![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Paleis biedt opvangplaatsen aan
![]() BRUSSEL - De federale regering pleegt donderdagnamiddag overleg met de provinciegouverneurs over het tekort aan opvangplaatsen voor daklozen en asielzoekers. Dat heeft premier Yves Leterme tijdens het vragenuurtje in de Kamer gezegd. De eerste minister kondigde ook aan dat het paleis een aanbod heeft gedaan om mensen op te vangen. http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091217_051 Leve de koning en de koningin ! ![]() Goede zet om die extreem rechtse zeikers het zwijgen op te leggen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hou je liever onledig met de "linkse zeikerds" die er al jaren voor zorgen dat we overspoeld worden door vreemdelingen van alle slag waarvan het merendeel hier niets anders te doen heeft dan rond te hangen en uit te zoeken hoe wat en waar er iets te rapen valt op de kosten van de belastingbetaler! En the sky is the limit! Hoeveel duizenden zijn er nog op komst? Wanneer loopt het vat over? Zul jij dan een feestje bouwen? Leve de koning en de koningin? Alsof die 1/2 seconde zich met die gasten zullen bezighouden, tenzij op tv komen om te tonen hoe sympathiek ze zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat er in de koninklijke behuizingen ruimte voorhanden is om daklozen op te vangen lijkt me duidelijk : hier effectief daklozen opvangen zou een voorbeeldfunctie kunnen
hebben - er zijn nog welgestelden in dit land die een bedje voor een dakloze kunnen spreiden ! Het begin van de armoedebestrijding is iedereen recht geven op een dak boven zijn/haar hoofd en één warme maaltijd per dag ! Men is vanzelfsprekend vrij om al dan niet van dit recht gebruik te maken.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een consequente linkse is republikein.
Een monarchist is per definitie extreem rechts, historisch gezien. BlueThunder is dus een extreem rechtse zeiker. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk wil iedereen een waardig leven opbouwen en werken en vrij zijn enz En dat allemaal met vele tienduizenden mensen op ons kleine stukje Belgenland waar we al moeite moeten doen om onze franstalige buren te onderhouden en met hen in vrede te leven... In sprookjes geloven helpt ook voor hen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() als er iets van waar is: goed!
eindelijk worden de belastingen dan aangewend voor iets deftig ipv de financiering van die mummie haar kapsel...
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() goh ja, op straat slapen, lekker luxueus en comfortabel en dat allemaal op kosten van de belastingbetaler.
Ik wil ook wel eens buiten in de sneeuw en in de in vrieskou slapen hoor maar ik mag dat niet want ik ga werken en woon in een huis. 't zijn godverdomme altijd dezelfden. Vuile profiteurs, die daklozen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nog geen beelden gezien van daklozen die mee aan de koninklijke tafel mogen aanschuiven. Onze royalties zijn dus blijkbaar niet vies van wat propaganda ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Koning Albert heeft twee appartementen van de Koninklijke Schenking ter beschikking gesteld om daklozen en asielzoekers op te vangen bij het vriesweer. Kardinaal Danneels roept ook alle parochies en katholieke instellingen op om zoek te gaan naar beschikbare ruimte voor opvang.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...vang-aan.dhtml ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() En de politieke leiders: die kunnen ook wel heel wat propaganda gebruiken voor zichzelf.
Ik ben benieuwd welke politici en andere Belangrijke Personen hun tuinhuisje, zolder, achterhuis, kelder e.d. beschikbaar stellen voor opvang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogen we u noteren als vrijwillig schoonmaker als ze het station verlaten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat begrijp ik niet. De nood is in Brussel... en hij stelt appartementen ter beschikking in de Ardennen. Regelt hij het vervoer naar daar? En terug? Wat ik vooral niet begrijp: in heel Brussel moet er toch ergens een gemeentelijk zaaltje of dergelijke ter beschikking zijn? Enkele veldbedjes en matrassen en het is toch gefikst? Of de kerken? Daarin is toch ook plaats genoeg. Alleen denk ik dat die minder makkelijk te verwarmen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een vooroordeel. Bent u zo iemand die vindt dat alles gedesinfecteerd en geboend moet worden omdat er een anderskleurige of andersrijke bij u op visite is geweest? Indien u daar panisch voor bent, is dat misschien aan u. Of laat het aan hun over en betaal ze ervoor. Ze zullen er vermoedelijk voor vechten. Al denk ik dat die job al lang door iemand gedaan wordt... De stations zijn bij mijn weten immers geen stortplaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het was inderdaad die “iemand” die daarvoor betaald werd die de cameraploegen begeleide. Denkt ge echt dat de dakloze geweerd wordt omdat men niet kan verdragen dat hij in een warm station komt overnachten ? |
|
![]() |
![]() |