![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() In navolging van, fortis (dat onder meer het spaarvarkentje verbande) gaat nu ook Deutsche Bank (die veel vestigingen heeft in België) halal bankieren...
'Goed' op weg naar de dhimmitude dus.. Duitse Bank krijgt licentie voor islamitisch bankieren 16 Mrt 2010 Duitsland / Maleisië, maart 2010 De Duitse bank (Deutsche Bank) heeft een licentie verkregen van de Maleisische Centrale Bank. Daardoor is de bank bevoegd om islamitische financiële producten aan te bieden. Om te waarborgen dat de producten sharia-conform zijn, werkt de Duitse bank samen met islamitische geleerden. bron: ICMG [1] Deutsche Bank, 1 maart 2010 [2] Laatst gewijzigd door marjan : 5 mei 2010 om 20:50. Reden: Sharia-conform bankieren |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Gezien de mentale staat van de meerderheid van de bankiers valt dit enkel toe te juichen. Bankieren moet spaargelden veilig stellen en zorgen voor investeringen in de werkelijke economie. Halal bankieren staat daar een pak dichter tegen dan wat we de laatste twintig jaar gewoon zijn geworden. Ik hou het wel bij triodos en ethisch bankieren maar hoe meer andere van de goudkoorts ontdane formules hoe beter. Virtuele valsmunters horen evengoed in de gevangenis als gewone valsmunters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() mooie ontwikkeling... Ik ben alvast benieuwd wat ze gaan aanbieden.
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Slimme zet van Deutsche bank dus, misschien moet ik maar eens aandelen gaan kopen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() Kort nadat Fortis is begonnen met halal bankieren is de bank wel goed over kop gegaan en zijn vele aandeelhouders geruïneerd........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Ayatollah Lippens en groot-mufti Votron hadden beter een grotere participatie genomen in Abn-amro dan aan halal bankieren te doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Het heeft er ook mee te maken dat fortis zich als onderworpen dhimmi opstelt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 7 mei 2010 om 07:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Kijk, als ik kon kiezen tussen een gewone bank en een halal bank voor mijn zaak, dan wist ik het wel. Een halal bank lokt geen faillissementen uit.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() laat mij eens raden
- je mag geen interest hebben op uw geld, dus dat kind zal een andere naam krijgen - bij erfenis gaat de verdelingsformule volgens de regel van de saria - als je geld afgeeft in de bank, mag je in een kamertje zitten en eens aan het teewater lurken - je investeert niet in zondige dingen, dus geen playboy aandelen in uw portefeuille zal ook wel een diepere dimmensie hebben in dat geheel |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Halal bankieren, wat wil dat zeggen ? Dat er geen varkens achter het loket zitten ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() En in plaats van een agenda bij nieuwjaar krijg je een granaat
![]()
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Helemaal anders dan bij westers bankieren : daar ga je failiet van zodra de bankier de geldkraan dichtdraait. En dat hoeft niet per se te zijn omdat je bedrijf slecht boert : het kan ook zijn dat ze hun geld liever in een ander bedrijf stoppen waar het meer opbrengt... Geef mij maar halal bankieren.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Die kans zit er wel in natuurlijk dat men vanalles gaat uitvinden om uiteindelijk de essentie te omzeilen. Zoals de joden en al hun uitvindingen om de sabath te omzeilen of het westen met hun rechtsstelsel dat de rijken uit de wind zet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En er wordt net zo goed met rente gerekend alleen via allerlei woordspelletjes doen ze alsof het anders is. En halal banken gaan net zo goed failliet als anderen. Mag ik even in herinnering brengen de bank BCCI die pleite ging en in Engeland alleen al vele 10.000-en kleine Paki winkels in de afgrond bracht (en de eigenaren in de steun ) . Of de (profeet-)Groene halal-spaarcertificaten die door de bende van Milli Gurus aan Turken in ons land en in Duitsland werden aangesmeerd. Velen zijn hun gespaarde pensioen kwijt. die miljarden zijn in Turkije verdwenen. Nee, halal bankiers zijn nog genadelozer dan de anderen. En er is meer rechtsonzekerheid, wat je kan verwachten als de sharia erbij gesleept wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
en die "woordspelletjes", zou u die kunnen uitleggen, ipv het enkel zo te noemen? U heeft 2 situaties aangekaart (waarbij ik grote vragen heb of het wel klopt). Wenst u nu de niet-helal banken te kennen welke overkop gegaan zijn en de problemen die het meebracht voor regeringen en bevolking? Bij helal bankieren mag men idd geen rente-winsten maken, maar wisten door investering. DAT is pas VAN het volk VOOR het volk. Uiteraard zullen vele slechtwilligen hier misbruik van willen maken, waarna het rechtse volk het gaat veroordelen met hun beperkte visie op de bankwereld en hun grote orakel-kennis van de Islam. Niemand verbiedt je tot 10% aan rente te betalen, dus ga gerust je gang. ik hoop dat je trots genoeg zult zijn om geen helal hypotheek ooit aan te gaan...want als het je uitkomt, zijn "turken-markten" wel interessant he ![]() Laatst gewijzigd door viaSanctus : 7 mei 2010 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door den dinges : 7 mei 2010 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |