Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2010, 08:58   #1
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard Met de kamion op de trein ...

Oplossing voor het verkeersprobleem op onze drukste wegen ... bouw spoorwegen naast de autostrades en steek alle kamions op de trein. Laat een permanente stroom van treinen over en weer gaan. Twee vliegen in één klap ... geen kamions meer op de autostrades (dus geen files meer) en de kamionchauffeur kan eventjes zijn ogen sluiten om uit te rusten.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 09:28   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Oplossing voor het verkeersprobleem op onze drukste wegen ... bouw spoorwegen naast de autostrades en steek alle kamions op de trein. Laat een permanente stroom van treinen over en weer gaan. Twee vliegen in één klap ... geen kamions meer op de autostrades (dus geen files meer) en de kamionchauffeur kan eventjes zijn ogen sluiten om uit te rusten.
die permanente stroom van treinen, hoe zie je dat ? met af en oprijdende trucks ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 09:30   #3
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Wat is dat voor een kinderachtig naief standpunt..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 09:37   #4
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.376
Standaard

Goederentransport via het spoor. Dat daar nog niemand aan gedacht heeft zeg...
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 09:41   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Wat is dat voor een kinderachtig naief standpunt..
wat is me dit voor een kinderlijk naieve non-argumentatie ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 11:14   #6
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat is me dit voor een kinderlijk naieve non-argumentatie ?!
Ja ... laat hem maar.

Eigenlijk nogal een ambitieus plan dat natuurlijk zou moeten uitgewerkt worden.

Idee is dan ook enkel via de heel drukke wegen zoals bijvoorbeeld de E17 en zo.

Als ik zo die stroom kamions allemaal achter elkaar zie op de autostrade dan kom ik altijd op één gedachte ... "hé, precies een trein met wagons". Vandaar de gedachte ... waarom die kamions niet gewoon op een trein steken en spoorwegen bouwen naast de autostrade. Eigenlijk niet eens zo'n gek idee vind ik en het is tevens een oplossing voor de vele files. Zelfs al staat er een file ... de kamions ontsnappen er aan.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 11:17   #7
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Goederentransport via het spoor. Dat daar nog niemand aan gedacht heeft zeg...
Als de kamions in hun gehele op de trein kunnen dan bespaart men enorm veel tijd dat er moet geladen en gelost worden. Gewoon "afrijden" en verder rijden tot aan de plaats van bestemming.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 11:33   #8
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.376
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Als de kamions in hun gehele op de trein kunnen dan bespaart men enorm veel tijd dat er moet geladen en gelost worden. Gewoon "afrijden" en verder rijden tot aan de plaats van bestemming.
Of je nu een vrachtwagen aan het laden bent of een goederenwagon, veel verschil zal dat niet maken...

En als je vrachtwagens op de trein plaatst in Gent, ze langs de E17 verstuurt naar Antwerpen en ze daar weer loslaat in het verkeer, zal je gewoon daar een gigantische bottleneck creëren waardoor er simpelweg niets zal veranderen aan de tijd die je in de file staat.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 11:35   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Mercedes heeft een systeem ontwikkeld dat autonoom rijdt

snelweg, stadsverkeer, the works

en getest...

verkeer zonder ongevallen ... denk dat het gros van de files opgelost zijn
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 11:53   #10
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Of je nu een vrachtwagen aan het laden bent of een goederenwagon, veel verschil zal dat niet maken...
ik veronderstel dat er nog veel bedrijven zijn waar eerst op de kamion wordt geladen (in het bedrijf) en dan alles wordt overgeheveld op de trein.
Citaat:
En als je vrachtwagens op de trein plaatst in Gent, ze langs de E17 verstuurt naar Antwerpen en ze daar weer loslaat in het verkeer, zal je gewoon daar een gigantische bottleneck creëren waardoor er simpelweg niets zal veranderen aan de tijd die je in de file staat.
Vandaar dat meerdere stations het werk moeten doen. Geef toe ... als men met de trein tot bijvoorbeeld tot voorbij Antwerpen kan rijden (als men in die buurt moet zijn) dan vermijd je alvast dat je ook nog eens heel Antwerpen door moet.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 11:54   #11
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Mercedes heeft een systeem ontwikkeld dat autonoom rijdt

snelweg, stadsverkeer, the works

en getest...

verkeer zonder ongevallen ... denk dat het gros van de files opgelost zijn
Akkoord ... maar als de wegen "toe" zitten kunnen ze daar toch ook niet passeren.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 11:54   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die permanente stroom van treinen, hoe zie je dat ? met af en oprijdende trucks ?
In Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland , Italie, en ik dacht ook Frankrijk is dat nochtans niet zo ongewoon.

Trucks worden op wagons gereden, bestuurders rijden mee in een rijtuig, (slapen, eten , drinken,... )

en worden aan het andere eind er weer afgereden.

Een Europees traject, systeem van dergelijke stations zou zeker geen slecht idee zijn.. Trucks besparen op km en rij en rusttijden...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 11:57   #13
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
In Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland , Italie, en ik dacht ook Frankrijk is dat nochtans niet zo ongewoon.
Ah kijk ... dat wist ik niet eens ...
Citaat:
Trucks worden op wagons gereden, bestuurders rijden mee in een rijtuig, (slapen, eten , drinken,... )

en worden aan het andere eind er weer afgereden.

Een Europees traject, systeem van dergelijke stations zou zeker geen slecht idee zijn.. Trucks besparen op km en rij en rusttijden...
Da's inderdaad de bedoeling ...
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 11:59   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Akkoord ... maar als de wegen "toe" zitten kunnen ze daar toch ook niet passeren.
wegen zitten toe wegens 'menselijk irrationeel rijden'
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 12:10   #15
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.376
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
In Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland , Italie, en ik dacht ook Frankrijk is dat nochtans niet zo ongewoon.

Trucks worden op wagons gereden, bestuurders rijden mee in een rijtuig, (slapen, eten , drinken,... )

en worden aan het andere eind er weer afgereden.

Een Europees traject, systeem van dergelijke stations zou zeker geen slecht idee zijn.. Trucks besparen op km en rij en rusttijden...
Ik dacht dat dit voornamelijk voor lange afstandstransport was OF voor als men door tunnels moet. Voor kleinere afstanden is dit volgens mij niet echt haalbaar.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 12:14   #16
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wegen zitten toe wegens 'menselijk irrationeel rijden'
Kan zijn ... zal wel ... maar ondertussen zitten ze toch toe hé.

Hoeveel keren hoor je op de radio niet zeggen dat er bijvoorbeeld file is aan de Kennedytunnel (om maar een voorbeeld te geven). Mocht de trein met kamions nu tot voorbij die tunnel rijden dan zal dat alvast op die plaats een enorme ontlasting zijn van het verkeer neem ik aan
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 12:15   #17
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik dacht dat dit voornamelijk voor lange afstandstransport was OF voor als men door tunnels moet. Voor kleinere afstanden is dit volgens mij niet echt haalbaar.
Waarom niet?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 12:19   #18
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

http://www.nrc.nl/economie/article18...ar_op_de_trein

Zware tolheffingen hebben met moeite de groei van het (internationaal)vrachtwagenverkeer kunnen afremmen en u hebt het dan nog eens over regionaal transport in het dichtbevolkte west-europa..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 12:31   #19
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
http://www.nrc.nl/economie/article18...ar_op_de_trein

Zware tolheffingen hebben met moeite de groei van het (internationaal)vrachtwagenverkeer kunnen afremmen en u hebt het dan nog eens over regionaal transport in het dichtbevolkte west-europa..
Euhmm ... uit je eigen artikel:

Eind jaren negentig raasden er 1,4 miljoen vrachtwagens door Zwitserland, de meeste van Duitsland naar Italië. Experts voorspelden dat het er in 2020 20 procent meer zouden zijn. De Zwitsers, natuurliefhebbers als zij zijn, kregen genoeg van de vervuiling. Daarbij vreesden ze meer files.

Daarom laten ze trucks die het land door willen, sinds 2001 zo’n 200 euro tol betalen. Heel Europa lachte hen uit, maar nu zijn er ‘nog maar’ 1,2 miljoen vrachtwagens per jaar – een daling van 16 procent. En: met dit tolgeld is tweederde van twee gigantische infrastructuurprojecten gefinancierd.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 12:41   #20
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
maar nu zijn er ‘nog maar’ 1,2 miljoen vrachtwagens per jaar – een daling van 16 procent.
In het doorgaand verkeer...afgedwongen met boetehoge tolheffingen..en grote spoorinvesteringen
Jij sprak van een bijna vrachtwagenvrij wegennet..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be