Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2009, 11:46   #1
NOEKIE
Schepen

Standaard Ziekelijke en kromme rechtspraak.

Ziekelijk is de rechtspraak in België. Slachtoffers van allochtonen worden getsraft. Onbegrijpelijk voor mij. Ik vind het niet meer dan normaal dat die gasten de dader van een misdrijf willen laten arresteren. Als die allochtoon zich had aangegeven ipv te vluchten dan was er niets gebeurd. Ik vind het wraakroepend dat die jongens een veroordeling hebben gekregen. Daders van allochtone afkomst worden de hand boven het hoofd gehouden. Onbegrijpelijk deze rechtspraak. Zielig en erbarmelijk onze rechtspraak.

bron :
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-maanden.dhtml

Laatst gewijzigd door NOEKIE : 16 oktober 2009 om 11:47.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 11:50   #2
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Ziekelijk is de rechtspraak in België. Slachtoffers van allochtonen worden getsraft. Onbegrijpelijk voor mij. Ik vind het niet meer dan normaal dat die gasten de dader van een misdrijf willen laten arresteren. Als die allochtoon zich had aangegeven ipv te vluchten dan was er niets gebeurd. Ik vind het wraakroepend dat die jongens een veroordeling hebben gekregen. Daders van allochtone afkomst worden de hand boven het hoofd gehouden. Onbegrijpelijk deze rechtspraak. Zielig en erbarmelijk onze rechtspraak.

bron :
Citaat:
"Onder invloed van alcohol en cocaïne hebben ze Mohammed Bouazza in ware rodeostijl achtervolgd door de Antwerpse binnenstad", aldus de rechter in zijn vonnis. "Dimitri M. had de bedoeling hem aan te rijden. Ze hitsten elkaar op en hielden telefonisch contact. Bouazza stond doodsangsten uit en voelde zich opgejaagd wild."
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 11:55   #3
NOEKIE
Schepen

Standaard

Abou anis , dat is niet bewezen. De rechter gokt hier over om de allochtone gemeenschap ten dienste te zijn.
Oud 16 oktober 2009, 11:57   #4
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Abou anis , dat is niet bewezen. De rechter gokt hier over om de allochtone gemeenschap ten dienste te zijn.

De rechter achtte het blijkbaar bewezen.
Oud 16 oktober 2009, 11:59   #5
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht

U aanbid de rechter. Dezelfde rechters die allochtone crimineeltjes en geweldplegers laten lopen. U mag inderdaad lachen met uw beperkt moreel begrip.
Oud 16 oktober 2009, 12:02   #6
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
U aanbidt de rechter. Dezelfde rechters die allochtone crimineeltjes en geweldplegers laten lopen. U mag inderdaad lachen met uw beperkt moreel begrip.
Hoeveel procent van de gevangenispopulatie was ook alweer allochtoon? U zult dat wellicht beter weten dan mij.
Oud 16 oktober 2009, 12:08   #7
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Als de rollen omgekeerd waren zaten sommigen hier te bleiten over "twee maanden cel en 275 euro boete" voor moord.
Oud 16 oktober 2009, 12:32   #8
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

bron :
Geldt uw perceptie enkel tegenover allochtonen, of tegenover slachtoffers van misdrijven in het algemeen ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 12:42   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Precies zoals u het zegt, achtte de feiten bewezen.

Niet hetzelfde als de feiten zijn bewezen.

In Belgie gaat het in eerste aanleg over de overtuiging van de magistraat, niet over de daadwerkelijke bewijzen.

De mensen die daar aan twijfelen mogen mij anders gerust eens uitleggen hoe iemand in eerste aanleg schuldig is geacht en in het beroepshof wordt vrijgesproken?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 12:46   #10
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Precies zoals u het zegt, achtte de feiten bewezen.

Niet hetzelfde als de feiten zijn bewezen.

In Belgie gaat het in eerste aanleg over de overtuiging van de magistraat, niet over de daadwerkelijke bewijzen.

De mensen die daar aan twijfelen mogen mij anders gerust eens uitleggen hoe iemand in eerste aanleg schuldig is geacht en in het beroepshof wordt vrijgesproken?
Aah, we gaan woordspelletjes spelen. Natuurlijk 'zijn' de twee zinnen die u aanhaalt verschillend. Maar ze 'betekenen' wel degelijk hetzelfde hoor.

Als de verdediging van die moordenaars in beroep geen nieuwe elementen kunnen aandragen zal hun straf op zijn minst bevestigd worden hoor. En hopelijk krijgt de rechter in kwestie het op zijn heupen en verhoogt hij de straf nog.
Oud 16 oktober 2009, 12:57   #11
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Als de rollen omgekeerd waren zaten sommigen hier te bleiten over "twee maanden cel en 275 euro boete" voor moord.
idd
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 13:24   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aah, we gaan woordspelletjes spelen. Natuurlijk 'zijn' de twee zinnen die u aanhaalt verschillend. Maar ze 'betekenen' wel degelijk hetzelfde hoor.

Als de verdediging van die moordenaars in beroep geen nieuwe elementen kunnen aandragen zal hun straf op zijn minst bevestigd worden hoor. En hopelijk krijgt de rechter in kwestie het op zijn heupen en verhoogt hij de straf nog.
Je bent op zijn minst enkele zaken door elkaar aan het smijten want moordenaars komen niet voor in eerste aanleg maar in Assisen waar trouwens niet eens beroep mogelijk is, nog zo'n aanfluiting van gerechtigheid.

En het zijn geen woordspelletjes, iemand schuldig achten of de feiten zijn bewezen, dat zijn twee verschillende dingen, zij betekenen dus niet hetzelfde.

Op het beroepshof moet men de schuld die bewezen is motiveren, dat moet eerste aanleg niet, daarom die totaal verschillende uitspraken in een en dezelfde zaak.
Oud 16 oktober 2009, 14:00   #13
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je bent op zijn minst enkele zaken door elkaar aan het smijten want moordenaars komen niet voor in eerste aanleg maar in Assisen waar trouwens niet eens beroep mogelijk is, nog zo'n aanfluiting van gerechtigheid.

En het zijn geen woordspelletjes, iemand schuldig achten of de feiten zijn bewezen, dat zijn twee verschillende dingen, zij betekenen dus niet hetzelfde.

Op het beroepshof moet men de schuld die bewezen is motiveren, dat moet eerste aanleg niet, daarom die totaal verschillende uitspraken in een en dezelfde zaak.
Ik noem ze moordenaars. Voor het gerecht zijn ze dat blijkbaar niet. Vandaar wellicht de bespottelijk lage straf.

Voor de rest treed ik firestone bij.
Oud 16 oktober 2009, 14:09   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik noem ze moordenaars. Voor het gerecht zijn ze dat blijkbaar niet. Vandaar wellicht de bespottelijk lage straf.

Voor de rest treed ik firestone bij.
Ik meen op te maken uit het artikel dat de man zelfmoord gepleegd heeft of dat hij per ongeluk van die boot viel.

De veroordeling van die mannen slaat niet op de jongen zijn dood maar op bedreigingen aan zijn adres.

Ze zijn dus allesbehalve moordenaars, u bent gewoon tendentieus.
Oud 16 oktober 2009, 14:12   #15
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Deze rechtspraak is inderdaad 'ziekelijk', 2 maanden en een paar Euro boete om iemand de dood in te jagen is veel, veel te weinig!
Criminelen moeten gestraft worden - dit is geen straf, dit is een aanfluiting van 'rechtspraak'!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 14:14   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zo`n rechters zijn in mijn ogen krommers, potje breken potje betalen , als ik eene de venster van mijn auto zie intrappen achtervolg ik die ook tot ik hem heb. Om hem de kosten te doen betalen en om hem een oplawaai te geven die hem voor de rest van zijn leven zal weerhouden om ooit nog aan iemands spullen te komen.

Als die lul dan zo dwaas is van in t scheld te springen dan is dat zijn probleem. Trouwens is dat niet die clown die eerst nog tijd had om zijn kleren uit te doen en proper op te vouwen voor hij sprong ... kunt ge bezwaarlijk zeggen dat hij opgejaagd werd niet ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 14:23   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zo`n rechters zijn in mijn ogen krommers, potje breken potje betalen , als ik eene de venster van mijn auto zie intrappen achtervolg ik die ook tot ik hem heb.
Niemand schijnt er hier wakker van te liggen blijkbaar, zover is het reeds gekomen. Als het Marokkanen zijn dan mag dat zeker...
Oud 16 oktober 2009, 14:27   #18
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Iemand die een ruit van je wagen intrapt moet uiteraard ook gestraft worden, iets wat blijkbaar niet het geval is, vandaar dat mensen maar zelf voor rechter gaan spelen, maar het met de dood moeten bekopen is toch wel een veel te zware straf hiervoor!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 14:36   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Iemand die een ruit van je wagen intrapt moet uiteraard ook gestraft worden, iets wat blijkbaar niet het geval is, vandaar dat mensen maar zelf voor rechter gaan spelen, maar het met de dood moeten bekopen is toch wel een veel te zware straf hiervoor!
Ik meen te begrijpen dat de jongen dood is omdat van een boot is gevallen/gesprongen.

Als u meer of ander informatie heeft mag u het nu hier zeggen.

Wees gerust, als de tendentieuze Belgische rechters die mensen konden koppelen aan de jongen zijn dood dan stonden die nu voor Assisen.
Oud 16 oktober 2009, 14:42   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand schijnt er hier wakker van te liggen blijkbaar, zover is het reeds gekomen. Als het Marokkanen zijn dan mag dat zeker...
Van den belze staat misschien wel, maar van Herr Flick zeker niet,

http://forum.politics.be/showthread.php?t=51407&page=5

Hier kan je lezen wat er zoal in de nadagen van het gebeuren verteld werd.

Wat frapant is, is dat deze kerel voor in het water te duiken eerst zijn kleren heeft uitgedaan, een politiepatrouille die in de buurt was heeft ook niet echt gereageerd...

tot zover de "moord" dus...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be