![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zegt het bestuur in Naha, de hoofdstad van Okinawa. Het eiland is nog steeds thuis voor meer dan 40 buitenlandse militaire basissen. De eilanders willen de basissen weg om de veiligheid van de bevolking te kunnen garanderen. Het argument baseert zich op cijfers over misdaad, verkrachtingen, en geluidsoverlast.
Gates is pas geleden in Japan geweest om een akkoord proberen te bereiken maar de nieuwe regering in Japan houdt de boot af en Gates is met lege handen terug vertrokken, zodat het thema mogelijkerwijze wel bespreekbaar wordt tijdens het bezoek van Obama aan Japan binnen twee weken. De regering in Japan heeft gezegd het akkoord van 2006 tussen de VS en Japan bespreekbaar te willen maken en Gates heeft het niet kunnen verhinderen. Dit akkoord voorziet een gedeeltelijke terugtrekking van een aantal troepen naar Guam, maar gaat niet ver genoeg volgens de nieuwe regering. Een andere verkiezingsbelofte die de regering in Japan blijkbaar van plan is te houden betreft Afghanistan. Yukio Hatayama kondigde in het parlement aan dat de missie in de Indische oceaan om steun te geven aan de oorlog in Afghanistan niet zal verlengd worden. De missie eindigt op 15 Januari. http://www.telesurtv.net/noticias/se...tares-de-eeuu/ http://www.standaard.be/artikel/deta...1&word=okinawa (Dit laatste artikeltje is van 20 october. Gates staat er triomfantelijk op de bijgevoede foto waarvan ik me afvraag of die niet van een bezoek aan Zuid Korea afkomstig is. In Japan liep Gates nors rond.) Kaart toont VS militaire basissen (oranje gebieden) op Okinawa, niet in acht genomen zijn de VS bassisen op de naburige eilanden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 november 2009 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu je eigen mening?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ook uw mening natuurlijk.
Ik schrijf meestal wat ik mis in de dominante media. Even hierop verder gaan. Het verschil valt me op tussen de foto van Gates in het artikel van de Standaard en een artikel over datzelfde bezoek van gates aan Japan in Atimes. Atimes schrijft Citaat:
Via fotos wordt de publieke opinie ook gevormd. Soms is de keuze van fotos gewoon leugenachtig. Onderstaande fotos van Gates in Japan volgens Atimes en volgens De Standaard. Ik viseer hiermee niet specifiek de Standaard, het had evengoed 'De morgen' kunnen zijn, maar sinds die laatste menen hun buitenlandse nieuwssectie te moeten verstoppen op hun website laat ik die krant vaker links liggen. Je vraagt je wel af wie de inhoud van het nieuws bepaalt daar bij die kranten, en of ze ook nog wel zelf nadenken of slechts doorgeefluiken zijn van nieuws dat 'in het buitenland' befabriceerd wordt ipv nieuws over het buitenland dat in België/Vlaanderen (en Europa) gemaakt wordt. Een ongezonde verwrongen situatie bestaat er in de media die de kennis van de wereld van de Belg/Vlaming geen goed kan doen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 november 2009 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Japan de basissen weg wil dat is dat haar goed recht. Okinawa is 'verdeeld' (een overstatement eigenlijk) over de militaire aanwezigheid van de VS. Het hart zegt 'weg ermee' (evenals een referendum) maar de geldbuidel van de lokale winkelier wil soms iets anders.
De basissen zijn een overblijfsel van een militaire bezetting. De veiligheid van Japan dient niet op dit verleden gebaseerd te worden. Het is ook niet dat Japan de VS zou 'nodig' hebben voor haar veiligheid. Datzelfde geldt voor Europa, Rusland, China, Indië, Brazilië en vele anderen. Ik ben voorstander van een 'multipolaire wereld' omdat machtconcentraties leiden tot dictaturen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 november 2009 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over het referendum van 1996 over de toekomst van de militaire basissen in Okinawa:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Wat bezielt u eigenlijk om weer zo'n onnozele one-liner te komen binnengooien? Als je de arrogantie hebt een mening te komen vragen op een vrije onbeschofte manier, geef dan teminste eens eerst uw mening. Waarschijnlijk zal het weer bij zo'n typische flamebait van u blijven, naar goede gewoonte, om nadien naar de K&K fanclub af te zakken. Kan je nog wat over je hoog IQ gaan lullen en ondertussen je aantal postings op peil houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uw telesurvt komt daar vandaag mee aandraven en is dan nog zéér onvolledig in haar berichtgeving. Geef me dan toch maar de serieuse pers hoor.
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 2 november 2009 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je poogt bronnen verdacht te maken zonder gegevens. Probeer het eens met feiten. Dat is interessanter dan manipulatie. Heb je ook een mening mbt tot het thema? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 november 2009 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() we mogen ons dus verwachten aan een reeks goed geplande aanslagen die het nut van de basissen zal bevestigenen
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat je vannacht hebt kunnen slapen tussen je woede aanvallen door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voel jij je nu ook al geroepen om forumflik te komen uithangen op eigen initiatief? Flanelcondoom had gelijk wat dat betreft. Echt een kleinburger die zoiets doet wat jij bij herhaling doet. Alez hop, terug naar de vriendjes bij K&K, je hebt je goede forumdaad weer gedaan. . Laatst gewijzigd door straddle : 3 november 2009 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Let jij maar wat op je geldingsdrang, en je overijverige burgerlijke verantwoordelijkheidszin. Het gaat ooit eens verkeerd aflopen.
Ik las je verhaaltje op K&K waarbij je zelfs in het autoverkeer de mensen meent te moeten zeggen wat ze mogen en niet mogen doen... Als goede burger. Gelukkig dat er camera's stonden e jazeker. Anders had die man je wel een ferme mep verkocht niewaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kalmeer nu maar. Ik heb mijn reden gegeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook het nakende bezoek van Obama aan Japan staat niet los van de openingspost. Daarnaast lijkt het kaartje dat ik van een de 'global security' site haalde de moeite om hier te posten, omdat het een oogopener is als je niet weet hoe ver die militaire aanwezigheid strekt van de VS op Okinawa en hoe weinig ze met de veiligheid van Japan te maken heeft. Probeer eens virtueel via de kaart van noord naar zuid te reizen op het eiland. Het lijkt me duidelijk dat deze situatie een anachronisme is die niet kan blijven getolereerd worden. Maar onze kranten tonen een smilende Gates waar er in werkelijkheid een norse Gates rondliep...niets aan de hand volgens de media, alles onder controle, vertrouw de 'regering'. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 november 2009 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|