![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Kookkunst, een reis door de wereld der smaken en geuren.
Koken is geen beroep, koken is passie, een culinaire kunst. De mens is wat hij eet, de zeven prioriteiten: 1. Eten wat gezond en noodzakelijk is voor de mens. 2. Besparen op voedselkwaliteit is besparen op gezondheid. 3. Magerzucht, stressgevoeligheid, nervositeit enz, deze zijn doorgaans de gevolgen van onjuiste voeding. 4. Het gebruik van de juiste kruiden vermijdt vele kwalen en ziekten. 5. Temperatuur: de noodzakelijke bestanddelen in voedsel worden behouden door het bereiden op de juiste temperatuur. 6. Zo gevarieerd mogelijk eten is het geheim van een lang leven zonder ziekten! 7. Door preventief degelijk voedsel te eten zijn medicamenten overbodig. Koken, eten en drinken is: § Veel meer dan een middel om te overleven. § Men moet er tijd voor nemen en van genieten. § Koken, eten en drinken behoort tot de geneugten des levens en maakt deel uit van het menselijk geluk. § Aan tafel worden conflicten opgelost, prachtige plannen gesmeed, verre reizen gepland. § Aan een schoon gedekte tafel worden liefdes verklaringen gemaakt enz. Er is niets op de wereld dat zo veelvuldig aanwezig is als: Smaak, geur en uiteraard het oog wil ook wat. Tips: § Tracht als gastheer of vrouw zo veel mogelijk bij uw gasten te zijn. § Gastvrijheid is uiteraard de basis van een geslaagd diner. § Gastvrijheid betekend dat enkel het beste voor uw gasten voldoende is. Het dekken van de tafel: § De gepaste borden, bestek. § De decoratie van de tafel: laat uw fantasie werken. § Het aperitief en de geschikte versnaperingen als entrée. § De gepaste dranken: wijn, Water, koffie, bier enz § Voorgerecht, tussengang, hoofdgerecht, dessert, koffie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Mimi Smith, jij hier?
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Nee, chunk food mcdonalds hier!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Logisserwijze zitten we al iets dichter bij de waarheid, als ge zoudt stellen dat de mens is wat hij eet, min hetgeen hij kakt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Dat is den overschot hé schoofzakske!
Slim zene amai. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2patatten 3groente 4fruit 5 noten 6 brood Awel awel ik kom maaraan zes, ik zal dus wel niet veel zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 7 bier
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]()
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tien biertjes per dag halveert kans op hartaanval Link van artikel uit het Laagste Nieuws: http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondh...rtaanval.dhtml
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Ik eet niet omdat het gezond is, ik eet omdat het lekker is.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Ik zal vasten na 2012!
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen plaats genoeg?
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2 Steak 3 Duvel. Ik kom maar aan 3.
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik moet toch toegeven dat ik bewust kook.
Bakboter wordt vermeden als de pest, behalve met een eitje in de pan. Laat me U toch duidelijk stellen dat gezond koken niet altijd is wat het lijkt. U kan denken gezond te koken, maar om de taak opperst serieux te nemen is het ook en wijs besluit de landbouw nader te bekijken. Er worden wel degelijk nitraten etc in sla waargenomen die schadelijk zijn voor de mens. Vooral door slechte bemesting. Enfin, goede bemesting voor goede oogsten, slecht voor de gezondheid. Ik hamer er toch op dat mijn dochter gezonde voeding krijgt, maar als ouder moet je dit toch met een korreltje zout nemen. De warenhuisketens vallen immers op een "huidig aanbod" dat zich beperkt heeft. En wij als klant kopen nu eenmaal enkel de mooiste tomaten, de mooiste vruchten, ... En schoonheid komt niet altijd vanzelf. Sta hier ook bij stil.
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Edit: Citaat:
Ik neem de taak als papa heel serieux. En de gezondheid van mijn kind zal grotendeels bepaald worden door de voeding die ik en haar mama samenstel. Dus als je bent wat je eet, is het wijs uw eten nader te bestuderen maar vooral de achtergrond. Brocoli mag dan wel heel gezond zijn, ik kan brocoli optelen waaraan heel schadelijke stoffen zijn ingetrokken door insecticide. Moet je voorstellen dat als jij een slaatje eet, druipend in de mayonaise, je lichaam die gezonde stoffen zo goed als NIET kan opnemen doordat de mayonaise vetten zich er omheen binden. Tip: verwijder altijd de nerven in je sla, vol van nitriet. Bekijk ook onderaan aan de krop of de scheut niet te donker gekleurd is. Hoe lichter de gesneden krop onderaan, hoe jonger en dus verser de sla en dus minder nitraten omgezet naar nitrieten. Gebruik olijfolie, notenolie (of andere) en/of citroensap als dressing ipv mayonaise. Voeding is essentiëel! Ik eet ook soms mcdonalds of al eens een pizza, pita etc... maar in de keuken (waarvan ik dus 98% van de tijd eet) dient het gezond te zijn, evenwichtig en rijkelijk aan vitaminen en proteïnen. Ik drink amper frisdrank, meestal water en koffie. Gezond eten is eigenlijk en levenswijze op zich waarin weinigen zich kunnen vinden. Ik ben daar zelfs niet voor te vinden, want onze huidige stock in de winkelrekken voldoet niet aan de eisen.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 21 november 2009 om 11:40. |
||
![]() |
![]() |