![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb vernomen dat de BUB mee doet aan de regionale verkiezingen. Het kan misschien een stomme vraag zijn, maar wat wil een unitaristische partij in de regio's gaan doen?
En moeten we de BUB dan niet verbieden? Want het kan toch niet dat we moeten betalen voor een partij die onze regio willen afschaffen (om Hans1 te parafraseren). |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De BUB mag niet verboden worden want dan pleeg je inbreuk op het recht van vrije meningsuiting!
![]()
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Dit is geen domme vraag, rekening houdend met het resultaat van de federale verkiezingen ( deelname lijkt mij persoonlijk nutteloos).
|
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk niet dat de BUB een kans maakt - toch niet bij deze verkiezingen, laat staan bij diegene die volgen - om 1 verkozene te hebben.
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ons standpunt betreft niet alleen het unitaire.
We zijn ook bezig met gewestelijke zaken zoals bijvoorbeeld veiligheid, economie, sociale zekerheid, onderwijs...
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Een noodgedwongen (uit armoede) onafhankelijkheid.
De B.U.B. heeft o.a. aan het Liberaal Appel gevraagt om een kartel te vormen, wat maanden geleden werd afgewezen door Ward Beysen ( kort van geheugen Kimmeke?). |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook al kost het ons veel moeite, we doen het alleen! 8)
![]() |
#11 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De B.U.B. neemt daarentegen liever deel aan de verkiezingen, ondanks het feit dat de partij niet over de financiële middelen beschikt, ondanks het slechte resultaat als BELGISCHGEZINDE partij ( FEDERALE verkiezingen 2003) Uw Voorzitter heeft mij niet gecontacteerd vanwege mijn politieke capaciteiten, doch deze bood mij de functie ''coördinator aan, omdat hij dan over een financieel, onafhankelijke campagneleider in Antwerpen kon beschikken, die volgens zijn eigen zeggen enkel verantwoording diende af te leggen aan de Voorzitter ( volgens de statuten van de B.U.B.) De nationale secretaris feliciteerde mij zelfs met de benoeming, ondanks het feit dat ik deze functie nooit aanvaard heb( zelfs geen lid geweest van de B.U.B.). Mijn financiële inbreng was blijkbaar heel belangrijk, zo belangrijk dat men nog een stap verder ging, en de privacy schond van de eigen leden via de ondervoorzitter ( Bruno Y.)die mij de ledenlijst via e-mail doorspeelde. Via een e-mail liet de Voorzitter van de B.U.B. weten dat hij niet zwaar tilde aan mijn politiek verleden ( lidmaatschap Vlaams Blok, Liberaal Appel, enz......). Deze en nog veel meer feiten kan ik staven ( maar niet op dit forum). |
||
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, ging jij mij geen info sturen over de vermeende financiële afhankelijkheid van de Bub ? nog niets gezien zenne ! |
||
![]() |
![]() |
#14 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar bent u totaal onwetend over de staatsstructuur van België. De deelstaatparlementen hebben op geen enkele manier de macht om bepaalde van haar bevoegdheden naar een hoger niveau over te brengen. Dat komt alleen de federale overheid toe, die op dat vlak het exclusieve handelsrecht heeft. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Wat ons betreft moeten de gewestraden .in een overgangsfase. gedecentraliseerde entiteiten worden voor wat betreft ruimtelijke ordening, huisvesting, enz. Deze decentralisatie moet naar de provincies (en steden) toe gebeuren. Wat bevoegdheden als buitenlandse handel, milieu, sport enz. betreft: deze moeten worden overgeheveld naar het federale niveau. Om deze overheveling voor te bereiden hebben we best vertegenwoordigers en in de gewestraden en op het federale niveau.[/i]
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() A, Vandenberghe, ben je terug? Bekomen van de veroordeling?
![]() Niets belet de B.U.B. ervoor te ijveren dat het Vlaams Gewest meer Belgische accenten legt en dat er meer wordt samengewerkt met het Brussels en Waals gewest om de decreten te harmoniseren. Dat alles tot voorbereiding van een overheveling van bevoegdheden naar de nationale overheid. |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#20 | ||
Gouverneur