Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2009, 23:38   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Villa Politica 27/11

Ik kijk er normaal gesproken niet naar, maar wou vandaag toch eens zien welke tegenwind Leterme kreeg na zijn overduidelijke boodschap - mits zwijgen - omtrent het communautaire. Ik moet zeggen dat ik zelden zo'n degelijke aanval heb gehoord als die door Gerolf Annemans ten berde werd gebracht. Me dunkt dat zijn voormalige meester in het oratorische, zijnde Filip De Winter, wat dat betreft flink is verzwakt en in Annemans wat dat betreft zijn meerdere moet erkennen.

Nu ja... Kwestie van er iets van te maken. Geef je top-3 (in volgorde) van politici die je verbaal in debat of speech heel sterk vindt. Ik begrijp dat persoonlijke politieke voorkeur hier natuurlijk altijd zal spelen want ik heb bv. geen zin om een speech van een kwartier van Mieke Vogels te horen.

Maar goed... mijn lijstje (wss de waarheid oneer aandoende want ik heb geen tijd genoeg om alle speeches of debatten te bekijken of aanhoren).

1. Met stip: Bart De Wever
2. Gerolf Annemans
3. Filip Dewinter (met een symbolische plaats voor Marie-Rose Morel als gedeelde derde)

Over de tijd kan mijn mening misschien veranderen. Ooit vond ik Filip Dewinter trouwens de sterkste qua debating, maar nu vind ik dat ie pluimen heeft gelaten. Zijn middeltjes en lichaamstaal worden te herkenbaar en zijn boodschap te licht. Bart De Wever is mijn insziens een wat politiek gezien te naïef politicus maar wel steeds met zijn geweten en ratio op de tong. Ongezien in mijn ogen.

De reden waarom ik Morel op hetzelfde zitje zet als FDW (ze kunnen dobbelsteentje gooien over wie op wiens schoot moet zitten) is vooral de door de Belang-bashers vaak uitgelachen scene waar ze in het parlement zwaar uit haar krammen schoot en begon te tieren. Zoals ik toen zei en nu nog zeg... ik zou willen dat meer parlementairen uit verontwaardiging zo hard kunnen uitvallen. Het zal alvast iets meer oogjes openen dan "mijnheer de voorzitter, ik wens even te adresseren dat... bla bla bla". En als ik me niet vergis is Wivina Demeester haar ooit voorgegaan toen tijdens Paars Dirk van Mechelen moest toegeven dat de budgetten die ze beheerd had voor hem ineens een put waren. Ze bleef maar "Onzin!" krijsen toen hij excuusjes bleef opdissen. Liever dat dan van die knikkende kopjes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 23:53   #2
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

1. Karel de Gucht

Nuchter, scherpzinnig politicus die zich er niet voor schaamt dat hij tot de politieke elite behoort. Recht-voor-de-raap, helder en antipopulistisch.

2. Bart de Wever

Ideologisch sterk onderbouwd. Iemand die sterke analyses kan maken van de manier waarop hier te lande politiek wordt bedreven. Gevat en cassant.

3. Meyrem Almaci

Gedreven dame die het argument boven de demagogie kiest. Jong, maar beloftevol. Felle debater, bijt van zich af, maar rustig en open van geest.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 00:03   #3
Cut de krap
Banneling

Standaard

1. Bart De Wever : intellectueel en verbaal de sterkste

2. Jean-Marie De Decker : verbaal zeer sterk en ongeëvenaard in ad rem replieken. Wel in zijn eigen stijl natuurlijk. Sommigen noemen dat populistisch. Ik denk dat het eerder afgunst is omdat ze verbaal niet zo sterk uit de hoek kunnen komen.

3. Karel Degucht : verbaal sterk, maar iets te droog

Annemans vind ik verbaal helemaal niet sterk.
En de rest van het politiek personeel eigenlijk ook niet.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 00:39   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
1. Karel de Gucht

. Recht-voor-de-raap, .

Recht voor de raap wel ja, maar als zijn uitspraken een diplomatieke rel dreigen te veroorzaken probeert de achterbakse smeerlap dmv leugens ze in de schoenen van een onschuldig slachtoffer te schuiven.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 09:15   #5
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Recht voor de raap wel ja, maar als zijn uitspraken een diplomatieke rel dreigen te veroorzaken probeert de achterbakse smeerlap dmv leugens ze in de schoenen van een onschuldig slachtoffer te schuiven.
Blijkbaar staat dergelijk laakbaar gedrag het te pakken krijgen van een bijzonder lekker postje niet in de weg

Arm Europa!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 13:10   #6
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Karel de Gucht

Nuchter, scherpzinnig politicus die zich er niet voor schaamt dat hij tot de politieke elite behoort. Recht-voor-de-raap, helder en antipopulistisch.
de leugenaer
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 14:15   #7
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Karel de Gucht

2. Bart de Wever

Ideologisch sterk onderbouwd. Iemand die sterke analyses kan maken van de manier waarop hier te lande politiek wordt bedreven. Gevat en cassant.

3. Meyrem Almaci

Gedreven dame die het argument boven de demagogie kiest. Jong, maar beloftevol. Felle debater, bijt van zich af, maar rustig en open van geest.
Recht voor de raap in het liegen en beliegen van de mensen.
1999-2000 precies al vergeten?Onvoorstelbaar hoe snel mensen de zaken toch vergeten.
Het was karelke de klucht die voor de verkiezingen constant luidop zat te roepen ze het vreemdelingenstemrecht en snelbelgwet koste wat het kost zouden tegen houden en toen de stemming er aan kwam stemden ze toch wel niet voor zeker,manman.

Meneer vond het ook nodig om luidop te roepen na wat die gek van temsche had gedaan wij er de fout van zouden zijn,echt een schande.Het vb heeft daarmee niks te maken.

Ik heb die groene ook bezig gehoord,tis idd een echte groene.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 28 november 2009 om 14:22.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 14:21   #8
Marlboro
Banneling

Standaard

1)Filip dewinter; het is de enige die het durft zeggen waarop het staat en schuwt geen harde woorden.Durft zich te verzetten tegen hetgeen de anderen niet durven zeggen.

2)Gerolf annemans; heeft een andere manier dan fdw van debatteren maar is verbaal mss niet sterk maar wel slim in hetgeen deze zegd,je moet bij hem er soms door kunnen kijken,hij is iemand voor mij die heel subtiel is in hetgeen em zegd.

3)Van de lanotte; alleen omwille van zijn enorme dossierkennis maar voor de rest,neen merci.

Bart dewever; veel geblaat altijd zoals voor de verkiezing,waar zit'em nu den slimme?Nope,niet te bespeuren.Liever in tv shows komen.
Tis een droogstoppel ook en is te micht in debatten door z'n droog gedoe.Moet wat meer van zich afbijten.

JM;das dan het verschil met deze; JM bijt van zich af maar soms heel soms schopt em te wild om zich heen maar ik ben het met bepaalde punten eens met hem dat wel.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 15:59   #9
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

Mijn top 3 beste:

1. F. De Winter
2. G. Annemans
3. J.M. De Decker (voor het vuur dat hij aan de schenen legt van sommigen)

Mijn top slechtste:

1. H. Vautmans (VLD) (wat een zaag, vervelende spreekster, gisteren opgemerkt tijdens de debatten, ze werkte op mijn zenuwen
2. Verheirstraten (CD&V)
3. Peumans in het Vlaams Parlement (arrogant, wil komiek doen maar lukt hem niet).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be