![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nous ne sommes demandeur de rien.
Dat is de kern van de Maddens-strategie. Maar als niemand iets vraagt, dan kan het natuurlijk lang duren. We weten dat de frankofonen - en meer nog dan hen - de federale een gebrek hebben: ze hebben senten te kort, ze hebben teveel schulden. Maar we weten evengoed dat de frankofwieten zich dat geen bal aantrekken. Dat is natuurlijk gerekend zonder de waard. De waard is in dit geval "Europa". Want we hebben aan Europa beloofd om het spel allemaal eerlijk te spelen; hetgeen betekent: geen te grote tekorten. Want dat kreëert oneerlijke konkurensie en scheeftrekkingen tussen de deelnemende landen. En Europa heeft haar verwittiging kenbaar gemaakt. Lees het zelf maar in de link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20091007_034 De inleiding van het artikel, durf ik jullie geven: Citaat:
En ook: zit hiermee het spel op de wagen? Begint vanaf nu het gerommel, na die vakansie-stilte ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar gezien de democratische verhoudingen in Belgie en Vlaanderen (op dit moment) is dit de best haalbare strategie. Men moet bedenken dat de meeste en grootste parijen in de federale en vlaamse regering pro-belgie zijn. Citaat:
Nu moet de vlaamse regering voet bij stuk houden en 2 maanden afwachten. Niet beginnen over verrotten of BHV, want dan krijgen de Vlamingen in de pers de schuld van alles. Laat Europa, de belgisten en de franstaligen dit financiele probleempje eens oplossen zonder extra vlaams geld. __________________ Wie is er eigenlijk vragende partij voor een belgische federale regering? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U weet toch ook dat de Vlaamse regering Belgische marionetten zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() thijsen heeft al duidelijk gezegd dat ze niets van maddens wil weten...
Misschien moeten we Muyters een mail sturen datie zich eens moet misrekenen: we laten hem zeggen dat we wel 100 miljoen kunnen missen om de federale te helpen. Maar ie eeft zich gemist en ze krijgen een symbolische euro. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat heeft geen geruzie opgeleverd. Geen vragen vb. in het vragenuurtje (toch niet bij mijn weten). Geen problems in de regering zelf. Geen artikels meer in de gazetten. Erger nog: heeft het Vlaams Belang hierover de Vlaamse regering geïnterpelleerd? Of zou het kunnen dat men wat overdreven heeft, bij de verslaggeving over Gent? Als je Maddens uitlegt als een verrottingsstrategie, dan kan ik me inbeelden dat je dit niet wilt. Maar als je het bedoelt zoals het in de Vlaamse regeringsverklaring staat, dan is dit al heel wat anders. Of je zou het kunnen uitleggen als volgt: Peeters heeft aan het Weverke een sms'ke gestuurd: wat zuster overste zegt, heeft geen belang. Haar taak is alleen maar om daar mooi te zitten wezen. Ik, de Peeters, ik ben de man.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() goed zo, denk maar verder ...
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat dan nog als ze geen nieuwe centen krijgen? Dan verschuiven ze zoveel mogelijk uitgaven (illegaal) naar het federaal niveau en maken ze nieuwe schulden. En wat dan nog als Europa daar problemen mee heeft? Wat gaat Europa doen? Een veroordeling met eventueel een boete. Voor het federale niveau. Dat vinden ze prima hoor. Denk je echt dat ze daarvoor hun privileges gaan laten schieten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang je dat denkt denk je niets anders.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik veronderstel dat je bedoelt dat Vlaanderen een put zou moeten dempen (en niet delven, dat doen de frankofwieten wel).
Maar ik lees dat toch niet in het regeerakkoord. Misschien lees ik beter dan jij, zoals hierboven zou mogen blijken met dat dempen en delven ...
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den Hengel heeft het alleszins begrepen.
Kijk wat ik vond in mijn mail-brievenbuske, in de nieuwsbrief van Knack (en wat ik daarin gekleurd heb om jullie het leven aangenamer te maken: Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is de link tussen die stelling vanuit de EU en de Maddensdoctrine?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terme 'beveelt' aan Vlaanderen: besparen, mede in naam van B., van Walenland en van Brussel Maddens: nous ne sommes demandeur de rien, ons budget is in evenwicht en wat we volgend jaar over zouden hebben, zullen we in Vlaanderen investeren; lost bijaldientengevolgedus zelf uw klodden op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen wel zien.
Als ge 't mij vraagt: drink niet te veel met Kerst en bij Oud&Nieuw, zodat ge nuchter blijft. 2010, het Jaar van de Tijger, wordt onvermijdelijk een jaar vol verrassingen. Hopelijk zullen het aangename zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in ieder geval, over die pensioenen van de ambtenaren heeft hij gelijk. een gewest of gemeenschap die de lonen van zijn ambtenaren verhoogt, moet de hogere pensioenslasten dan ook maar dragen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |