![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben als voormalige huisvrouw dankzij een echtscheiding op het OCMW aangewezen om te overleven en ben al een tijdje op zoek naar werk, maar ik heb geen ervaring op de arbeidsmarkt en ook geen echt hoog diploma.
Gevolg: ik wordt overal geweigerd. Veel interim kantoren nemen zelfs mijn CV niet aan, terwijl ik vraag voor werk als huishoudhulp met dienstencheques of om het even wat waar ik voor in aanmerking kan komen. Alleen: ik wordt de deur gewezen. Blijkbaar zijn veel interim kantoren er enkel op voorzien om Poolse dames in mijn plaats aan te pakken. Of het CV van een zwarte, die met een heel gezelschap kwam aandraven, nam men wel aan. Persoonlijk kan ik er ook niet aan doen dat Belgische ben, boven de dertig, werkwillig, het beu om niets om handen te hebben en met een habbekrats te moeten rondkomen, maar DAT MIGRANTEN ERVOOR ZORGEN DAT IK NIET AAN DE BAK KOM, is wraakroepend. Ik spreek vlot Nederlands en Engels en wat Frans, maar iets dat enkel Pools of Swahili kent daar doen ze vanalles voor. Laat mij maar in de kou staan. Bedankt politiek correcte elite! Noem me wat je wilt, maar zo kelder je het hele systeem. Is het niet logisch dat er te weinig vraag is naar personeel met dienstencheques, als je bijna zeker bent dat je een hulp krijgt die je niet verstaat? Men heeft zelfs al speciale bureaus voor Poolse poetsvrouwen, waar ik niet geholpen kan worden. Het mogen dan ook EU burgers zijn, maar we hebben in eigen land genoeg mensen die sociaal uitgesloten worden en daarom vind ik dat er limieten zijn. Nee, we hebben geen gastarbeiders nodig, maar zouden beter eens investeren in het creëren van kansen voor eigen mensen in de problemen in plaats van ons die van de rest van de wereld aan te trekken. Dat is in mijn ogen geen racisme, maar noodzakelijk protectionisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() voormalig huisvrouw en dan "werkwillig" niet te rijmen ey
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar woon je? Probeer eens Dienstenthuis, daar wordt met Dienstencheques gewerkt EN kom je vast in aanmerking! Het bedrijf zit in hel Vlaanderen dus vast ook in je buurt, succes!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik heb het nochtans al meerdere keren meegemaakt dat er in het interimkantoor een neger binnenkwam met zijn vrouw als tolk, omdat hij alleen Engels of Frans kon, en dat die mensen onverbiddelijk weggestuurd werden.
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zou je daarmee niet bij het CGKR terecht kunnen? Al was het maar symbolisch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zal niet lang moeten wachten voor ze je werk geven. Trouwens er zijn hierop het forum ook mensen die een kuisvrouw zoeken. Zij kunnen je enkel aanspreken als je aangeeft in welke omgeving je werk zoekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() Toch gemakkelijk hé, als je de schuld voor al uw problemen zonder verpinken bij anderen kunt leggen. Nuja, ik begrijp het ergens ook wel, maar het blijft jammer.
Ik raad u wel aan op te letten voor dt-fouten (zoals in uw openingspost) bij het schrijven van solicitatiebrieven. Anyway, kijk hier eens indien je als poetshulp aan de slag wil: http://vdab.be/mijnvdab/jobs/wz/jobs...ARCH=Toon+jobs 762 resultaten voor openstaande vacatures in de sector beheer, onderhoud en schoonmaak in de provincie Antwerpen. Je kan natuurlijk ook een nieuwe zoekopdracht ingeven voor jobs in andere sectoren, maar ik zet deze hier omdat je zelf begon over dienstencheques. veel succes ermee Laatst gewijzigd door Fredo : 25 november 2009 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets dat door een aantal blinde posters op dit Forum te pas en te onpas wordt ontkend. Bedankt Boadicea! Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 november 2009 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() foutje
Laatst gewijzigd door Fredo : 25 november 2009 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Pools of Swahili leren, zou ik zeggen.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zijn zeer werkwillig idd,ze kunnen hier meer verdienen langs de ene kant en langs de andere kant worden ze sowieso voorgetrokken waar die mensen ze een stuk minder moeten betalen,al genoeg gebeurd hier in dit apenland. Dus ik ontken het niet hoor haha. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Tja, blijkbaar nemen de Polen de markt hier over in Antwerpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
2) gevolg is dat ik nu in een echtscheiding zit, omdat ik geen zin meer heb om verder te leven met een man die me sloeg. Vergeven is voor mij geen probleem, maar vergeten is iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burgemeester
|
![]() Het was maar een goede raad hoor, je moet dat niet zo negatief interpreteren. Al een paar mails of brieven gestuurd voor die openstaande vacatures op de site van de vdab? Al reacties ontvangen?
Laatst gewijzigd door Fredo : 27 november 2009 om 13:36. |
![]() |
![]() |