Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2009, 09:44   #1
Abraxas
Lokaal Raadslid

Abraxas's schermafbeelding

Standaard De bocht van Di Rupo: Algemeen rookverbod sneuvelt

Nadat de PS eerst voor een algemeen rookverbod in de horeca stemde, lijkt Di Rupo nu zijn kar te keren. Hierdoor zou het verbod er niet te komen tegen 2012 (wat Europa wel aanbeveelt). Waarschijnlijk zal het later wel verplicht (door Europa) doorgevoerd moeten worden. De reden voor deze bocht is volgens Di Rupo dat hij de nieuwe wet de horeca in de problemen zou brengen.

Waarom doet Di Rupo dit? Het enige mogelijk motief dat ik zie is dat hij een goedkope manier heeft ontdekt om stemmen te winnen, ten nadele van de gezondheid van de caféganger.

link

Laatst gewijzigd door Abraxas : 2 december 2009 om 10:02.
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 11:25   #2
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas Bekijk bericht
Nadat de PS eerst voor een algemeen rookverbod in de horeca stemde, lijkt Di Rupo nu zijn kar te keren. Hierdoor zou het verbod er niet te komen tegen 2012 (wat Europa wel aanbeveelt). Waarschijnlijk zal het later wel verplicht (door Europa) doorgevoerd moeten worden. De reden voor deze bocht is volgens Di Rupo dat hij de nieuwe wet de horeca in de problemen zou brengen.

Waarom doet Di Rupo dit? Het enige mogelijk motief dat ik zie is dat hij een goedkope manier heeft ontdekt om stemmen te winnen, ten nadele van de gezondheid van de caféganger.

link
Aan alle gefrustreerde rokers die willen stoppen, maar niet kunnen,daarom lopen ze nijdig.Proficiat, jullie kunnen verder paffen ,en verpesten in het café. IK EN NIEMAND ANDERS IS HUN LEUZE !!!!!!
PS: Ik hoop dat ze de sigarettenprijs flink opdrijven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 2 december 2009 om 11:28.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 11:32   #3
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Aan alle gefrustreerde rokers die willen stoppen, maar niet kunnen,daarom lopen ze nijdig.Proficiat, jullie kunnen verder paffen ,en verpesten in het café. IK EN NIEMAND ANDERS IS HUN LEUZE !!!!!!
PS: Ik hoop dat ze de sigarettenprijs flink opdrijven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

EN DE NAFT OF DIESEL VOOR JE WAGEN OOK !!!!!!!!!!!!!!!!!!! verder beetje gefrustreerd ofwa ? voor mij mogen er gerust rookvrije kroegen zijn , MAAR OOK ROOKKROEGEN , dus niet rokers mogen ook gerust naar hun kroeg , enkel gun rokers ook hun kroeg .........
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 11:52   #4
Abraxas
Lokaal Raadslid

Abraxas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
EN DE NAFT OF DIESEL VOOR JE WAGEN OOK !!!!!!!!!!!!!!!!!!! verder beetje gefrustreerd ofwa ? voor mij mogen er gerust rookvrije kroegen zijn , MAAR OOK ROOKKROEGEN , dus niet rokers mogen ook gerust naar hun kroeg , enkel gun rokers ook hun kroeg .........
Die mogen wat mij betreft ook bestaan, maar rookvrij moet de regel worden, niet de uitzondering.
Een aparte ruimte in een restaurant waar men na de maaltijd een sigaar kan nuttigen zou bijvoorbeeld ook moeten kunnen.
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 12:18   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Weer een typisch voorbeeld van belgisch gemarchandeer, waardoor een maatregel die in heel europa wel werkt in dat pokkeland niet werkt.

Di rupo die zijn zuipend en smorend kiespubliek uit de borinage en charleroi, niet voor het hoofd wil stoten natuurlijk meer moet je daar niet achter zoeken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 12:31   #6
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Lap, nog iets dat we beter door de gewesten kunnen laten regelen

Of misschien pasmunt voor de staatshervorming: in ruil daarvoor mag Wallonië nog even verder roken op café en met een rood-witte nummerplaat naar huis rijden.

Laatst gewijzigd door Johan217 : 2 december 2009 om 12:33.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 13:19   #7
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht

Of misschien pasmunt voor de staatshervorming: in ruil daarvoor mag Wallonië nog even verder roken op café en met een rood-witte nummerplaat naar huis rijden.

Goed idee.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 13:48   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht

*proest*

En nog een goed voorstel ook!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 14:09   #9
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Typische reactie van een roker."U" wil ook stoppen zeker .......maar het lukt niet zeker..........jaja frustrerend héé!!
het is mij te doen om op te treden tegen die "zielige" rokers die zelfs hun rook in het gezicht van de mensen en ook "kinderen" (gezien onlangs)blazen.
DAT IS INDERDAAD MIJN FRUSTRATIE!!!!!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 14:12   #10
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Typische reactie van een roker."U" wil ook stoppen zeker .......maar het lukt niet zeker..........jaja frustrerend héé!!
het is mij te doen om op te treden tegen die "zielige" rokers die zelfs hun rook in het gezicht van de mensen en ook "kinderen" (gezien onlangs)blazen.
DAT IS INDERDAAD MIJN FRUSTRATIE!!!!!!
Dat jij gefrustreerd bent wisten we al langer hoor.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 14:16   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Dat jij gefrustreerd bent wisten we al langer hoor.
"We" ... koninklijk meervoud ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 14:17   #12
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
"We" ... koninklijk meervoud ??
Inderdaad.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 14:44   #13
Marlboro
Banneling

Standaard

30jaar geleden was het allesins duidelijk veel leuker en beter.
Nu is het ongeloofelijk hoeveel onverdraagzame mensen er rond lopen,ze moeten altijd wel iets hebben om over te lopen kankeren.

Nu opeens staat het land in rep en roer en moet er opeens een rookverbod komen?
De zaken gaan nu al niet te goed,er zijn nu al redelijk wat zaken die op de fles gaan en dan nog eens een rookverbod erbij is voor vele anderen de doodsteek maar dan komt het egoisme naar boven van vele niet rokers natuurlijk;so what zeggen ze dan,voila,tis natuurlijk makkelijk,ze hebben zelf geen zaak en hebben er geene last van dus is het makkelijk om te zeggen,kust ze.

Dat van gezondheid heb ik al genoeg aangehaald; geen alcohol meer,geen auto's en vliegtuigen en noem al die andere zaken maar op,allemaal gedaan ermee.
Jullie verpesten ook mijn gezondheid.
Neem gvdm de velo als je een familie bezoekske wil doen of naar de winkel gaat.

Wat ik ook nog zie is hoevelen er zo lopen te zagen maar hun eigen kinders of dikwijls zelf zo vet als een ei lopen door zich vol te vreten met alles wat maar ongezond is en dan afkomen rokers die kanker hebben ofzo dan maar voor alles zelf moeten opdraaien?Dan moet iedereen die ongezond eet en dat zijn er heel veel ook voor eigen kosten opdraaien,mensen die sporten en de zoveelste keer een blessure oplopen ook zelf voor opdraaien enz....

Ik lees hier dan toch van mensen die zeggen; oke,ik vind wel het moet kunnen er een scheiding is,kan ik mee leven,alleen is het zo jullie niet verder denken; vele mensen hebben die mogelijkheid gewoonweg niet wegens te klein of er het geld niet voor te hebben,moeten we die dan maar failliet laten gaan??
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 14:44   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Inderdaad.
Taai ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 december 2009, 14:47   #15
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Mooi zo!
Oud 2 december 2009, 14:48   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
30jaar geleden was het allesins duidelijk veel leuker en beter.
Nu is het ongeloofelijk hoeveel onverdraagzame mensen er rond lopen,ze moeten altijd wel iets hebben om over te lopen kankeren.
...
30 of iets meer jaren geleden, mocht je 1,5 promille in je teelballen hebben, vooraleer je strafbaar dronken aan het stuur zat ...
maar er reden toen nog geen 10 prosent van de auto's die er nu rijden.
En die zatlappen reden meer tegen bomen (eigen schuld dikke bult) dan tegen een andere onschuldige nuchtere automobilist.

Toendertijd wist men nog maar amper dat roken zo ongezond was. Er bestond zelfs reklame met de sigaret van het merk X, "voor de sportman" !!

Wel, de wereld verandert.

Leer ermee leven, of sterf ongelukkig.

Oud 2 december 2009, 14:51   #17
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
30 of iets meer jaren geleden, mocht je 1,5 promille in je teelballen hebben, vooraleer je strafbaar dronken aan het stuur zat ...
maar er reden toen nog geen 10 prosent van de auto's die er nu rijden.
En die zatlappen reden meer tegen bomen (eigen schuld dikke bult) dan tegen een andere onschuldige nuchtere automobilist.

Toendertijd wist men nog maar amper dat roken zo ongezond was. Er bestond zelfs reklame met de sigaret van het merk X, "voor de sportman" !!

Wel, de wereld verandert.

Leer ermee leven, of sterf ongelukkig.
Mijn gezondheid word meer verpest door de zaken die ik al heb vernoemd.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 15:04   #18
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Die rotsos heeft gelijk...

Op een andere draad is al bewezen dat

A/ Niet rokers totaal geen last hebben van afgesloten en privé rookkafés
B/ Dat roken financieel socialer is dan niet roken.
C/ Dat roken een eeuwenlange traditie is die vooral door gezelligaards wordt toegepast
D/ Dat ik liever heb dat er niet wordt gerookt in mijn omgeving
E/ Dat vele gefrustreerde niet rokers nogal egoïstische en naijverige "kauft nie bei Juden"-typetjes zijn en bijgevolg als onverdraagzame zeikerds kunnen worden gekatalogeerd
F/ Dat niet roken veel en veel gezonder is dan roken
G/ Dat niet rokers naar andere dingen stinken dat rokers (rokers stinken bijgevolg uniform)
H/ Dat ik al een paar jaar hééél blij ben dat ik niet meer rook
Oud 2 december 2009, 15:14   #19
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Die rotsos heeft gelijk...

Op een andere draad is al bewezen dat

A/ Niet rokers totaal geen last hebben van afgesloten en privé rookkafés
B/ Dat roken financieel socialer is dan niet roken.
C/ Dat roken een eeuwenlange traditie is die vooral door gezelligaards wordt toegepast
D/ Dat ik liever heb dat er niet wordt gerookt in mijn omgeving
E/ Dat vele gefrustreerde niet rokers nogal egoïstische en naijverige "kauft nie bei Juden"-typetjes zijn en bijgevolg als onverdraagzame zeikerds kunnen worden gekatalogeerd
F/ Dat niet roken veel en veel gezonder is dan roken
G/ Dat niet rokers naar andere dingen stinken dat rokers (rokers stinken bijgevolg uniform)
H/ Dat ik al een paar jaar hééél blij ben dat ik niet meer rook
I/ Dat een tandarts wel wat kan verdienen aan het ontgelen van die tanden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 15:17   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas Bekijk bericht

link
Niemand verplicht U om in een café rook te gaan inhaleren.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be