![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mogen werklozen zich vrijwillig in gevangenschap laten nemen ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 46,15% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 53,85% |
ik weet het niet (voor mensen die twijfelen of niet zo een uitgesproken mening hebben) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Mogen werklozen zich vrijwillig in gevangenschap laten nemen ?
De werkloze zélf heeft daar in ieder geval wel baat bij. Gratis onderdak, gratis voedsel, een eigen televisietoestel .... Al deze basishoeften zijn voor de werkloze in het échte leven toch niet zo evident denk ik. Als je leest in wat voor luxe criminelen wel leven, dan krijgt men het als werkloze toch op z'n heupen want een werkloze kan zich dat met zijn schamele dopgeld of leefloontje toch amper permitteren. En de meeste criminelen die in de gevangenis zitten, komen ook uit het werklozenmilieu wat de integratie van werklozen in het gevangeniswezen goed zal bevorderen. Bovendien kan men er op rekenen dat de criminaliteit nog verder gaat dalen als men niet meer zoveel moeite moet doen om binnen te geraken. Ik zie bijvoorbeeld een mogelijkheid in het feit dat de werkloze maandelijks een cel-huurcontract tekent, waardoor men al eens rapper gaat overwegen om zich rechtstreeks te gaan aanmelden in plaats van het risico te nemen om een lange gevangenisstraf op te lopen door buitensporige criminele activiteiten. Verder kan men een aanzienlijke hoeveelheid dopgeld -90% van uw belastingsgeld gaat immers naar werklozen, ge weet dat toch?- gaan uitbesteden aan het bijbouwen van gevangenissen en dat is ook al weer mooi meegenomen. In de gevangenis kunnen de werklozen zélf namelijk iets productief gaan doen, doosjes in elkaar steken ofzo, waardoor ze in feite meebetalen aan hun cel. Met wat geluk kan men ook wat geld opzij zetten, zodat men om de zoveel maand eens buiten kan voor een bepaalde periode om tenvolle van het leven en de burgerlijke vrijheden te genieten. Bovendien denk ik dat winstnemers(=werkgevers) een vrijwillige ingevangisschapneming wel zouden appreciëren waardoor de kansen op de arbeidsmarkt vergroten. Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 7 juli 2009 om 19:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Neen, want dat mag nu niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ik weet niet welke shit jij rookt, dude, maar ik wil er 5 gram van.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed idee, Houzee. Maar weet u zeker dat de gevangenistijd geen invloed heeft op het pensioen later?
![]()
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In La Gomera. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Jammer hé.
Mijn vertrek bleek maar een stijlfiguur te zijn, om met de kloten van pestkopjes met hun stigmata te spelen, en nog een paar soortgelijke berekende effecten. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 november 2009 om 17:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat tentenkampen beter zijn ; ga als volgt te werk :
schrijf u uit uit uw gemeente en smijt uw IK weg. Ga wat les volgen bij de roma om hun taal te leren. Verlaat het land en kom terug in de laadbak van een vrachtwagen : je bent nu een statenloze asielzoeker & je hebt recht op woonst en voedsel.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Werklozen moeten in de toekomst verplicht gemeenschapswerk uitvoeren (voorstel ook van Vlaams Belang). Als zij gemeenschapswerk uitvoeren,kunnen zij hun uitkering blijven behouden,in ruil voor gemeenschapswerk. Dit kan straatvegen zijn, Stadswacht, fruitplukker enz. Werklozen die dit weigeren of zich te goed ervoor vinden worden onmiddelijk geschorst.
|
![]() |
![]() |