![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Ziekelijk is de rechtspraak in België. Slachtoffers van allochtonen worden getsraft. Onbegrijpelijk voor mij. Ik vind het niet meer dan normaal dat die gasten de dader van een misdrijf willen laten arresteren. Als die allochtoon zich had aangegeven ipv te vluchten dan was er niets gebeurd. Ik vind het wraakroepend dat die jongens een veroordeling hebben gekregen. Daders van allochtone afkomst worden de hand boven het hoofd gehouden. Onbegrijpelijk deze rechtspraak. Zielig en erbarmelijk onze rechtspraak.
bron : http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-maanden.dhtml Laatst gewijzigd door NOEKIE : 16 oktober 2009 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Abou anis , dat is niet bewezen. De rechter gokt hier over om de allochtone gemeenschap ten dienste te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Hoeveel procent van de gevangenispopulatie was ook alweer allochtoon? U zult dat wellicht beter weten dan mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de rollen omgekeerd waren zaten sommigen hier te bleiten over "twee maanden cel en 275 euro boete" voor moord.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies zoals u het zegt, achtte de feiten bewezen.
Niet hetzelfde als de feiten zijn bewezen. In Belgie gaat het in eerste aanleg over de overtuiging van de magistraat, niet over de daadwerkelijke bewijzen. De mensen die daar aan twijfelen mogen mij anders gerust eens uitleggen hoe iemand in eerste aanleg schuldig is geacht en in het beroepshof wordt vrijgesproken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als de verdediging van die moordenaars in beroep geen nieuwe elementen kunnen aandragen zal hun straf op zijn minst bevestigd worden hoor. En hopelijk krijgt de rechter in kwestie het op zijn heupen en verhoogt hij de straf nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het zijn geen woordspelletjes, iemand schuldig achten of de feiten zijn bewezen, dat zijn twee verschillende dingen, zij betekenen dus niet hetzelfde. Op het beroepshof moet men de schuld die bewezen is motiveren, dat moet eerste aanleg niet, daarom die totaal verschillende uitspraken in een en dezelfde zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor de rest treed ik firestone bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De veroordeling van die mannen slaat niet op de jongen zijn dood maar op bedreigingen aan zijn adres. Ze zijn dus allesbehalve moordenaars, u bent gewoon tendentieus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze rechtspraak is inderdaad 'ziekelijk', 2 maanden en een paar Euro boete om iemand de dood in te jagen is veel, veel te weinig!
![]() Criminelen moeten gestraft worden - dit is geen straf, dit is een aanfluiting van 'rechtspraak'!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo`n rechters zijn in mijn ogen krommers, potje breken potje betalen , als ik eene de venster van mijn auto zie intrappen achtervolg ik die ook tot ik hem heb. Om hem de kosten te doen betalen en om hem een oplawaai te geven die hem voor de rest van zijn leven zal weerhouden om ooit nog aan iemands spullen te komen.
Als die lul dan zo dwaas is van in t scheld te springen dan is dat zijn probleem. Trouwens is dat niet die clown die eerst nog tijd had om zijn kleren uit te doen en proper op te vouwen voor hij sprong ... kunt ge bezwaarlijk zeggen dat hij opgejaagd werd niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand schijnt er hier wakker van te liggen blijkbaar, zover is het reeds gekomen. Als het Marokkanen zijn dan mag dat zeker...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die een ruit van je wagen intrapt moet uiteraard ook gestraft worden, iets wat blijkbaar niet het geval is, vandaar dat mensen maar zelf voor rechter gaan spelen, maar het met de dood moeten bekopen is toch wel een veel te zware straf hiervoor!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u meer of ander informatie heeft mag u het nu hier zeggen. Wees gerust, als de tendentieuze Belgische rechters die mensen konden koppelen aan de jongen zijn dood dan stonden die nu voor Assisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=51407&page=5 Hier kan je lezen wat er zoal in de nadagen van het gebeuren verteld werd. Wat frapant is, is dat deze kerel voor in het water te duiken eerst zijn kleren heeft uitgedaan, een politiepatrouille die in de buurt was heeft ook niet echt gereageerd... tot zover de "moord" dus... |
|
![]() |
![]() |