![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Waarom lusten de Vlamingen Leterme niet meer ? | |||
Vooral ontgoocheling omdat Leterme zich niet aan zijn woord hielt over de staatshervorming. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 40,74% |
De Vlamingen gelooft de Belgicisten dat hij onbekwaam is en een klungel. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 18,52% |
Omdat ze denken dat Leterme schuldig is in de Fortiszaak. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
Andere (zie eigen bericht) |
![]() ![]() ![]() |
10 | 37,04% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Overal lees je het op forums, op peilingen en dergelijke meer, de Vlaming lust Leterme niet meer. Het is zelfs zo dat Van Rompuy de man die er trots op is dat hij de afgelopen 11 maanden niets heeft gedaan een stuk populairder is dan Leterme.
Wat is de reden voor waarom de Vlamingen Leterme niet meer lusten ? (zie peiling) Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 november 2009 om 16:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, Leterme heeft HET dus duidelijk niet. Hij heeft (vooral tijdens de onderhandelingen) nooit enige "leadership" getoond. Iedereen modderde maar wat aan, tot er de totale chaos overbleef. Bref, hij heeft het niet in zich, om een land te besturen.
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb hem nooit gelust
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Ik denk dat de Vlaming van Leterme voor de verkiezingen van 2007 teveel heeft verwacht. Zelf heb ik niet op Leterme gestemd toen omdat ik zijn partij niet vertrouwde. Pas in de zomer en najaar van 2007 had de man mij aangenaam verrast door het zo lang tegen het verzamelde Belgicistische regime en zijn mediaslaven vol te houden. Tot december 2007 toen de oude CVP krokodillen opnieuw de macht overnamen. De koning was die veel te Vlaamse Leterme beu en stelde Verhofstadt aan tot informateur. Dat heeft hij zelf beslist zonder enige politieke tussenkomst hier. Hij stelde CD&V voor een voldongen feit ofwel toegeven en het gegeven woord breken, regeringsdeelname zonder staashervorming en splitsing BHV ofwel opnieuw een paarse regering onder leiding van Verhofstadt aanvaarden. Dat zinnetje van De Panne tot in Opgrimbie dateert uit die periode. Het sein voor de Belgicistische kroko's binnen de CVP om de opnieuw orde op zaken te stellen. Leterme moest deel uitmaken van die regering en dat was DE cruciale fout uiteraard. Ze hadden paars moeten laten verder brokkelen en Leterme moest partijvoorzitter geworden en vanuit de oppositie Verhofstad bevechten van De Panne tot in Opgrimbie...
Leterme is het slachtoffer geworden van een enorme druk aan beide kanten, die die hem teveel geloofden voor de verkiezingen en de druk van de Belgicistische kroko's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De proef of the politieke pudding is in de verkiezingen.
Persoonlijk heeft Leterme mij enorm bekoord, door erin te lukken zijn machtspartij te doen instemmen met een kartel met een flamingantenpartij. Vervolgens door lang zijn been stijf te houden. Maar ontgoocheling door zonder garansies en bla bla toch te kiezen voor een regering. Ik vermoed dat vele gewone mensen Leterme toch nog lusten, omdat ze niet vergeten zijn welke zijn simpele boodschap, meerdere malen herhaald, was tijdens de krisis. "De gewone mensen hun gewoon spaarboekje wordt gegarandeerd door de regering". Leterme is gehaaid genoeg om een volgende sterke kieskampanje te voeren. Hij weet als niemand anders te zeggen wat de gewone mens erg aanspreekt, vb. zij zijn blijkbaar niet slim genoeg om Vlaams te leren .... Momenteel is Leterme ook niet zoveel 'in beeld' geweest. Dat scheelt ook. Persoonlijk zou ik hem graag zien in de gelegenheid om zijn kiesbeloftes (bhv en staatshervorming) waar te maken, of niet waar te maken. Zodat bij de volgende verkiezingen, er een duidelijke beloning of afrekening gegeven kan worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Anderen die nu populairder zijn zoals Peeters en Van Rompuy hebben er ook niets van gebakken. Peeters die heeft het zeer snel opgegeven met zijn dialoog van gemeenschap tot gemeenschap en Van Rompuy was trots dat hij er nooit aan begonnen was.
Het is gewoon ontstellend hoe de Vlaming tegen zijn eigen zaak de regimemedia slaafs volgt, daardoor is de volkverrader nummer 1 Guy Verhofstadt de populairste en worden diegenen die nauwelijks iets gedaan hebben voor Vlaanderen Peeters en Van Rompuy met felicitaties overladen... ![]() Kan bij mij er niet in. Een tip voor Leterme in 2011, sta op de West-Vlaamse kamerlijst en niet op de gewestelijke senaatslijst. Dit kan uw vel redden. ![]() In het verre West-Vlaanderen heeft Leterme nog zijn trouwe aanhang, kijk maar naar het resultaat van dit jaar als lijstduwer. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 november 2009 om 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je 800.000 stemmen krijgt, mag je wel enige druk verwachten.
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() Te weinig zout op?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Mensen willen in hun wijzere momenten politici die niet méér beloven dan ze kunnen waarmaken. Wat ze beloven en niet beloven is van ondergeschikt belang. Denk je nu echt dat Vlaanderen wakker ligt van B-H-V? De enige reden waarom ze vinden dat het gesplitst moet worden is omdat het beloofd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Had Kris Peeters in de plaats geweest van Leterme met 800 000 stemmen had hij het zichzelf waarschijnelijk wel wat makkelijker gemaakt en dat is nu éénmaal bevorderlijker voor de fysieke maar ook geestelijke gezondheid. En blijkbaar wordt een overgave aan het status quo gelinkt aan staatsmanschap in dit kloteland. Rustige vastheid heet dat nu... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik denk dat velen wel nog achter leterme staan. Sommigen begrijpen dat de man niet in de beste periode werd aangesteld..en velen zouden het slechter hebben gedaan onder dezeflde omstandigheden.
Is hij "perfect" of "de betere leider"? Volgens mijn mening niet...maar flippen op het feit wat voorafging? ...nope. Mits wat relativeringsvermogen valt het best "te begrijpen". Hij kan het volgens mij wel nog eens proberen..geen problemen mee. Hij zal ook wel geleerd hebben uit sommige blunders. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 21 november 2009 om 17:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Leterme heeft de angelsaksische goed slecht fettisch in onze politiek gebracht met zijn goed bestuur. Nu zie je hoe langer hoe meer politici naar die simplistische benadering grjipen. Iets is goed of slecht. Er wordt amper nog gediscussierd enkel een ballade van nietszeggendheid waarbij dan meestal een paar keer het woord goed wordt gebruikt. Die pipo van een Vlaams Minister President kan er ook een pakske van. De hele cd&v eigenlijk. Al de Vlaamse ministers bij nader inzien. Die maatregel is goed, dat is goed voor die, we zullen goed werken, goed besturen.
Waaaaaaaaaaaaaaaaaah ik voel me terug in Australië tussen de fundamentalistische religieuzen daar. Birds are bad, shooting them is good, hard work is good, rain is bad, full dams are good, the bible is good, not believing in god is bad, aboriginals are bad, this sandwich is good, that is bad, ... alles wordt gecatalogiseerd als goed of slecht maar dan ook echt alles, het hele brein begint in die termen te denken Het is het begin van het einde, met zo'n politici gaan we de waanzin tegemoet en de mensen voelen dus aan dat Leterme op de rand van de waanzin leeft Laatst gewijzigd door skaldis : 21 november 2009 om 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Was daarnet nog vergeten zeggen:
a week is a long time in politics. De prijzen worden uitgedeeld aan de meet, en die is nog niet in het zicht. (ze mag nog niet getrokken worden zelfs, die meet, als ge tenminste legalist zijt ....)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ze behoorlijk beïnvloedbaar zijn door hetgeen de media hen voorschotelen. In de media is het constant van: -laten we solidair zijn (kan vertaald worden als: maak je niet druk als anderen van je profiteren, het is de moeite niet) -hier heb je wat voetbal, wielrennen, kwissen en ander breindodend vergif. Neem hier nog wat van en je zal geen pijn meer voelen, nadenken doet pijn, niet doen dus... ![]() -Er zijn goede tot redelijk goede partijen, maar er is er ook ééntje bij die te afschuwelijk is om zelfs maar naar te luisteren of te kijken. Als je het toch doet riskeer je zowaar in de hel te raken of zoiets... ![]() Ik vermoed dat ongeveer de helft van de Vlamingen zich hieraan laat vangen. Ik denk dat dat de dommere helft is. De slimmere helft is verdeeld. Het resultaat is een onduidelijk signaal over wat de vlaming wil. In welke zin heeft dit alles betrekking op Leterme? Leterme gaf op een bepaald ogenblik aan, een koers te willen varen die eindelijk een kromgegroeide situatie wat rechter probeerde te krijgen. Hij heeft zelfs pogingen ondernomen om die koers ook in de praktijk uit te zetten. Hiervoor alleen al verdient Leterme volgens mij reeds heel wat krediet. Toch heeft de man ook wat te lang blijven aanmodderen. De houding van NVA was wat dat betreft rechtlijniger en correcter. Als de Vlaming afhaakt bij Leterme om NVA te versterken lijkt me dat nog niet eens zo een groot probleem. De Vlaming een beetje kennende vrees ik echter voor een scenario waarbij hij zich weer laat inpakken door de Clouseau's van deze wereld en gaat kiezen voor partijen die het belang van de Vlamingen zonder blozen verkopen voor een appel en een ei. Laatst gewijzigd door satiper : 21 november 2009 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() door de franstaligen en de regimemedia hebben de belgicisten onder de vlamingen geen zin meer in Leterme, deze hoor je ook het hardst roepen.
de overige vlamingen (het meerendeel), de stille hoop, kunnen hem wel lusten. |
![]() |
![]() |