![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een duidelijk lijstje hier:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=I22A1SH2 (zie ook de verdere zoekfunctie per partij etc,...)
Vragen over de (financiële) crisis, vaccinaties, chemtrails? citizensinactionbelgium.ning.com/ Citizens In Action - Belfort Group Gent www.belfort-group.eu Steun www.democratie.nu als u nog een beetje om uw vrijheden geeft. = Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! ![]() www.swingstar.eu |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij verkiezingen beloven en beloven en "ZIJ "gaan de boel eens recht zetten zoals Yfke Leterme.Bartje De Wever,enz enz.enz. EENMAAL OP POST, WORDT HET HEEL STIL...................... ""HUN INKOMSTEN NIET"" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Eigenlijk erg als ik de cijfers zo eens bekijk dat ne sukkelaar gelijk Jean-Luc Dehaene met een europees preeke van minder dan 100.000 eurookes moet zien rond te komen..... alléé komaan zeg amper 98.000 dat is maar een dikke 8.000 per maand.... ne gewone werkmens echter die heeft toch al gauw een pree van..... oei ah ja euhhh ...........vier keren minder als hij dik betaald is en hard genoeg aan de kar trekt ?????????
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als we vergelijken met Nederland, komen we tot reële vaststelling dat de politici hier in België goed voor zich zelf hebben gezorgd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Die vergoedingen zijn belachelijk laag in vergelijking met topweddes in de privé. Geen wonder dat de gemiddelde parlementair of minister een knoeier is. Wat we dringend moeten doen is zorgen dat er maar 10 ministers en staatssecretarissen zijn, en die vorstelijk betalen op het niveau van CEO's in de privé.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() CD V lopen voorop met de dikste pree's ! Gevolgd door de SPA. Vraag is : zijn ze dat waard ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar misschien heeft u iets gemist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Niet veralgemenen: voor iedere CEO die knoeit heeft zijn er 100 die goed werk leveren.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand, maar dan ook niemand kan een meerwaarde aan een bedrijf bieden van 300.000 euro per jaar.
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() 300.000 euro per jaar, da's nog geen 12.000 euro per maand netto. Voor een CEO van een groot bedrijf is dat een belachelijk lage wedde. Ik ken persoonlijk diverse managers die maandelijks een veelvoud van dat bedrag voor hun bedrijf verdienen. Je spreekt dus niet met kennis van zaken, vrees ik. Een groot bedrijf leiden is een immense verantwoordelijkheid en zo'n job wordt dan ook in verhouding betaald.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 14 november 2009 om 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken deze lonen ook. Ik blijf erbij dat niemand deze meerwaarde kan bieden, zelfs een bedrijfsleider niet. Het ergst van al is dat, als deze CEO'S er een knoeiboel van gemaakt hebben, ze nog eens kunnen rekenen op een riante ontslagvergoeding. 300.000 euro is gelijk aan 1300 befkes per uur, dit 24 uur per dag, 7 dagen op 7, 365 dagen per jaar.
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bruto! Een loodgieter, een elektricien, een dakwerker, enz... verdienen een pak meer. En zij hebben niét de verantwoordelijkheid voor duizenden jobs, het voortbestaan van een onderneming e.d. Topmanagers, die 24 op 24; 7 op 7 met hun werk leven, verdienen het een riante wedde te krijgen. 50.000 euro bruto per maand is dan niet overdreven. Wie écht knoeit moet op staande voet kunnen worden ontslagen zonder vergoeding. Wat in de meeste gevallen ook gebeurt, conform de arbeidswetgeving.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 14 november 2009 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zeer veel vrienden die zelfstandige zijn, er is er geen enkele bij die dit netto verdient. En vergeet niet dat zo'n zelfstandige 10 uur per dag de handen uit de mouwen moet schudden, en als hij thuiskomt nog eens kan beginnen met de administratie, facturen, bestekken, offertes, ......... Uwe dikbetaalde CEO gaat eten, omringt zich met een kader om het werk te doen en rijft ze royaal binnen. Niemand kan een meerwaarde van 2600 befkes per uur betekenen voor een bedrijf.
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Ik ga dus nooit een ministerambt proberen vastkrijgen. Betaalt te weinig.
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Tja, daarover zullen we het dan wel niet eens worden, vrees ik. Ik heb zelf ooit de omzet (en brutowinst) van de vennootschap waar ik afgevaardigd bestuurder was verviervoudigd in 5 jaar tijd, en ik kan u garanderen dat de aandeelhouders mij mijn wedde (die wel wat meer was dan 2600 oude franken per uur) dubbel en dik waard vonden. Meer zelfs: ik kreeg nog een aandeel in de winst. Van tewerkstelling waren we in de zelfde periode trouwens ook bijna verdrievoudigd.