![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() BRUSSEL - Op 1 januari 2008 leefden in de 27 lidstaten van de Europese Unie 30,8 miljoen mensen van buitenlandse origine, wat neerkomt op een totaal van 6,2 procent op een totaal van bijna 500 miljoen inwoners.
Het meeste aantal vreemdelingen woont in Luxemburg (43 procent van de totale bevolking), België volgt op de zevende plaats met 9,1 procent. Dat blijkt uit cijfers van Eurostat, het statistisch bureau van de EU. Na Luxemburg leven, relatief gesproken, de meeste migranten in Letland (18 procent), Estland (17 procent), Cyprus (16 procent) en Ierland (13 procent). Het minste aantal mensen van vreemde origine vind je in Roemenië (0,1 procent). In absolute cijfers leeft de grootste groep vreemdelingen in Duitsland (7,3 miljoen). De top-3 wordt vervolledigd door Spanje (5,3 miljoen) en het Verenigd Koninkrijk (4 miljoen). België staat op de zesde plaats met 971.000 vreemdelingen, na Frankrijk (3,7 miljoen) en Italië (3,4 miljoen). Van de 30,8 miljoen mensen van buitenlandse origine die in de EU-27 leven, is 11,3 miljoen afkomstig van een andere lidstaat. Van de overige 19,5 miljoen komt 6 miljoen uit een ander Europees land, 4,7 miljoen uit Afrika, 3,7 miljoen uit Azië en 3,2 miljoen uit Amerika. De grootste groepen vreemdelingen in de EU27 zijn Turken (2,4 miljoen), Marokkanen (1,73 miljoen) en Roemenen (1,68 miljoen). In België bestaat de top-3 uit Italianen (169.000), Fransen (131.000) en Nederlanders (124.000). Bron: De standaard Minder somber en angstwekkend dan verzuurders laten doorschemeren... ![]() Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 16 december 2009 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Met "vreemdelingen" bedoelt men natuurlijk mensen die niet de Belgische nationaliteit bezitten.
In de statistieken zijn illegalen en allochtonen immers niet meegerekend. Ik schat dat inmiddels 1 op 3 inlanders allochtoon of vreemdeling is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belangrijker dan hoeveel "vreemdelingen" is het aantal vreemdelingen die zich niet aanpassen en voor problemen allerhande zorgen! Wanneer ik zie dat volgens het boekje bijna de helft van de Luxemburgers vreemdelingen zouden zijn, wel, die indruk heb ik geenszins wanneer ik in Luxemburg rondloop! En misschien zijn die mensen inderdaad volgens het boekje "vreemdelingen"... Wanneer ik in onze Belgische steden rondloop heb ik een gans andere indruk! Het gaat dus niet over de kwantiteit maar over de kwaliteit! Liever 100 vreemdelingen die zich aanpassen en inpassen in de maatschappij dan 10 die dat niet doen. Die 10 vallen meer op dan die 100.
Laatst gewijzigd door andev : 16 december 2009 om 19:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() *cheer*Nederlanders!*cheer*
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt wel gelijk, Luxemburg als voorbeeld nemen van meest aantal buitenlanders, ja natuurlijk, wat wil je nu in Luxemburgstad (de enige stad van betekenis ) staat een EU gebouw waar een paar duizend man werkt, en dat zijn bijna allemaal buitenlanders.... Belgen die te veel poen hebben schrijven zich daar ook in, net zoals Duitsers en Fransen, ... komaan he jongens, als er over europese migratie gepraat wordt, kan dat kloppen (Ierland is zo hoog bvb omdat daar ook veel buitenlanders zitten in de kennis industrie, die daar gekomen is voor het belastingsvoordeel... ) En ik heb zo een idee waarom het in Letland en Litauwen ook zo is, ... een buitengrens waar de Russen zo binnen lopen om zo makkelijk binnen te geraken in Europa,... Met cijfers te manipuleren bewijst ge alles, he, ... in dit soort foefkes trap ik toch niet in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zal al de één op twee naderen denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mensen die tot 5 generaties terug enkel voorouders uit één land hebben zijn toch stomme inteeltkiddo's. [/duikt heel hard weg]
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk eerlijk gezegd dat er tegenwoordig meer inteeltkiddo`s rondlopen van kozijns en nichten uit 2 verschillende landen...
|
![]() |
![]() |