![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
|
![]() Oplossing voor het verkeersprobleem op onze drukste wegen ... bouw spoorwegen naast de autostrades en steek alle kamions op de trein. Laat een permanente stroom van treinen over en weer gaan. Twee vliegen in één klap ... geen kamions meer op de autostrades (dus geen files meer) en de kamionchauffeur kan eventjes zijn ogen sluiten om uit te rusten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
|
![]() Wat is dat voor een kinderachtig naief standpunt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.376
|
![]() Goederentransport via het spoor. Dat daar nog niemand aan gedacht heeft zeg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
|
![]() Citaat:
Eigenlijk nogal een ambitieus plan dat natuurlijk zou moeten uitgewerkt worden. Idee is dan ook enkel via de heel drukke wegen zoals bijvoorbeeld de E17 en zo. Als ik zo die stroom kamions allemaal achter elkaar zie op de autostrade dan kom ik altijd op één gedachte ... "hé, precies een trein met wagons". Vandaar de gedachte ... waarom die kamions niet gewoon op een trein steken en spoorwegen bouwen naast de autostrade. Eigenlijk niet eens zo'n gek idee vind ik en het is tevens een oplossing voor de vele files. Zelfs al staat er een file ... de kamions ontsnappen er aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
|
![]() Als de kamions in hun gehele op de trein kunnen dan bespaart men enorm veel tijd dat er moet geladen en gelost worden. Gewoon "afrijden" en verder rijden tot aan de plaats van bestemming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.376
|
![]() Citaat:
En als je vrachtwagens op de trein plaatst in Gent, ze langs de E17 verstuurt naar Antwerpen en ze daar weer loslaat in het verkeer, zal je gewoon daar een gigantische bottleneck creëren waardoor er simpelweg niets zal veranderen aan de tijd die je in de file staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() Mercedes heeft een systeem ontwikkeld dat autonoom rijdt
snelweg, stadsverkeer, the works en getest... verkeer zonder ongevallen ... denk dat het gros van de files opgelost zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
|
![]() Akkoord ... maar als de wegen "toe" zitten kunnen ze daar toch ook niet passeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.317
|
![]() Citaat:
Trucks worden op wagons gereden, bestuurders rijden mee in een rijtuig, (slapen, eten , drinken,... ) en worden aan het andere eind er weer afgereden. Een Europees traject, systeem van dergelijke stations zou zeker geen slecht idee zijn.. Trucks besparen op km en rij en rusttijden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.376
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
|
![]() Citaat:
Hoeveel keren hoor je op de radio niet zeggen dat er bijvoorbeeld file is aan de Kennedytunnel (om maar een voorbeeld te geven). Mocht de trein met kamions nu tot voorbij die tunnel rijden dan zal dat alvast op die plaats een enorme ontlasting zijn van het verkeer neem ik aan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
|
![]() http://www.nrc.nl/economie/article18...ar_op_de_trein
Zware tolheffingen hebben met moeite de groei van het (internationaal)vrachtwagenverkeer kunnen afremmen en u hebt het dan nog eens over regionaal transport in het dichtbevolkte west-europa.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
|
![]() Citaat:
Eind jaren negentig raasden er 1,4 miljoen vrachtwagens door Zwitserland, de meeste van Duitsland naar Italië. Experts voorspelden dat het er in 2020 20 procent meer zouden zijn. De Zwitsers, natuurliefhebbers als zij zijn, kregen genoeg van de vervuiling. Daarbij vreesden ze meer files. Daarom laten ze trucks die het land door willen, sinds 2001 zo’n 200 euro tol betalen. Heel Europa lachte hen uit, maar nu zijn er ‘nog maar’ 1,2 miljoen vrachtwagens per jaar – een daling van 16 procent. En: met dit tolgeld is tweederde van twee gigantische infrastructuurprojecten gefinancierd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
|
![]() Citaat:
Jij sprak van een bijna vrachtwagenvrij wegennet.. |
|
![]() |
![]() |