Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 november 2009, 19:31   #1
Steve G.
Vreemdeling
 
Steve G.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Berichten: 4
Standaard Spitsstroken kunnen hier in België heel wat fileleed oplossen!

België heeft nood aan oplossingen voor het fileleed... zoveel is wel duidelijk!

Reeds enige tijd geleden vroegen de (ex-)Vlaams parlementsleden Annick De Ridder ,Carl Decaluwé, Flor Konickx, Jan Peumans en Joris Vandenroucke om een onderzoek naar het gebruik van spitsstroken in ons land.

Nu... November 2009 zijn er nog steeds geen concrete plannen voor deze spitsstroken. Ik wil toch even verwijzen naar onze Noorderburen die door deze spitsstroken de filedruk op knelpunten met 30% zagen dalen. Wat voor mij een duidelijk signaal is dat er DRINGEND onderzoek moet gebeuren naar de invoering van deze spitsstroken in ons land!

Wat is een spitsstrook?
Een spitsstrook is een extra rijstrook op een rijbaan van een autosnelweg. De spitsstrook gaat vaak ten koste van de vluchtstrook. Een opengestelde strook aan de linkerzijde van een rijbaan wordt een plusstrook genoemd. Kenmerkend voor een spitsstrook is de dynamische openstelling. De spitsstrook mag uitsluitend worden geopend in de spits.

Wat dan bij pech hoor ik jullie luidop denken?
Om de 2a 300 meter zouden er 'vluchthavens' moeten worden voorzien.

Ik wens dus te besluiten met de vraag naar onze parlementairen om het gebruik van deze spitsstroken te laten onderzoeken. Nederland is een duidelijk voorbeeld dat deze spitsstroken weldelijk hun werk doen en dus lijkt het mijn inziens zeker de moeite deze denkpiste goed te onderzoeken!

BRON
Steve G. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 20:21   #2
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Al eens gehoord van een bottleneck...

Awel mijn beste die begint waar deze spitsstroken eindigen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 20:38   #3
DONG ZHUO
Burgemeester
 
DONG ZHUO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2009
Locatie: Chang'an
Berichten: 584
Standaard

een zéér goed idee........ en als we dan allemaal ne vespa kopen dan kunnen er op die extra stroken ongeveer 3 rijvakken gemaakt worden op de brusselse ring maakt dat 4X3= 12 rijstroken in iedere richting en de camions.... euh nee liever niet.....
__________________
Pecunia non olet!
DONG ZHUO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 20:43   #4
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
een zéér goed idee........ en als we dan allemaal ne vespa kopen dan kunnen er op die extra stroken ongeveer 3 rijvakken gemaakt worden op de brusselse ring maakt dat 4X3= 12 rijstroken in iedere richting en de camions.... euh nee liever niet.....
Voor de ongevallenstatistieken zal Uw voorstel helaas geen goed doen...

Voor de dreigende overbevolking in dit land is het dan wéér een zegen,en kan onkelinx haar regularisatieplannen volop doorvoeren om de plaatsen van de dagelijkse platgewalste Vesparijders op te vullen.....

Piaggio zal U echter dankbaar zijn,misschien wordt U daardoor nog wel voorzitter van de raad van bestuur....

Laatst gewijzigd door Svennies : 22 november 2009 om 20:44.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 21:01   #5
DONG ZHUO
Burgemeester
 
DONG ZHUO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2009
Locatie: Chang'an
Berichten: 584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Voor de ongevallenstatistieken zal Uw voorstel helaas geen goed doen...

Voor de dreigende overbevolking in dit land is het dan wéér een zegen,en kan onkelinx haar regularisatieplannen volop doorvoeren om de plaatsen van de dagelijkse platgewalste Vesparijders op te vullen.....

Piaggio zal U echter dankbaar zijn,misschien wordt U daardoor nog wel voorzitter van de raad van bestuur....
k'zou al gelukkig zijn met een percentje op de verkoop van de valhelmen.... want die zal dan hoogstwaarschijnlijk enorm boomen !!!
__________________
Pecunia non olet!
DONG ZHUO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 21:02   #6
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Als spitstroken de pechstroken zijn vergeet het dan al maar. Die worden voortdurend gebruikt door de hulpdiensten, die moeten daar door kunnen. Ik zie het gebruik van spitsstroken dus bijna nergens zitten zonder daarbij het leven van mensen direkt in gevaar te brengen.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 21:05   #7
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

goed idee, dat kost nie veel, alle op- en afritten vernieuwen.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 21:07   #8
DONG ZHUO
Burgemeester
 
DONG ZHUO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2009
Locatie: Chang'an
Berichten: 584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Als spitstroken de pechstroken zijn vergeet het dan al maar. Die worden voortdurend gebruikt door de hulpdiensten, die moeten daar door kunnen. Ik zie het gebruik van spitsstroken dus bijna nergens zitten zonder daarbij het leven van mensen direkt in gevaar te brengen.
moesten die hulpdiensten nu ook eens met ne vespa..... neeuuuh...... zal ni slim komen denk ik.......
__________________
Pecunia non olet!
DONG ZHUO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 21:19   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve G. Bekijk bericht
Wat dan bij pech hoor ik jullie luidop denken?
Om de 2a 300 meter zouden er 'vluchthavens' moeten worden voorzien.
Vluchthavens volstaan dan weer niet om de hulpdiensten toe te laten de kop van de file te bereiken.
Bovendien verandert een extra vak niets aan het aantal wagens in de file.
Ter hoogte van een obstakel is het natuurlijk wel nuttig die strook te gebruiken.
Ook als voorsorteerstrook voor wie verderop moet afslaan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 21:19   #10
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
moesten die hulpdiensten nu ook eens met ne vespa..... neeuuuh...... zal ni slim komen denk ik.......
Hahaha, en met een brancard vanachter erop.....

Slecht nieuws voor diegene die op die brancard ligt dus....

En met een zwaailicht op hunnen helm....en één hand op hunne claxon....

Neeuh dat gaat inderdaad niet goedkomen....

Zo wordt het beroep brancardier ook een knelpuntenberoep....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 21:40   #11
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Ze laten ons nog liever betalen middels km-heffing...klotepolitici.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 21:43   #12
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Ze laten ons nog liever betalen middels km-heffing...klotepolitici.
Er al eens aan gedacht dat de accijns op de brandstof destijds ook werd omschreven als een soort van kilometerheffing...

Twee belastingen voor hetzelfde thema dus,typisch belgisch....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 09:04   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Al eens gehoord van een bottleneck...

Awel mijn beste die begint waar deze spitsstroken eindigen....
Inderdaad:
in elk geval als je 300km file een spitsstrook voorziet bij een 3weg autostrade, krijg je na deze operatie 300/4*3 = 225km file. Dus op papier oogt het sexy. Want iedereen staat evenlang in file, maar de file is korter

En wat is het verschil met dynamische rijstroken, als je de bottelenecks gewoon perament verbreedt...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 09:16   #14
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve G. Bekijk bericht
België heeft nood aan oplossingen voor het fileleed... zoveel is wel duidelijk!

Reeds enige tijd geleden vroegen de (ex-)Vlaams parlementsleden Annick De Ridder ,Carl Decaluwé, Flor Konickx, Jan Peumans en Joris Vandenroucke om een onderzoek naar het gebruik van spitsstroken in ons land.

Nu... November 2009 zijn er nog steeds geen concrete plannen voor deze spitsstroken. Ik wil toch even verwijzen naar onze Noorderburen die door deze spitsstroken de filedruk op knelpunten met 30% zagen dalen. Wat voor mij een duidelijk signaal is dat er DRINGEND onderzoek moet gebeuren naar de invoering van deze spitsstroken in ons land!

Wat is een spitsstrook?
Een spitsstrook is een extra rijstrook op een rijbaan van een autosnelweg. De spitsstrook gaat vaak ten koste van de vluchtstrook. Een opengestelde strook aan de linkerzijde van een rijbaan wordt een plusstrook genoemd. Kenmerkend voor een spitsstrook is de dynamische openstelling. De spitsstrook mag uitsluitend worden geopend in de spits.

Wat dan bij pech hoor ik jullie luidop denken?
Om de 2a 300 meter zouden er 'vluchthavens' moeten worden voorzien.

Ik wens dus te besluiten met de vraag naar onze parlementairen om het gebruik van deze spitsstroken te laten onderzoeken. Nederland is een duidelijk voorbeeld dat deze spitsstroken weldelijk hun werk doen en dus lijkt het mijn inziens zeker de moeite deze denkpiste goed te onderzoeken!

BRON
In mijn ogen moet een spitsstrook een doorlopende strook zijn. Wel in dit land wordt die strook om de 5 km onderbroken omdat de pijlers van de bruggen over onze snelwegen op deze stroken zijn gebouwd.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 09:23   #15
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Al eens gehoord van een bottleneck...

Awel mijn beste die begint waar deze spitsstroken eindigen....
correct,....het heeft geen enkele zin het aantal rijstroken op snelwegen te verhogen als de het aantal rijstroken op de plaats waar al dat verkeer naar toe moet ongewijzigd blijft. In de States heeft men dit opgelost door de snelwegen in de steden door te trekken. Door het historisch karakter van de Europeses steden is dit hier ondenkbaar.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 09:31   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve G. Bekijk bericht
België heeft nood aan oplossingen voor het fileleed... zoveel is wel duidelijk!

Reeds enige tijd geleden vroegen de (ex-)Vlaams parlementsleden Annick De Ridder ,Carl Decaluwé, Flor Konickx, Jan Peumans en Joris Vandenroucke om een onderzoek naar het gebruik van spitsstroken in ons land.

Nu... November 2009 zijn er nog steeds geen concrete plannen voor deze spitsstroken. Ik wil toch even verwijzen naar onze Noorderburen die door deze spitsstroken de filedruk op knelpunten met 30% zagen dalen. Wat voor mij een duidelijk signaal is dat er DRINGEND onderzoek moet gebeuren naar de invoering van deze spitsstroken in ons land!

Wat is een spitsstrook?
Een spitsstrook is een extra rijstrook op een rijbaan van een autosnelweg. De spitsstrook gaat vaak ten koste van de vluchtstrook. Een opengestelde strook aan de linkerzijde van een rijbaan wordt een plusstrook genoemd. Kenmerkend voor een spitsstrook is de dynamische openstelling. De spitsstrook mag uitsluitend worden geopend in de spits.

Wat dan bij pech hoor ik jullie luidop denken?
Om de 2a 300 meter zouden er 'vluchthavens' moeten worden voorzien.

Ik wens dus te besluiten met de vraag naar onze parlementairen om het gebruik van deze spitsstroken te laten onderzoeken. Nederland is een duidelijk voorbeeld dat deze spitsstroken weldelijk hun werk doen en dus lijkt het mijn inziens zeker de moeite deze denkpiste goed te onderzoeken!

BRON
De autostrade Milaan - Bologna, is vanaf Modena Nord tot Bologna een viervaks baan.

Wat zie je nu , : Dat de idiooten die vroeger het tweede vak tegen 110 lagen te blokeren nu op het derde vak rijden, ...

Het gaat dus nog altijd even traag als vroeger. Als ik die kant uitmoet, kan ik op zondag, iedereen aan de max toegelaten snelheid van 130 per uur rechts voorbijsteken, ...

Rijstroken bijleggen brengt niks op... je moet mensen die een bepaalde richting uitmoeten, in een bepaalde rijstrook dwingen.

Voor Antwerpen zou dat kunnen zijn, dat alle verkeer dat richting E19 rijdt, links gaat rijden en daar niet meer van tussen gaat. dat lokaal verkeer (van de ene afrit van de ring naar de andere ) rechts blijft rijden. etc...

Ring in Brussel Idem een auto die van Leuven komt, en naar Oostende of Parijs moet, moet niet continue gestoord worden door op en afrijdend verkeer, Overigens zou men daarvoor een tunnen onder Brussel moeten boren, maar dat is een ander verhaal.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 09:35   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
correct,....het heeft geen enkele zin het aantal rijstroken op snelwegen te verhogen als de het aantal rijstroken op de plaats waar al dat verkeer naar toe moet ongewijzigd blijft. In de States heeft men dit opgelost door de snelwegen in de steden door te trekken. Door het historisch karakter van de Europeses steden is dit hier ondenkbaar.
In de states mag je ook rechts voorbijsteken, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 18:32   #18
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=GrBGAATuKBw laat de wapper mor komen
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 18:46   #19
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Inderdaad:
in elk geval als je 300km file een spitsstrook voorziet bij een 3weg autostrade, krijg je na deze operatie 300/4*3 = 225km file. Dus op papier oogt het sexy. Want iedereen staat evenlang in file, maar de file is korter

En wat is het verschil met dynamische rijstroken, als je de bottelenecks gewoon perament verbreedt...
Wat is perament?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 19:05   #20
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Ze laten ons nog liever betalen middels km-heffing...klotepolitici.
km-heffing, in zulks geval zou de regering ons moeten betalen voor elke minuut dat we in file staan. Als tegenprestatie voor de km-heffing moeten zij ons maar doorstroming garanderen.
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be