maar we mogen niet vergeten dat ze lid werd in 1965, een heel andere tijd, een tijd dat de mensen nog opkeken naar het koningshuis. Ze heeft waarschijnlijk ervoor kunnen zorgen dat er veel centjes in het laadje kwamen. Dus dat zij boegbeeld was, daar kan ik mee leven. Dat er nen andere pipo van het koningshuis de plaats moet innemen is een ander verhaal natuurlijk.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb niks tegen het wijf als persoon; zelfs al is ze ekstreem katoliek, dat is haar recht, zoals het mijn recht is om mijn gedacht te hebben; ik heb wel iets tegen het instituut, en tegen de mensen die er de touwtjes van in handen hebben: ook in '65 waren er niet-katolieken, te verdelen in twee groepen: andere religie-aanhangers en niet-religie-aanhangers. Ook de politiekers van destijds wisten wat de juiste demokratische boodschap was: scheiding van kerk en staat. Ik heb ook niks tegen de damiaan-aksie zelf, en nog minder met hun doelstellingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() Probleem is mijns inziens dat ge iemand die afkomstig is uit een instituut dat enkel "geldverslindend" werkt laat voortrekker zijn om geld in te zamelen....
t'ja sé.... gaat gij uw geld toevertrouwen aan zo iemand ???? de éérste euro die ik aan zo'n instelling schenk moet mijne portemonee nog verlaten zenne, het blijft zowieso onderweg wél ergens plakken !!!!!!!!! ge kunt uw geld evengoed in t'water smijten, de kans is even groot dat daar iemand voordeel bij heeft die het écht nodig heeft...... ![]()
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, de koorts is uitgezweet.
Fabie werd niet aan de deur gezet wegens mummie-ingewikkelde-toestanden; neen, ze heeft zelf in een lusied moment beslist om zich te laten vervangen. Dan heeft Laeken blijkbaar wat tijd nodig gehad om een andere 'vrijwilliger' te zoeken. Wie had het minst te doen ? Wie wist iets af van melaatsheid ? 't Is Stridje geworden. Eigenaardig. Want om het Rood Kruis te dienen, was ze dik gebuisd. "Ze scheef de fakturen en budgetten met een Franstalige vulpen". Mogelijks hebben ze gedacht: er is toch niks van damiaanaksie in Walenland, zodat de kommunotaire haat van Stridje deze keer niet zal opvallen. Slotbedenking: - der rwoilalisten-belgisisten zijn tevreden want ze kunnen met luide stemme verkondigen: zie ne keer hoe die famille zich inzet, volledig belangenloos, voor de goede zaak. (tot uit zou komen hoeveel reprezentasie ze onder tafel krijgt ...) - de kaloten zijn tevreden: zie ne keer hoe'n voorbeeld voor alle zondaars en heidenen. - de heersende politieke klasse: ze hebben geen "grote beslissing" moeten nemen in het raam van scheiding van kerk en staat; ze kunnen voortdoen met hun dorpspolitiek. link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100125_040
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 januari 2010 om 17:36. |
![]() |
![]() |