![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 12 september 2007
Berichten: 4
|
![]() België heeft nood aan oplossingen voor het fileleed... zoveel is wel duidelijk!
Reeds enige tijd geleden vroegen de (ex-)Vlaams parlementsleden Annick De Ridder ,Carl Decaluwé, Flor Konickx, Jan Peumans en Joris Vandenroucke om een onderzoek naar het gebruik van spitsstroken in ons land. Nu... November 2009 zijn er nog steeds geen concrete plannen voor deze spitsstroken. Ik wil toch even verwijzen naar onze Noorderburen die door deze spitsstroken de filedruk op knelpunten met 30% zagen dalen. Wat voor mij een duidelijk signaal is dat er DRINGEND onderzoek moet gebeuren naar de invoering van deze spitsstroken in ons land! Wat is een spitsstrook? Een spitsstrook is een extra rijstrook op een rijbaan van een autosnelweg. De spitsstrook gaat vaak ten koste van de vluchtstrook. Een opengestelde strook aan de linkerzijde van een rijbaan wordt een plusstrook genoemd. Kenmerkend voor een spitsstrook is de dynamische openstelling. De spitsstrook mag uitsluitend worden geopend in de spits. Wat dan bij pech hoor ik jullie luidop denken? Om de 2a 300 meter zouden er 'vluchthavens' moeten worden voorzien. Ik wens dus te besluiten met de vraag naar onze parlementairen om het gebruik van deze spitsstroken te laten onderzoeken. Nederland is een duidelijk voorbeeld dat deze spitsstroken weldelijk hun werk doen en dus lijkt het mijn inziens zeker de moeite deze denkpiste goed te onderzoeken! BRON |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
![]() Al eens gehoord van een bottleneck...
Awel mijn beste die begint waar deze spitsstroken eindigen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
Geregistreerd: 20 november 2009
Locatie: Chang'an
Berichten: 584
|
![]() een zéér goed idee........ en als we dan allemaal ne vespa kopen dan kunnen er op die extra stroken ongeveer 3 rijvakken gemaakt worden op de brusselse ring maakt dat 4X3= 12 rijstroken in iedere richting en de camions.... euh nee liever niet.....
![]()
__________________
Pecunia non olet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
![]() Citaat:
Voor de dreigende overbevolking in dit land is het dan wéér een zegen,en kan onkelinx haar regularisatieplannen volop doorvoeren om de plaatsen van de dagelijkse platgewalste Vesparijders op te vullen..... ![]() Piaggio zal U echter dankbaar zijn,misschien wordt U daardoor nog wel voorzitter van de raad van bestuur.... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 22 november 2009 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
Geregistreerd: 20 november 2009
Locatie: Chang'an
Berichten: 584
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
__________________
Pecunia non olet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
|
![]() Als spitstroken de pechstroken zijn vergeet het dan al maar. Die worden voortdurend gebruikt door de hulpdiensten, die moeten daar door kunnen. Ik zie het gebruik van spitsstroken dus bijna nergens zitten zonder daarbij het leven van mensen direkt in gevaar te brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
|
![]() goed idee, dat kost nie veel, alle op- en afritten vernieuwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
Geregistreerd: 20 november 2009
Locatie: Chang'an
Berichten: 584
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Pecunia non olet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Bovendien verandert een extra vak niets aan het aantal wagens in de file. Ter hoogte van een obstakel is het natuurlijk wel nuttig die strook te gebruiken. Ook als voorsorteerstrook voor wie verderop moet afslaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
![]() Citaat:
Slecht nieuws voor diegene die op die brancard ligt dus.... ![]() En met een zwaailicht op hunnen helm....en één hand op hunne claxon.... Neeuh dat gaat inderdaad niet goedkomen.... Zo wordt het beroep brancardier ook een knelpuntenberoep.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
|
![]() Ze laten ons nog liever betalen middels km-heffing...klotepolitici.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.626
|
![]() Citaat:
in elk geval als je 300km file een spitsstrook voorziet bij een 3weg autostrade, krijg je na deze operatie 300/4*3 = 225km file. Dus op papier oogt het sexy. Want iedereen staat evenlang in file, maar de file is korter En wat is het verschil met dynamische rijstroken, als je de bottelenecks gewoon perament verbreedt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.169
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.169
|
![]() correct,....het heeft geen enkele zin het aantal rijstroken op snelwegen te verhogen als de het aantal rijstroken op de plaats waar al dat verkeer naar toe moet ongewijzigd blijft. In de States heeft men dit opgelost door de snelwegen in de steden door te trekken. Door het historisch karakter van de Europeses steden is dit hier ondenkbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.424
|
![]() Citaat:
Wat zie je nu , : Dat de idiooten die vroeger het tweede vak tegen 110 lagen te blokeren nu op het derde vak rijden, ... Het gaat dus nog altijd even traag als vroeger. Als ik die kant uitmoet, kan ik op zondag, iedereen aan de max toegelaten snelheid van 130 per uur rechts voorbijsteken, ... Rijstroken bijleggen brengt niks op... je moet mensen die een bepaalde richting uitmoeten, in een bepaalde rijstrook dwingen. Voor Antwerpen zou dat kunnen zijn, dat alle verkeer dat richting E19 rijdt, links gaat rijden en daar niet meer van tussen gaat. dat lokaal verkeer (van de ene afrit van de ring naar de andere ) rechts blijft rijden. etc... Ring in Brussel Idem een auto die van Leuven komt, en naar Oostende of Parijs moet, moet niet continue gestoord worden door op en afrijdend verkeer, Overigens zou men daarvoor een tunnen onder Brussel moeten boren, maar dat is een ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.424
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=GrBGAATuKBw laat de wapper mor komen
__________________
Onder invloed van de duivel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Citaat:
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.291
|
![]() km-heffing, in zulks geval zou de regering ons moeten betalen voor elke minuut dat we in file staan. Als tegenprestatie voor de km-heffing moeten zij ons maar doorstroming garanderen.
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf. |
![]() |
![]() |