![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() "Beschoten worden behoort niet tot ons takenpakket"
19:09 De personeelsleden van de politiezone Demerdal-dsz zijn kwaad over het schietincident dat vrijdagavond plaatsvond in Halen. Daarbij werd een 41-jarige collega door onbekenden onder vuur genomen en raakte de man zwaargewond. Korpschef Roland Pacolet liet zijn ongenoegen blijken. "De 41-jarige beschoten agent verblijft nog altijd op de afdeling Intensieve Zorgen van het Gasthuisberg in Leuven. Hij werd beschoten in het bovenlichaam en liep onder meer een geperforeerde long op. Het levensgevaar is geweken, maar het is afwachten hoe zijn gezondheidstoestand evolueert", aldus zonechef Pacolet. "De collega van de beschoten agent bleef ongedeerd. Het schietincident heeft een diepe indruk nagelaten op ons personeel. Onze mensen zijn enorm kwaad en verbolgen dat mensen schieten op politiemensen die gewoon hun werk doen. Dit behoort niet tot de risico's van ons vak." Berecht "We komen tussen bij conflicten, vechtpartijen, diefstallen en ongevallen en beschoten worden door oorlogswapens hoort daar zeker niet bij. Zulke individuen zijn een gevaar voor de maatschappij. Die zware criminelen moeten berecht en opgesloten worden. We moeten en zullen de daders vinden", besluit de man. http://www.hbvl.be/limburg/halen/bes...kenpakket.aspx ![]() Ja wat een raar idee heeft die korpsbaas. Als dat niet tot het risico hoort moet hij een andere baan zoeken, glazenwasser of zo. Als de flikken daar zo over hun werk denken, tja wat moeten we als burger daar van verwachten. Dan doen ze daar alleen maar parkeerbonnen schrijven en flitsen of nie? Sorry zo iets heb ik nog nooit gehoord. Tja maar is Belgie valt ge van de ene verbazing in de andere.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() ze zouden er beter aan doen om die politiemensen uit te rusten met degelijk materiaal zodoende dat ze dat krapuul van criminelen van antwoord kunnen dienen en met zwaar kaliber terugschieten..... en niet om indruk te maken maar "shoot to kill"
wie met oorlogswapens naar de overheidsdiensten vuurt verliest al zijn rechten en mag voor mijn part de doodstraf krijgen zonder proces... moest dat mogen ze zouden rap hun goesting hebben van hier het krapuleus rambooke komen uit te hangen ! shoot the bastards ! ![]()
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar waar het me vooral omging en verbaasd is de reactie van de flikkenbaas daar. Dat hij vindt het niet tot het risico van het vak hoort.. ![]() ![]() Mijn verstand staat stil bij zijn visie. Ik sta ook voor bepaalde risico's in mijn werk. Als ik zo bij mijn baas kom zal hij zeggen: wel als ge die risicos er niet bij wel, zoek een andere baan. Das heel simpel. Ik vindt het echt belachelijk wat die flikkenbaas beweert en als zijn manschappen dit ook ingepeperd krijgen, er zo over denken, moeten ze misschien wel dat hele korps vervangen. Als die er zo van denken moeten ze, met de tegenwoordige korte lontjes en verkeeragressie, ook geen parkeerbonnen meer schrijven bij dat korps, want daar krijgt ge ook al voor op u bakkes tegenwoordig .
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 22 november 2009 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Agenten krijgen klappen bij banaal parkeergeschil Bij een banaal parkeergeschil hebben drie agenten vrijdagavond in Buvrinnes (Binche) enkele klappen gekregen. Een van hen raakte daarbij ernstig gewond. De dader, een zestigjarige man, werd zaterdag voor de parketmagistraat geleid. Hij zal het voorwerp uitmaken van een versnelde procedure voor bedreiging met wapens, het dragen en bezit van wapens en slagen en verwondingen met arbeidsongeschiktheid tot gevolg. Een man uit Buvrinnes wond er zich al een tijdje over op dat er steevast wagens geparkeerd stonden voor zijn woning. Hij sprak de automobilisten daar ook geregeld over aan. Vrijdag in de vooravond was dat opnieuw het geval. De gemoederen raakten daarbij enigszins verhit, waarop de bewoner zijn karabijn ging halen en daar de bestuurder mee bedreigde. Die verwittigde de politie. Dat verergerde de zaken alleen maar, want drie agenten kregen rake klappen. Als gevolg daarvan is een agent negen dagen arbeidsongeschikt. Een vrouwelijke collega kreeg enkele vuistslagen. oom (belga) http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF21112009_012 Gaat die baas nu ook zeggen: dat behoort niet tot het takenpakket? Ge ziet hoe kort de lontjes zijn tegenwoordig.
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nu wachten op een initiatief van Turtelboom...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Ik vind niet dat hij ongelijk heeft. Dat men hen actief probeert te vermoorden mag geen onderdeel worden van de taakbeschrijving. Dat ze in gevaarlijke situaties kunnen terechtkomen is evident en behoort tot de beschrijving maar men moet met een zware hand optreden om situaties zoals deze een halt toe te roepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze politiemensen beschikken over serieuze wapens. Turtelboom: toon ze ! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() wat stellen ze dan voor? Dat het leger de ordehandhaving in de hand neemt?
Neen serieus, het probleem is dat Justitie compleet faalt (wie herinnert zich nog dat de moordenaars van agente Van Nieuwenhuyzen ei zo na vrijkwamen wegens een procedurefout - die dan nog wegens omkoping was uitgelokt). En zij die al worden veroordeeld komen veel te vroeg vrij. Voeg daar dan nog aan toe dat het al jaren opendeurdag in België is voor vreemdelingen van allerlei soort, waaronder veel criminelen, en je zit in actuele situatie. Hoelang nog blijven wij dit aanvaarden?
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 22 november 2009 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Op typefouten reageer ik niet. Fouten tegen de d/t-regels daarentegen duiden op een slordig taalgebruik.
![]() |
#18 | |
|
![]() Ter lering ende vermaek:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tikfout Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In de hele wereld begint corruptie en "samenwerking" tussen misdaad en gezag bij de politie. Ik verwijs om naar de dossiers over vrouwenhandel. Een eerlijke politie die
zich er wel voor hoedt om machtsmisbruik te maken van haar unieke positie is een van de grondvesten van een democratische rechtsstaat - laat ons er voorzichtig "streng, maar rechtvaardig" mee omspringen.