Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2009, 22:58   #1
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard Zoek een andere baan..

"Beschoten worden behoort niet tot ons takenpakket"

19:09 De personeelsleden van de politiezone Demerdal-dsz zijn kwaad over het schietincident dat vrijdagavond plaatsvond in Halen. Daarbij werd een 41-jarige collega door onbekenden onder vuur genomen en raakte de man zwaargewond. Korpschef Roland Pacolet liet zijn ongenoegen blijken.

"De 41-jarige beschoten agent verblijft nog altijd op de afdeling Intensieve Zorgen van het Gasthuisberg in Leuven. Hij werd beschoten in het bovenlichaam en liep onder meer een geperforeerde long op. Het levensgevaar is geweken, maar het is afwachten hoe zijn gezondheidstoestand evolueert", aldus zonechef Pacolet.

"De collega van de beschoten agent bleef ongedeerd. Het schietincident heeft een diepe indruk nagelaten op ons personeel. Onze mensen zijn enorm kwaad en verbolgen dat mensen schieten op politiemensen die gewoon hun werk doen. Dit behoort niet tot de risico's van ons vak."

Berecht
"We komen tussen bij conflicten, vechtpartijen, diefstallen en ongevallen en beschoten worden door oorlogswapens hoort daar zeker niet bij. Zulke individuen zijn een gevaar voor de maatschappij. Die zware criminelen moeten berecht en opgesloten worden. We moeten en zullen de daders vinden", besluit de man.

http://www.hbvl.be/limburg/halen/bes...kenpakket.aspx

Ja wat een raar idee heeft die korpsbaas.
Als dat niet tot het risico hoort moet hij een andere baan zoeken, glazenwasser of zo. Als de flikken daar zo over hun werk denken, tja wat moeten we als burger daar van verwachten. Dan doen ze daar alleen maar parkeerbonnen schrijven en flitsen of nie?
Sorry zo iets heb ik nog nooit gehoord.
Tja maar is Belgie valt ge van de ene verbazing in de andere.
Oud 21 november 2009, 23:17   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 02:49   #3
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

ze zouden er beter aan doen om die politiemensen uit te rusten met degelijk materiaal zodoende dat ze dat krapuul van criminelen van antwoord kunnen dienen en met zwaar kaliber terugschieten..... en niet om indruk te maken maar "shoot to kill"

wie met oorlogswapens naar de overheidsdiensten vuurt verliest al zijn rechten en mag voor mijn part de doodstraf krijgen zonder proces...

moest dat mogen ze zouden rap hun goesting hebben van hier het krapuleus rambooke komen uit te hangen !

shoot the bastards !
Oud 22 november 2009, 09:06   #4
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
ze zouden er beter aan doen om die politiemensen uit te rusten met degelijk materiaal zodoende dat ze dat krapuul van criminelen van antwoord kunnen dienen en met zwaar kaliber terugschieten..... en niet om indruk te maken maar "shoot to kill"

wie met oorlogswapens naar de overheidsdiensten vuurt verliest al zijn rechten en mag voor mijn part de doodstraf krijgen zonder proces...

moest dat mogen ze zouden rap hun goesting hebben van hier het krapuleus rambooke komen uit te hangen !

shoot the bastards !
Ja da klopt wel en daar moete we zekers bij de minister van justitie aanbellen..
Maar waar het me vooral omging en verbaasd is de reactie van de flikkenbaas daar.
Dat hij vindt het niet tot het risico van het vak hoort.. i.p.v te vragen: geef ons beter middelen en bevoegdheden.
Mijn verstand staat stil bij zijn visie. Ik sta ook voor bepaalde risico's in mijn werk. Als ik zo bij mijn baas kom zal hij zeggen: wel als ge die risicos er niet bij wel, zoek een andere baan. Das heel simpel.
Ik vindt het echt belachelijk wat die flikkenbaas beweert en als zijn manschappen dit ook ingepeperd krijgen, er zo over denken, moeten ze misschien wel dat hele korps vervangen. Als die er zo van denken moeten ze, met de tegenwoordige korte lontjes en verkeeragressie, ook geen parkeerbonnen meer schrijven bij dat korps, want daar krijgt ge ook al voor op u bakkes tegenwoordig .

Laatst gewijzigd door stropke : 22 november 2009 om 09:07.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 09:19   #5
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Als die er zo van denken moeten ze, met de tegenwoordige korte lontjes en verkeeragressie, ook geen parkeerbonnen meer schrijven bij dat korps, want daar krijgt ge ook al voor op u bakkes tegenwoordig .
Voilá se, heb het nog geen 5min gepost en ik lees het in de gazet.

Agenten krijgen klappen bij banaal parkeergeschil
Bij een banaal parkeergeschil hebben drie agenten vrijdagavond in Buvrinnes (Binche) enkele klappen gekregen. Een van hen raakte daarbij ernstig gewond. De dader, een zestigjarige man, werd zaterdag voor de parketmagistraat geleid. Hij zal het voorwerp uitmaken van een versnelde procedure voor bedreiging met wapens, het dragen en bezit van wapens en slagen en verwondingen met arbeidsongeschiktheid tot gevolg.

Een man uit Buvrinnes wond er zich al een tijdje over op dat er steevast wagens geparkeerd stonden voor zijn woning. Hij sprak de automobilisten daar ook geregeld over aan. Vrijdag in de vooravond was dat opnieuw het geval.

De gemoederen raakten daarbij enigszins verhit, waarop de bewoner zijn karabijn ging halen en daar de bestuurder mee bedreigde. Die verwittigde de politie. Dat verergerde de zaken alleen maar, want drie agenten kregen rake klappen. Als gevolg daarvan is een agent negen dagen arbeidsongeschikt. Een vrouwelijke collega kreeg enkele vuistslagen.
oom (belga)

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF21112009_012

Gaat die baas nu ook zeggen: dat behoort niet tot het takenpakket? Ge ziet hoe kort de lontjes zijn tegenwoordig.
Oud 22 november 2009, 09:56   #6
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja da klopt wel en daar moete we zekers bij de minister van justitie aanbellen..
Maar waar het me vooral omging en verbaasd is de reactie van de flikkenbaas daar.
Dat hij vindt het niet tot het risico van het vak hoort.. i.p.v te vragen: geef ons beter middelen en bevoegdheden.
Mijn verstand staat stil bij zijn visie. Ik sta ook voor bepaalde risico's in mijn werk. Als ik zo bij mijn baas kom zal hij zeggen: wel als ge die risicos er niet bij wel, zoek een andere baan. Das heel simpel.
Ik vindt het echt belachelijk wat die flikkenbaas beweert en als zijn manschappen dit ook ingepeperd krijgen, er zo over denken, moeten ze misschien wel dat hele korps vervangen. Als die er zo van denken moeten ze, met de tegenwoordige korte lontjes en verkeeragressie, ook geen parkeerbonnen meer schrijven bij dat korps, want daar krijgt ge ook al voor op u bakkes tegenwoordig .
http://nl.wikipedia.org/wiki/D/t-regels
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 09:59   #7
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Shoot to kill

Citaat:

shoot the bastards !
Da's een schot in de roos !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 10:04   #8
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is nu wachten op een initiatief van Turtelboom...
Oud 22 november 2009, 10:17   #9
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik vind niet dat hij ongelijk heeft. Dat men hen actief probeert te vermoorden mag geen onderdeel worden van de taakbeschrijving. Dat ze in gevaarlijke situaties kunnen terechtkomen is evident en behoort tot de beschrijving maar men moet met een zware hand optreden om situaties zoals deze een halt toe te roepen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 10:23   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Zware hand

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik vind niet dat hij ongelijk heeft. Dat men hen actief probeert te vermoorden mag geen onderdeel worden van de taakbeschrijving. Dat ze in gevaarlijke situaties kunnen terechtkomen is evident en behoort tot de beschrijving maar men moet met een zware hand optreden om situaties zoals deze een halt toe te roepen.
Zoals in Frankrijk: Hier en daar, de politie weet best w�*�*r, zwaar bewapende patrouilles laten rondgaan. Duidelijk zichtbaar.
Onze politiemensen beschikken over serieuze wapens. Turtelboom: toon ze !
Oud 22 november 2009, 10:28   #11
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

wat stellen ze dan voor? Dat het leger de ordehandhaving in de hand neemt?

Neen serieus, het probleem is dat Justitie compleet faalt (wie herinnert zich nog dat de moordenaars van agente Van Nieuwenhuyzen ei zo na vrijkwamen wegens een procedurefout - die dan nog wegens omkoping was uitgelokt). En zij die al worden veroordeeld komen veel te vroeg vrij.

Voeg daar dan nog aan toe dat het al jaren opendeurdag in België is voor vreemdelingen van allerlei soort, waaronder veel criminelen, en je zit in actuele situatie.

Hoelang nog blijven wij dit aanvaarden?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 10:32   #12
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Hoe lang ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
wat stellen ze dan voor? Dat het leger de ordehandhaving in de hand neemt?

Neen serieus, het probleem is dat Justitie compleet faalt (wie herinnert zich nog dat de moordenaars van agente Van Nieuwenhuyzen ei zo na vrijkwamen wegens een procedurefout - die dan nog wegens omkoping was uitgelokt). En zij die al worden veroordeeld komen veel te vroeg vrij.

Voeg daar dan nog aan toe dat het al jaren opendeurdag in België is voor vreemdelingen van allerlei soort, waaronder veel criminelen, en je zit in actuele situatie.

Hoelang nog blijven wij dit aanvaarden?
Tot aan de volgende verkiezingen. En dan nog !
Oud 22 november 2009, 10:45   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

shoot the bastards !
Ja, dat is een goed idee, incompetente flikken zware wapens geven.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 10:45   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Soyez le bienvenue �* Haïti, monsieur Zhuo. Voulez taxi?

Laatst gewijzigd door lombas : 22 november 2009 om 10:45.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 13:29   #15
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Zeer inhoudelijke bijdrage. Ik ken de dt-regels wel. Alsof gij nooit typfoute maakt.
Oud 22 november 2009, 13:34   #16
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Zeer inhoudelijke bijdrage. Ik ken de dt-regels wel. Alsof gij nooit typfoute maakt.
Tikfouten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 13:35   #17
driewerf

Standaard

Citaat:
Op typefouten reageer ik niet. Fouten tegen de d/t-regels daarentegen duiden op een slordig taalgebruik.
Oud 22 november 2009, 13:39   #18
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Tikfouten.

Ter lering ende vermaek:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tikfout
Citaat:
Meestal worden typefouten gemaakt terwijl de schrijver wel de juiste spelling kent, maar soms worden er andere fouten gemaakt, spelfouten genoemd. Een spelfout, zoals bijvoorbeeld spelvaud, wordt niet veroorzaakt door een verkeerd gebruik van het toetsenbord, maar doordat de schrijver de juiste spelling niet kent (of in dit geval opzettelijk een verkeerde spelling gebruikt). Een echte spelfout die vaak gemaakt wordt, is typfout. Volgens het Groene Boekje moet dit typefout zijn, net als typemachine — terwijl het wel ik typ en jij typt is.
Oud 22 november 2009, 13:40   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Op typefouten reageer ik niet. Fouten tegen de d/t-regels daarentegen duiden op een slordig taalgebruik.
Je bent er heel fanatiek in ook, ik vraag me af wat daar de psychologische achtergrond van is.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 13:42   #20
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

In de hele wereld begint corruptie en "samenwerking" tussen misdaad en gezag bij de politie. Ik verwijs om naar de dossiers over vrouwenhandel. Een eerlijke politie die
zich er wel voor hoedt om machtsmisbruik te maken van haar unieke positie is een
van de grondvesten van een democratische rechtsstaat - laat ons er voorzichtig
"streng, maar rechtvaardig" mee omspringen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be