Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2009, 22:57   #1
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard Tamiflu is bedrog zegt British Medical Journal

Ik ben nooit geneigd medicatie te nemen tenzij daar een bijzonder goede reden voor is. Ik ben ingeënt tegen de pokken en als ik naar tropische landen reis, neem ik nog wat voorzorgen.
Maar ik laat me niet inenten voor bv. de griep omdat mijn natuurlijke afweer alleen maar sterker wordt als ik de griep heb gehad. Diezelfde houding neem ik ook aan wat mijn kinderen betreft. Het is deels gebaseerd op rationele, wetenschappelijke argumenten en deels gezond boerenverstand dat je ook instinct kan noemen.
Zo dacht er geen haar op mijn hoofd er aan om mezelf of mijn kinderen in te laten enten met Tamiflu ook al geloof ik geen letter van al de samenzweringstheorieën.

Nu blijkt dat Tamiflu niet alleen niet werk maar bovendien potentieel gevaarlijk is. Dat zijn geen geruchten maar het resultaat van wetenschappelijke studies. Als je bij deze al op zoek wil naar een 'samenzwering', dan deze: geld en macht.

Citaat:
The nation (de VS dus) may have put more than a billion dollars into the medical equivalent of a mirage. This week, the British medical journal BMJ published a multi-part investigation that confirms that the scientific evidence just isn’t there to show that Tamiflu prevents serious complications, hospitalization, or death in people that have the flu. The BMJ goes further to suggest that Roche, the Swiss company that manufactures and markets Tamiflu, may have misled governments and physicians.
Citaat:
the FDA (Food and Drug Administration) directed Roche to state on the drug’s label the following caveat: “Tamiflu has not been proven to have a positive impact on the potential consequences (such as hospitalizations, mortality, or economic impact) of seasonal, avian, or pandemic influenza.” An FDA spokesperson told the BMJ, "The clinical trials . . . failed to demonstrate any significant difference in rates of hospitalization, complications, or mortality in patients receiving either Tamiflu or placebo
Citaat:
Another big unknown is just how safe—or dangerous—Tamiflu may be. According to an FDA spokesperson, side effects may include potentially fatal heart problems. If the drug is going to be used to prevent death, it seems reasonable to ask whether or not its potentially deadly side effects are outweighed by potential benefits. We asked the FDA whether it had required Roche to conduct an additional trial or trials looking at whether or not, on balance, the drug reduces more serious complications than it causes. This week, a spokesperson reported back that there has been no such request made to Roche.
Citaat:
The more important issue, however, involves the need for trust in science and medicine. Governments, public health agencies, and international bodies such as the World Health Organization, have all based their decisions to recommend and stockpile Tamiflu on studies that had seemed independent, but had in fact been funded by the company and were authored almost entirely by Roche employees or paid academic consultants.
bron: The Atlantic Monthly

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 11 december 2009 om 23:26.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 23:15   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Je gezondheid in handen van degenen die er winst mee pogen te maken...dat kan alleen maar tot dat soort van toestanden leiden. Het kan goedkoper en beter.

Uiteindelijk wordt je uitgenodigd zelf te beginnen nadenken en je eigen verantwoordelijkheid op te nemen, want ook overheden doen in dit 'spel', al dan niet bewust mee.

Waar is de sociale verantwoordelijkheid van corporaties en zelfs van overheden? Ik deel je 'rationeel instinct' in deze.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 december 2009 om 23:17.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 02:15   #3
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Zo dacht er geen haar op mijn hoofd er aan om mezelf of mijn kinderen in te laten enten met Tamiflu ook al geloof ik geen letter van al de samenzweringstheorieën.
Natuurlijk geloof je geen letter van die 'samenzweringstheorieën', je bent dan ook voor geen meter ingelicht want je weet blijkbaar nog altijd niet weet dat Tamiflu geen vaccin is, geen inspuiting is, maar gewoon een pil die je moet nemen tijdens de griep.

Dat ze niet werkt, daar heb je wel gelijk in. Maar ook dát begon als 'samenzweringstheorie', het woord dat men tegenwoordig opwerpt voor al hetgene dat ongeloofwaardig klinkt en geen aandacht krijgt in het journaal.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 09:27   #4
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

WAt hebben we altijd gezegd... De mainstream media komt weer eens achter...
Oud 14 december 2009, 11:03   #5
eno2
Banneling

Standaard

Tamiflu geneest noch verhindert de varkensgriep, het maakt hem alleen minder erg. Meer wordt er door de producenten niet beweerd.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 11:09   #6
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben nooit geneigd medicatie te nemen tenzij daar een bijzonder goede reden voor is. Ik ben ingeënt tegen de pokken en als ik naar tropische landen reis, neem ik nog wat voorzorgen.
Maar ik laat me niet inenten voor bv. de griep omdat mijn natuurlijke afweer alleen maar sterker wordt als ik de griep heb gehad. Diezelfde houding neem ik ook aan wat mijn kinderen betreft. Het is deels gebaseerd op rationele, wetenschappelijke argumenten en deels gezond boerenverstand dat je ook instinct kan noemen.

Nu blijkt dat Tamiflu niet alleen niet werk maar bovendien potentieel gevaarlijk is. Dat zijn geen geruchten maar het resultaat van wetenschappelijke studies. Als je bij deze al op zoek wil naar een 'samenzwering', dan deze: geld en macht.

bron: The Atlantic Monthly
Tamiflu is geen vaccin maar een virusremmer.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 december 2009 om 11:11.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 10:42   #7
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

voor degenen die een eigen opinie willen vormen: hier is het artikel: http://www.bmj.com/cgi/content/full/339/dec07_2/b5106

Lees het zelf, en dan kunnen we verder discuteren
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 11:48   #8
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik laat me niet inenten voor bv. de griep omdat mijn natuurlijke afweer alleen maar sterker wordt als ik de griep heb gehad.
Dit bewijst alleen maar dat je niet weet hoe vaccins werken. Maar voor de rest zou ik me ook baseren op mijn eigen onwetendheid als ik over mijn kinderen iets beslis hoor !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be