Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2009, 19:36   #1
BlueThunder
Banneling

Standaard Moet Wilfried Martens B-H-V-dossier ontmijnen?

De kans lijkt groot dat er voor de benoeming van een nieuwe premier nog een bemiddelaar in het terrein gestuurd wordt. Daarbij wordt de naam genoemd van gewezen CVP-premier Wilfried Martens.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ntmijnen.dhtml

Martens is geen gemakkelijke, er zal geluisterd moeten worden

Laatst gewijzigd door BlueThunder : 20 november 2009 om 19:36.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 19:43   #2
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Het toont alweer op pijnlijke wijze aan dat geen zinnig mens nog vertrouwen heeft in Yves Leterme, anders was dit zijstapje nergens voor nodig geweest.

En dus wordt de weg alweer speciaal voor Leterme afgestoft, opdat hij niet over een kiezeltje zou struikelen, want zo gemakkelijk gaat hij anders tegen de vlakte.

Nog steeds beschikken we niet over een elite die de kiezer hardop durft te zeggen waar het op staat: dat de keuze van die kiezer niet altijd de beste is.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 20 november 2009 om 19:44.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 19:49   #3
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
De kans lijkt groot dat er voor de benoeming van een nieuwe premier nog een bemiddelaar in het terrein gestuurd wordt. Daarbij wordt de naam genoemd van gewezen CVP-premier Wilfried Martens.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ntmijnen.dhtml

Martens is geen gemakkelijke, er zal geluisterd moeten worden
Martens, kan toch voorzitter worden van een commissie ,om met een plan te komen voor BHV en de staatshervorming.
De premier en de regering, kunnen de eindconclusies gebruiken om een besluit te nemen.
Waarom moet een premier alles zelf doen?

Laatst gewijzigd door Sidharta : 20 november 2009 om 19:49.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 20:16   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het toont alweer op pijnlijke wijze aan dat geen zinnig mens nog vertrouwen heeft in Yves Leterme, anders was dit zijstapje nergens voor nodig geweest.

En dus wordt de weg alweer speciaal voor Leterme afgestoft, opdat hij niet over een kiezeltje zou struikelen, want zo gemakkelijk gaat hij anders tegen de vlakte.

Nog steeds beschikken we niet over een elite die de kiezer hardop durft te zeggen waar het op staat: dat de keuze van die kiezer niet altijd de beste is.
Dat de keuze van die kiezer niet altijd de beste is voor de Belgische staat, bedoel je.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 20:43   #5
prins karel
Burger

prins karel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik dacht dat de kiezer altijd gelijkk had
ook als is dit niet wat de politiekers en 6% van de bevolking gewild had
een democratie is nog altijd een kwestie van de democratische meerderheid dacht ik
prins karel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 20:55   #6
Shadowke

Standaard

ze gaan het proberen te rekken tot na het EU-voorzitterschap van België en dan verkiezingen uitschrijven.

BHV moet gesplitst worden via de normale parlementaire weg.
als de regering het moet oplossen, valt de regering toch.
het worden HETE maanden voor België.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 21:35   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ochgottekes, kan Van Rampui het niet flikken met zijn rustige vastheid, om met de partijen waarmee hij heel den tijd 'kommunotaire kalmte' heeft bewerkstelligd, om een opvolger aangeduid te krijgen, achter een gezamenlijk programma ???

Is het water dan zo diep tussen degenen die de Franstaligen verkozen hebben en degenen die de Vlamingen verkozen hebben ? En hoe zou dat toch komen?

En wat een belgonostalgisch geluk dat we zoiets duisters hebben als een palais de Laeken, om "iets op te lossen, een probleem dat de kiezer niet mag weten, en dat moet behandeld worden met keuninklijk glijmiddel".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 21:36   #8
Luddo
Minister

Standaard

Martens heeft het land met torenhoge schulden opgezadeld is de juiste persoon om Leterme te begeleiden. Hij is de Lernout of Hauspie van de Belgische politiek!
Oud 20 november 2009, 21:49   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Martens, kan toch voorzitter worden van een commissie ,om met een plan te komen voor BHV en de staatshervorming.
De premier en de regering, kunnen de eindconclusies gebruiken om een besluit te nemen.
Waarom moet een premier alles zelf doen?
Ik heb geen 'plan' nodig voor BHV.
Er is reeds een wetsvoorstel, reeds gestemd in kommissie, dus nu is het aan het parlement om dit te stemmen.
Poepsimpel. Geen 'plan' voor nodig.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 20 november 2009, 21:52   #10
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan,als men diezelfde elite moest vrij spel geven zou de kiezer maar pas écht bedrogen worden .......

Ze hebben kiesbeloften gemaakt mijn beste en dit in ruil voor de stemmen...

Moeten ze hun beloften dus maar liefst zo snel mogelijk gaan inlossen....

Kunnen of durven ze dat niet,dan moeten ze maar van de politieke scene verdwijnen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 22:05   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aha. Alweer dient zich onder de linksen een voorstander aan van het antidemocratisch, verlicht despotisme.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 22:11   #12
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prins karel Bekijk bericht
ik dacht dat de kiezer altijd gelijkk had
ook als is dit niet wat de politiekers en 6% van de bevolking gewild had
een democratie is nog altijd een kwestie van de democratische meerderheid dacht ik
In mijn ogen is de democratie een min of meer aanvaardbaar medium dat de kiezer ter beschikking staat om zijn noden en ideologie kenbaar te maken. De selectie van het meest geschikte personeel om een antwoord te bieden op de noden van de kiezer kan echter beter niet aan de kiezer worden overgelaten, maar onder "peers" worden bedisseld, waarbij voor iedere functie de "primus inter pares" wordt aangewezen.

Ik ben derhalve geen liefhebber van kopstemmen. Deze herleiden verkiezingen tot een X-factor-concours met veel façade (slogans, personalities) en weinig inhoud. Als het van mij afhangt, zijn het de partijen die bepalen wie geschikt is.
Oud 20 november 2009, 22:15   #13
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En dan,als men diezelfde elite moest vrij spel geven zou de kiezer maar pas écht bedrogen worden .......

Ze hebben kiesbeloften gemaakt mijn beste en dit in ruil voor de stemmen...

Moeten ze hun beloften dus maar liefst zo snel mogelijk gaan inlossen....

Kunnen of durven ze dat niet,dan moeten ze maar van de politieke scene verdwijnen....
Die dwaze beloftecultuur is een gevolg van het door mij gehekelde X-factor-concours, waarbij de kiezer over het politiek personeel meent te moeten beslissen. Politieke partijen worden door dat systeem ertoe gedwongen tot het niveau van de gemiddelde kiezer af te dalen, met alle degeneratie vandien.
Oud 20 november 2009, 22:16   #14
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aha. Alweer dient zich onder de linksen een voorstander aan van het antidemocratisch, verlicht despotisme.
Door te veel etiketten op een bokaal te kleven, ziet men niet meer wat erin zit.
Oud 20 november 2009, 22:18   #15
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn ogen is de democratie een min of meer aanvaardbaar medium dat de kiezer ter beschikking staat om zijn noden en ideologie kenbaar te maken. De selectie van het meest geschikte personeel om een antwoord te bieden op de noden van de kiezer kan echter beter niet aan de kiezer worden overgelaten, maar onder "peers" worden bedisseld, waarbij voor iedere functie de "primus inter pares" wordt aangewezen.

Ik ben derhalve geen liefhebber van kopstemmen. Deze herleiden verkiezingen tot een X-factor-concours met veel façade (slogans, personalities) en weinig inhoud. Als het van mij afhangt, zijn het de partijen die bepalen wie geschikt is.
maar tot geluk van de gewone mensen, heb jij niets te zeggen.
Oud 20 november 2009, 22:27   #16
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar tot geluk van de gewone mensen, heb jij niets te zeggen.
Voor lieden die hopen op chaos, in de hoop steun te vinden voor een alternatieve mythe, is Leterme natuurlijk een door God zelve gezonden engel. Ik betwijfel toch enigszins dat God - hier "de gewone man" - hem d�*�*rom gezonden heeft.
Oud 20 november 2009, 22:48   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je bedoelt waarschijnlijk: demokrasie voor de schone schijn, maar achter de schermen, beslissen de hoge 'peers' onder mekaar ...

(denk nu niet dat echte demokraten niet blind zijn voor het populisme bij verkiezingen, want al lang geleden werd daarop, na lang nadenken, beslist dat:
demokrasie is niet de beste staatsvorm, maar wel de minst slechte. Versta hieronder: jouw sisteem is nog vele malen veeeeeel slechter dan de reeds zeer slecht toegepaste demokrasie in Vlaanderen)

Oud 20 november 2009, 22:51   #18
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eerder, dat er met de keuze van de kiezer geen rekening gehouden wordt, vooral niet als het er opaan komt buikschuivers te moeten maken voor de Franstaligen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 22:58   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor lieden die hopen op chaos, in de hoop steun te vinden voor een alternatieve mythe, is Leterme natuurlijk een door God zelve gezonden engel. Ik betwijfel toch enigszins dat God - hier "de gewone man" - hem d�*�*rom gezonden heeft.
Dat is een misleidende vorm van voorstellen.

Geen enkele flamingant hoopt op chaos. Ze hopen enkel op Vlaanderen, namelijk Vlaanderen onafhankelijk.

De enen proberen dit te bereiken met zo weinig mogelijk chaos.
Anderen, iets minder geduldig, nemen die chaos er gewoonweg bij.

Oud 20 november 2009, 23:05   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een misleidende vorm van voorstellen.

Geen enkele flamingant hoopt op chaos. Ze hopen enkel op Vlaanderen, namelijk Vlaanderen onafhankelijk.

De enen proberen dit te bereiken met zo weinig mogelijk chaos.
Anderen, iets minder geduldig, nemen die chaos er gewoonweg bij.
Chaos, is dat niet juist dat wat we nu ook al meer dan 170 j hebben? Wat meer of minder, wat maakt het uit. Daarna zullen we eindelijk die chaos allom eens kunnen beginnen op te ruimen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be