Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2009, 17:05   #1
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard 9 op 10 rusthuisbewoners heeft geen problemen met allochtone verzorgers!

Of, hoe het in een linkse krant staat:
'1 rusthuisbewoner op 10 wil geen allochtone verzorger'

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...erzorger.dhtml

Need I say more?

(edit, voor de tragen van geest) Of hoe DM titelgewijs wil stigmatiseren en polariseren over een feit dat eigenlijk aantoont dat het helemaal niet zo slecht gaat met de aanvaarding van - Nederlandstalige - allochtonen.

Laatst gewijzigd door backfire : 24 november 2009 om 17:07.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 17:28   #2
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik lig plat.
Je snapt het alweer niet.Je doet maar hoor.

Ik ben vb'er in hart en nieren en als ik in het ziekenhuis lig of in een rusthuis of wat dan ook dan kan mij dat niet schelen wie mij helpt,snap je,HELPEN.
Als die persoon nederlands spreekt en haar of zijn werk doet en zich aan de kledij voorschriften houd zie ik eerlijk gezegd geen probleem?

Ik ga mij niet verlagen tot het niveau van moslimmannen die niet willen hun vrouw door een mannelijke dokter worden behandeld.

Ik weet van oude meetjes en peetjes in een rusthuis die evenzeer bepaalde andere vlaamse vrouwen/mannen niet willen.Ze hebben dikwijls jarenlang een band met 2 dezelfde mensen en die gaan dan weg ofzo of worden verplaatst en dan krijg je er een nieuwe en dan een allochtone ofzo en dat schrikt bepaalde mensen af terwijl deze mensen het beste met je voor hebben.
Oude meetjes en peetjes zijn dikwijls ook diment en noem maar op; mijn meetje ging ook ferm achteruit en moest van niet teveel mensen meer weten en zeker ook niet als er andere verplegers ofzo waren .

Alweer doen alsof het maar van ene kant zou komen.

Dit heeft trouwens niks of nauwelijks wat mee te maken met de aanvaarding.
Wij hebben altijd al gezegd dat als mensen zich aanpassen en noem maar op er geen probleem is.Wel een probleem als ze zich niet aan de kledij voorschriften willen houden en de taal niet kunnen enz....

Ik weet wel bakfire dat voor u als je dit leest de multicul geslaagd is maar helaas,blijf jezelf maar blaaskes wijsmaken.

ps;er was een allochtone jonge dame die mijn meetje verzorgde en die was echt heel bedrijvig en zeer vriendelijk en twas eerlijk gezegd nu ook niet bepaald een echte moslima als je begrijpt wat ik bedoel,er zijn nu éénmaal al van die mensen die zich heel westers voelen en opgevoed zijn.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 17:07   #3
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik lig plat.

Ik ben vb'er in hart en nieren en als ik in het ziekenhuis lig of in een rusthuis of wat dan ook dan kan mij dat niet schelen wie mij helpt,snap je,HELPEN.
Als die persoon nederlands spreekt en haar of zijn werk doet en zich aan de kledij voorschriften houd zie ik eerlijk gezegd geen probleem?

Ik ga mij niet verlagen tot het niveau van moslimmannen die niet willen hun vrouw door een mannelijke dokter worden behandeld.

Ik weet van oude meetjes en peetjes in een rusthuis die evenzeer bepaalde andere vlaamse vrouwen/mannen niet willen.Ze hebben dikwijls jarenlang een band met 2 dezelfde mensen en die gaan dan weg ofzo of worden verplaatst en dan krijg je er een nieuwe en dan een allochtone ofzo en dat schrikt bepaalde mensen af terwijl deze mensen het beste met je voor hebben.
Oude meetjes en peetjes zijn dikwijls ook diment en noem maar op; mijn meetje ging ook ferm achteruit en moest van niet teveel mensen meer weten en zeker ook niet als er andere verplegers ofzo waren .

Wij hebben altijd al gezegd dat als mensen zich aanpassen en noem maar op er geen probleem is.Wel een probleem als ze zich niet aan de kledij voorschriften willen houden en de taal niet kunnen enz....

Ik weet wel bakfire dat voor u als je dit leest de multicul geslaagd is maar helaas,blijf jezelf maar blaaskes wijsmaken.

.
mmm, ik had beter wat meer context gegeven, want wat jij nu schrijft is eigenlijk wat ik met mijn posting wou zeggen: het is bijlange zo erg niet gesteld met de aanvaarding van (ingeburgerde) allochtonen als sommige media willen doen geloven door dit soort titels te scanderen. Snap je? De modale Vlaming maakt zich niet druk om allochtonen, zolang ze maar ingeburgerd zijn.

Ik kots eerlijk gezegd van multiculturaliteit zoals het de laatste jaren is misbruikt als concept om ons massa-immigratie na massa-immigratie door de strot te duwen.

Ik vermoed dat we het niet over alles eens zullen zijn (ik deel alvast je partij-keuze niet) maar hierin volg ik je dus grotendeels.

mvg
Backfire
Oud 27 november 2009, 17:12   #4
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lig plat.

Wij hebben altijd al gezegd dat als mensen zich aanpassen en noem maar op er geen probleem is.Wel een probleem als ze zich niet aan de kledijvoorschriften willen houden en de taal niet kunnen enz....

ps;er was een allochtone jonge dame die mijn meetje verzorgde en die was echt heel bedrijvig en zeer vriendelijk en twas eerlijk gezegd nu ook niet bepaald een echte moslima als je begrijpt wat ik bedoel,er zijn nu éénmaal al van die mensen die zich heel westers voelen en opgevoed zijn.
Aangezien het Nederlands zo belangrijk is voor jou, zal je het vast niet erg vinden de allochtone surfer die dit toevallig leest wat verder te helpen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 17:21   #5
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lig plat.

Nochtans hoorde ik "een vber in hart en nieren" onlangs nog verklaren dat "allochtonen in knelpuntberoepen zoals verpleging en zorg niet gewenst zijn zolang er nog voldoende werkloze vlamingen zijn die in deze beroepen opgeleid kunnen worden".

Men kan niet "een beetje" moslim zijn & de vraag is pertinent wat met "vlaamse" moslims ? Of atheïstische "allochtonen", "katholieke " allochtonen ? "Anglicaanse"... enz... Vanaf welke gradatie is men uiteindelijk een "volksvreemde" die uitgespuwd moet worden door de "echte" vlaming?

Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 27 november 2009 om 17:24.
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 17:26   #6
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
mmm, ik had beter wat meer context gegeven, want wat jij nu schrijft is eigenlijk wat ik met mijn posting wou zeggen: het is bijlange zo erg niet gesteld met de aanvaarding van (ingeburgerde) allochtonen als sommige media willen doen geloven door dit soort titels te scanderen. Snap je? De modale Vlaming maakt zich niet druk om allochtonen, zolang ze maar ingeburgerd zijn.

Ik kots eerlijk gezegd van multiculturaliteit zoals het de laatste jaren is misbruikt als concept om ons massa-immigratie na massa-immigratie door de strot te duwen.

Ik vermoed dat we het niet over alles eens zullen zijn (ik deel alvast je partij-keuze niet) maar hierin volg ik je dus grotendeels.

mvg
Backfire
Massa-immigratie wel ; massa-emigratie niet ?

Wie gaan we het recht ontnemen om voor zichzelf en zijn kinderen
een "beter" leven te zoeken ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 17:49   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Massa-immigratie wel ; massa-emigratie niet ?

Wie gaan we het recht ontnemen om voor zichzelf en zijn kinderen
een "beter" leven te zoeken ?
Hopelijk gaan we niemand dat recht ontzeggen.

Maar langs de andere kant kan dan weer niet iedereen zomaar naar hier blijven komen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be