Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2004, 08:07   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Toevallig vond ik dit trieste verhaaltje.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 08:37   #2
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
uitgehuwelijkt worden door de ouders (de vader)...

Mijn oudste zus is op 17-jarige leeftijd uitgehuwelijkt, en hoewel ze zelf een beetje verliefd was op haar aanstaande wilde ze er niet mee trouwen. Wat ze toen deed was Marokkaanse liedjes afspelen waarin men het had over het uithuwelijken tegen je wil (o.a. van de groep Ithran). Ze trouwde er toch mee en ze had er absoluut geen spijt van. Ze is nu bijna 40, heeft 5 kinderen, een huis, een gezinswagen,...
Mijn tweede zus trouwde op haar twintigste en vond het niet zo erg.

Momenteel heb ik nog 3 zussen tussen 16 en 23. Die van 23 wijst huwelijksaanzoeken af sinds haar 18de en mijn ouders laten haar vrij kiezen. Mijn moeder heeft wel spijt dat ze mijn oudste zus zo vroeg heeft laten trouwen en dit eerst tegen haar wil. Dit hoewel dit toch is goedgekomen.

Een Marokkaanse ex-vriendin (toen 21) met wie ik één jaar lang een geheime relatie had (de vrees van vele Marokkaanse ouders ) werd jammer genoeg ook tegen haar wil uitgehuwelijkt met een neef.
Toen haar vader eens mijn vader ontmoette had hij het erover en hij vertelde dat hij van dat probleem ziek is geworden. Hij kon de mondelinge afspraak met zijn broer niet afzeggen, want dat betekende een ruzie tussen de families, en aan de andere kant wist hij dat hij zijn dochter in dat huwelijk dwong. Ze is nu met hem getrouwd en schijnt gelukkig te zijn, hoewel hij het tegenovergestelde is van zij in een man zocht.

De goede kant hieraan is dat ouders die fout niet meer maken met de andere dochters. Wat ik zou aanraden aan meisjes in die situatie is gewoon volhouden, en de vader zal het uiteindelijk wel afzeggen ondanks de ruzie als gevolg. En als de huidige vriend (indien aanwezig) het de moeite vindt dan kan hij zelf een aanzoek doen via de vader.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 08:44   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dat is tenminste eens een redelijk antwoord. Dank je Moby.

Gewoonlijk wordt deze problematiek in alle toonaarden ontkent, terwijl iedereen weet dat het spijtig genoeg nog schering en inslag is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 mei 2004, 11:00   #4
Spolpoel
Banneling

Standaard

Uitgehuwelijkt worden door je ouders.

Dochters als koopwaar.
Fraai die islamitische cultuur 8)
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2004, 00:45   #5
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel

Dochters als koopwaar.
De laatste keer dat ik zoiets tegenkwam was 8 jaar terug (bij die ex-vriendin), en sindsdien is het (voor zover ik weet) niet meer voorgekomen. Ik heb zelf veel familieleden (daar heeft de 1ste generatie wel voor gezorgd...) en daar zitten veel jonge vrouwen tussen, dus ik kan wel bevestigen dat het niet meer voorkomt (bij hen die in Europa wonen).
Vroeger mochten vrouwen en meisjes ook niet zomaar naar buiten, maar nu is dat niet meer zo en ze leiden een eigen zelfstandige leven (werken, eigen vrienden,...). In Marokko (Al Hoceima) lopen ze in bikini rond wat vroeger ook niet kon.

Mijn raad was gewoon voor hen die met achterliggende ouders te maken mochten hebben.

En je gaat me toch ook niet vertellen dat autochtonen niet zelf een poging doen om hun dochter te koppelen aan iemand die ZIJ leuk vinden? Ik zou dat ook proberen met mijn dochter, omdat ik haar een zekere toekomst wil geven.
Oud 15 mei 2004, 16:57   #6
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel

Dochters als koopwaar.
De laatste keer dat ik zoiets tegenkwam was 8 jaar terug (bij die ex-vriendin), en sindsdien is het (voor zover ik weet) niet meer voorgekomen. Ik heb zelf veel familieleden (daar heeft de 1ste generatie wel voor gezorgd...) en daar zitten veel jonge vrouwen tussen, dus ik kan wel bevestigen dat het niet meer voorkomt (bij hen die in Europa wonen).
Vroeger mochten vrouwen en meisjes ook niet zomaar naar buiten, maar nu is dat niet meer zo en ze leiden een eigen zelfstandige leven (werken, eigen vrienden,...). In Marokko (Al Hoceima) lopen ze in bikini rond wat vroeger ook niet kon.

Mijn raad was gewoon voor hen die met achterliggende ouders te maken mochten hebben.

En je gaat me toch ook niet vertellen dat autochtonen niet zelf een poging doen om hun dochter te koppelen aan iemand die ZIJ leuk vinden? Ik zou dat ook proberen met mijn dochter, omdat ik haar een zekere toekomst wil geven.
Wil jij mij dan eens uitleggen waarom het grootste probleem in vrijwel alle Westerse landen de 'gezinshereniging' is.
Jonge meisjes, hier geboren en getogen worden uitgehuwelijkt aan een in Marokke verblijvende man, die dan in het kader van gezinshereniging het land binnen kan. Geen gedwongen huwelijken?
Kom nou, je loochent het daglicht!
Nederland, Denemarken , Frankrij, en nog een aantal landen hebben reeds maatregelen genomen. België natuurlijk (nog) niet.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2004, 19:39   #7
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Verbiedt ten eerste huwelijken tussen neef en nicht. Dat vermindert de kans op erfelijke afwijkingen én het betreft het gros van gedwongen huwelijken.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2004, 20:12   #8
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:

Wil jij mij dan eens uitleggen waarom het grootste probleem in vrijwel alle Westerse landen de 'gezinshereniging' is.
Een probleem voor die landen of voor de meisjes?

Citaat:
Jonge meisjes, hier geboren en getogen worden uitgehuwelijkt aan een in Marokke verblijvende man, die dan in het kader van gezinshereniging het land binnen kan. Geen gedwongen huwelijken?
Dus als iemand niet met een inwoner van België trouwt, dan is deze persoon gedwongen? Ik ken maar enkele koppels die op die manier gehuwt zijn en waarvan hun relatie na enkele jaren gestrand is. De meeste (die ik ken) hebben een goed huwelijk. Dat is natuurlijk goede reclame, want indien ze hun gezin zouden verwaarlozen dan zou geen enkel persoon nog zo'n huwelijk aangaan.

Citaat:
Kom nou, je loochent het daglicht!
Nederland, Denemarken , Frankrij, en nog een aantal landen hebben reeds maatregelen genomen. België natuurlijk (nog) niet.
Er is een verschil tussen zeggen dat er veel huwelijken met buitenlanders zijn en gedwongen huwelijken.
Oud 15 mei 2004, 20:23   #9
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

@ Moby, arme jongen.

Waarom ga je niet naar Iran? Daar zullen ze je zeker geloven.
Zie mijn posting onder de draad 'debat rond racisme en discriminatie'
Oud 15 mei 2004, 21:18   #10
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Moby, arme jongen.

Waarom ga je niet naar Iran? Daar zullen ze je zeker geloven.
Zie mijn posting onder de draad 'debat rond racisme en discriminatie'
Iran is een geval apart. Ik zie meisjes niet in bikini rondlopen in Iran, zoals ze in Marokko wel doen.

En daarbij...het gaat toch over allochtonen IN BELGIË!?
Oud 15 mei 2004, 21:26   #11
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

@ Moby,

Alle moslimlanden zijn 'gevallen apart'!
Oud 15 mei 2004, 21:37   #12
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken maar enkele koppels die op die manier gehuwt zijn en waarvan hun relatie na enkele jaren gestrand is.
Nog maar eens een reden waarom ik geen bal geloof van wat jij hier allemaal zit te prediken. Al de tweede keer dat ik er u op betrap feiten te minimaliseren. Nog maar eens een moslim die ons wat zand in de ogen komt strooien.
Oud 16 mei 2004, 07:52   #13
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:
Ik ken maar enkele koppels die op die manier gehuwt zijn en waarvan hun relatie na enkele jaren gestrand is.
Nog maar eens een reden waarom ik geen bal geloof van wat jij hier allemaal zit te prediken.
Denk jij dat ik daar wakker van lig dat jij er geen bal van gelooft? Kijk naar jouw avatar, kijk naar jouw alias,...

Mijn gegevens baseer ik wat ik zie in mijn familiekring (alle vertakkingen inbegrepen), wat ik van mijn buren weet, en wat mijn vrouw mij vertelt en zij kent veel vrouwen.
Jij baseert je op wat het Vlaams Blok vertelt, een partij dat streeft naar een wig tussen autochtonen en allochtonen en tussen autochtonen (Vlamingen) en autochtonen (Walen) => een zieke partij dus.

Jij weet evenveel van de Marokkaanse gemeenschap als ik weet van de Zuid-Afrikaanse gemeenschap = niets dus! Ik heb bv een Zuid-Afrikaan als buur en buiten vriendelijk begroetingen en korte gesprekken, ken ik hem en zijn gezin verder niet, laat staan zijn gemeenschap...

Citaat:
Al de tweede keer dat ik er u op betrap feiten te minimaliseren.

Citaat:
Nog maar eens een moslim die ons wat zand in de ogen komt strooien.
Neen dat is het werk van het Vlaams blok...
Oud 16 mei 2004, 09:21   #14
Attiladehun
Banneling

Standaard

Je draait de zaken wel om. Het Vlaams Blok reageert in sommige van zijn programmapunten op de vreemdelingenproblematiek en de toenemende polarisering tussen autochtonen en sommige groepen allochtonen(vooral Marokkanen). Het heeft deze problematiek niet veroorzaakt, maar probeert een adekwate reaktie te geven. Daarbij komt het Vlaams Blok vooral op voor de zwakkere en armere autochtone bevolking, omdat die bij zo goed als geen enkele andere partij nog gehoor vindt.
Diegenen die wel de polarisering in de hand werken en de toestand nog doen escaleren zijn de horden van de AEL. Jahjah is het schoolvoorbeeld van een oplichter, opruier, parasiet, fascist en racist. Het zou voor de ganse samenleving (zowel autochtonen als allochtonen) een zegen zijn als dien type de Belgische nationaliteit zou ontnomen worden(die hij trouwens verwierf door schijnhuwelijk) en het land uitgezet, terug naar Libanon. Dan kan hij het daar eens gaan uitleggen...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 09:27   #15
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Je draait de zaken wel om. Het Vlaams Blok reageert in sommige van zijn programmapunten op de vreemdelingenproblematiek en de toenemende polarisering tussen autochtonen en sommige groepen allochtonen(vooral Marokkanen). Het heeft deze problematiek niet veroorzaakt, maar probeert een adekwate reaktie te geven. Daarbij komt het Vlaams Blok vooral op voor de zwakkere en armere autochtone bevolking, omdat die bij zo goed als geen enkele andere partij nog gehoor vindt.
Diegenen die wel de polarisering in de hand werken en de toestand nog doen escaleren zijn de horden van de AEL. Jahjah is het schoolvoorbeeld van een oplichter, opruier, parasiet, fascist en racist. Het zou voor de ganse samenleving (zowel autochtonen als allochtonen) een zegen zijn als dien type de Belgische nationaliteit zou ontnomen worden(die hij trouwens verwierf door schijnhuwelijk) en het land uitgezet, terug naar Libanon. Dan kan hij het daar eens gaan uitleggen...
Abou Jahjah zit nog niet zolang in de politiek, dus hem de schuld geven is idioot. Het Vlaams Blok voert al heel lang op een walgelijke manier propaganda, en zij hebben inderdaad schuld aan dat sommige autochtonen en sommige allochtonen elkaar op een negatieve manier bekijken. Autochtonen zien overal het beeld dat het Vlaams Blok in haar reclame schetst en allochtonen zien overal Vlaams Blokkers die hen op die manier bekijken.
Oud 16 mei 2004, 09:42   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Moby, het is ridicuul om de "schuld" in de voeten van het VB te schuiven. In Nederland, Frankrijk, Duitsland etc... WAS er géén VB.

Anderzijds kan men wel zien dat in heel Europa een trend bestaat om te 'verrechtsen', wat is dan de kip en wat het ei?

Oud 16 mei 2004, 09:45   #17
Attiladehun
Banneling

Standaard

@ Moby: Ik heb niet gezegd dat Jahjah de problemen heeft veroorzaakt, maar dat hij ze nog wat opklopt en doet escaleren. Ik ben dus geen idioot. Het Vlaams Blok slaat aan bij zoveel mensen omdat het de problemen van vooral de concentratiewijken adekwaat inschat en de werkelijkheid niet wenst te verdoezelen zoals andere partijen. Het zijn juist de politici van het huidige regime die onze samenleving om zeep helpen, door steeds de problemen te minimaliseren, relativeren of zelfs ontkennen.
Daarbij gaat het hier steeds meer om een strijd tussen arm en rijk, niet meer zozeer tussen autochtoon en allochtoon. Want we zien duidelijk dat die allochtonen die vooral aan de bak geraken en aandacht krijgen ook afkomstig zijn uit de 'beter gesitueerde' allochtone gemeenschappen. De echte sukkelaars onder de allochtonen kunnen ook voor het huidige regime de pot op, want ze kunnen niet stemmen en hebben geen invloed of geld. Vandaar dat de Marokkanen de lievelingetjes van het regime zijn, want die hebben ondertussen een serieuze socio-economische uitvalsbasis ontwikkeld, met een grote middenstand, vrije beroepen en vooral ook heel wat politieke mandatarissen. Bovendien zijn velen onder hen stemplichtig. Niet dat ik daar iets tegen heb, het lijkt me eerder normaal voor een gemeenschap die al meer dan veertig jaar in dit land verblijft. Maar het gaat er mij om dat de huidige regerende politiekers alleen luisteren naar mensen met geld en macht, of het nu allochtonen of autochtonen zijn maakt steeds minder uit.
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 10:05   #18
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Moby, het is ridicuul om de "schuld" in de voeten van het VB te schuiven. In Nederland, Frankrijk, Duitsland etc... WAS er géén VB.

Anderzijds kan men wel zien dat in heel Europa een trend bestaat om te 'verrechtsen', wat is dan de kip en wat het ei?
Waarom bestaan er racisten in de wereld? Vele racisten zien een mooie kans om aan de macht te komen door misbruik te maken van de vrije meningsuiting.

Een beetje tegenslag (bv job verloren) is tegenwoordig een "goede reden" om een hele groep te haten. Partijen als het Vlaams Blok weten hoe ze zwakke mensen moeten aanpakken, zoals veel beloftes maken.

Criminaliteit vind je overal en als je eens échte problemen ivm criminaliteit wilt zien dan moet je maar in de VS gaan wonen. Hier moet ik niet met een wapen rondlopen, en op elke hoek van de straat staat geen drugsverkoper zijn business te doen, en noem maar op.

Veel mensen hebben bv last van bepaalde allochtonen die lawaai maken in openbaar vervoer. Ik vind het eerlijk gezegd ook irriterend, maar dat kan opgelost worden met boetes.
Ik ken jongens (nu mannen) die dat vroeger ook gedaan hebben, en het valt me op dat ze van scholen als Montgomery komen. Daar worden alleen allochtonen (Marokkanen) bij elkaar geplaatst en die praten dan weer vooral Marokkaans tegen mekaar. Dat vind ik verkeerd. Ondertussen zijn het wel erg rustige mannen (de meeste getrouwd)...
Ik en veel vrienden hebben in gemengde klassen gezeten en het verschil is heel duidelijk te zien. Wij spreken meestal Nederlands tegen mekaar zelfs met Marokkanen onderling.
Die vermoorde jongeman, Achrak, was ook een klasgenoot van mij en had bv ook een Belgische vriendin. Het was een heel rustige jongen en zijn dood verbaast me ook erg.
Oud 16 mei 2004, 10:11   #19
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
[Abou Jahjah zit nog niet zolang in de politiek, dus hem de schuld geven is idioot
Zijn idool, de "profeet" Mohammed, echter al 1400 jaar.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 11:28   #20
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk jij dat ik daar wakker van lig dat jij er geen bal van gelooft? Kijk naar jouw avatar, kijk naar jouw alias,...

Mijn gegevens baseer ik wat ik zie in mijn familiekring (alle vertakkingen inbegrepen), wat ik van mijn buren weet, en wat mijn vrouw mij vertelt en zij kent veel vrouwen.
Jij baseert je op wat het Vlaams Blok vertelt, een partij dat streeft naar een wig tussen autochtonen en allochtonen en tussen autochtonen (Vlamingen) en autochtonen (Walen) => een zieke partij dus.

Jij weet evenveel van de Marokkaanse gemeenschap als ik weet van de Zuid-Afrikaanse gemeenschap = niets dus! Ik heb bv een Zuid-Afrikaan als buur en buiten vriendelijk begroetingen en korte gesprekken, ken ik hem en zijn gezin verder niet, laat staan zijn gemeenschap...
Ik woon reeds lange tijd in een buurt die overwegend bestaat uit Marokkanen ik weet wel degelijk waarover ik praat. Ik heb het Vlaams Blok niet nodig om te weten wat er zich afspeelt in de Marokkaanse gemeenschap, het Vlaams Blok bevestigd alleen maar wat ik weet uit eigen ondervinding.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be