Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2009, 18:02   #1
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard The known universe

http://www.youtube.com/watch?v=17jymDn0W6U

Laatst gewijzigd door De Prodigy : 18 december 2009 om 18:28.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 19:04   #2
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

En toch geloven sommigen in de sprookjes dat er geen almachtige Schepper bestaat.

"A little knowledge of science (maw oppervlakkige kennis) makes man an atheist, but an in-depth study of science makes him a believer in God." - Francis Bacon (staat op nummer 78 in The 100: A Ranking of the Most Influential Persons in History van Michael H. Hart).

Laatst gewijzigd door porpo : 18 december 2009 om 19:13.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 19:24   #3
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
En toch geloven sommigen in de sprookjes dat er geen almachtige Schepper bestaat.

"A little knowledge of science (maw oppervlakkige kennis) makes man an atheist, but an in-depth study of science makes him a believer in God." - Francis Bacon (staat op nummer 78 in The 100: A Ranking of the Most Influential Persons in History van Michael H. Hart).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Francis...wetenschapper)

Ik hoop dat als u naar de dokter gaat, die u behandelt volgens iets recentere wetenschappelijke methodes dan deze die gebruikelijk waren begin 17de eeuw.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 19:54   #4
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Ibn Al-Haytham
"I constantly sought knowledge and truth, and it became my belief that for gaining access to the effulgence and closeness to God, there is no better way than that of searching for truth and knowledge."

Ibn Al-Haytham is de eerste echte wetenschapper in de geschiedenis, de engel van wetenschappelijke methode.
The 'first true scientist'
Ibn Al-haytham: First Scientist

Max Planck, Where Is Science Going?
"Every serious and reflective person realizes, I think, that the religious element in his nature must be recognized and cultivated if all the powers of the human soul are to act together in perfect balance and harmony. And, indeed, it was not by any accident that the greatest thinkers of all ages were also deeply religious souls, even though they made no public show of their religious feeling."

Max Planck is de engel van kwantummechanica, nummer 54 in in The 100.

Albert Einstein
"Allaho Akbar!"
Nummer 10 in in The 100.

Laatst gewijzigd door porpo : 18 december 2009 om 19:56.
Oud 18 december 2009, 20:01   #5
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Mooi!
Oud 18 december 2009, 21:45   #6
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ibn Al-Haytham
"I constantly sought knowledge and truth, and it became my belief that for gaining access to the effulgence and closeness to God, there is no better way than that of searching for truth and knowledge."

Ibn Al-Haytham is de eerste echte wetenschapper in de geschiedenis, de engel van wetenschappelijke methode.
The 'first true scientist'
Ibn Al-haytham: First Scientist

Max Planck, Where Is Science Going?
"Every serious and reflective person realizes, I think, that the religious element in his nature must be recognized and cultivated if all the powers of the human soul are to act together in perfect balance and harmony. And, indeed, it was not by any accident that the greatest thinkers of all ages were also deeply religious souls, even though they made no public show of their religious feeling."

Max Planck is de engel van kwantummechanica, nummer 54 in in The 100.

Albert Einstein
"Allaho Akbar!"
Nummer 10 in in The 100.
Naar dit kijken Einstein on God zo begrijpt men dingen beter en in juist perspectief porpo.
Oud 19 december 2009, 11:55   #7
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Bedankt voor het filmpje. Hier kan ik echt van genieten.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 22:07   #8
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hierin volg ik u wel se
Oud 19 december 2009, 22:14   #9
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Zwarte materie voor het eerst waargenomen .?
http://news.nationalgeographic.com/n...minnesota.html
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 22:37   #10
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Mooi.

Een revisit van deze uit 1977
http://www.youtube.com/watch?v=wm0bIuAVmOA

Leuk om te zien hoe ver de wetenschap ondertussen is gevorderd.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 23:13   #11
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Hierin volg ik u wel se

En ik wil nog iets toevoegen, ik denk al die mensen in The 100 zijn gelovigen in "theïsme en/of deïsme" behalve de heer Karl Marx, Lenin, Stalin, Mao, Hitler en Freud. Een paar van hun is hun (a)theïstische (a)deïstische overtuiging onbekend/onduidelijk.

Darwin is ofwel agnost ofwel niet-christelijk theïst/deïst.

Karl Marx, Freud en Darwin hebben de grootste invloed op het westers denken van vandaag, de rest gewoon oppervlakkige schrijvers die atheïsme roepen, terwijl hun atheïsme op geen enkele sterke filosofische overtuiging is berust.

Laatst gewijzigd door porpo : 19 december 2009 om 23:18.
Oud 19 december 2009, 23:46   #12
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Maar Porpo, ook Darwin heeft veel in het bewustzijn van de mens gegenereerd.
Dualiteit is een godgezegend feit.
Waarom kan creatie en evolutie niet hand in hand gaan?

http://www.youtube.com/watch?v=lJPRBe_Hz2I

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 19 december 2009 om 23:58.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 00:00   #13
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom kan creatie en evolutie niet hand in hand gaan?
Ik verwerp evolutie als het gaat om de macro-evolutie van de mens, niet omdat er ergens gezegd wordt dat de creatie en evolutie niet hand in hand kunnen want de koran zegt nergens dat de (d)evolutie geen plaats heeft gevonden. De koran bevestigt dat de biologische mens uit de elementen van de aarde is geschapen, maar zegt verder niets in details over wat er gebeurde met die vorm van die aardse elementen, en zegt nergens iets over evolutie, devolutie of wat dan ook.

Ik verwerp het omdat het niet wetenschappelijk is, de idee is zelfs geen wetenschappelijke hypothese, laat staan een theorie.

In deze topic blijven ze gewoon rond de pot draaien wanneer er wordt gevraagd om de wetenschappelijkheid van de idee aan te tonen.

Verwerping van dit idee wilt niet zeggen dat ik het ontken, nee. Ik ontken het niet, en ik erken het niet. Er is geen bewijs om het te erkennen/ontkennen, ik geloof het gewoon niet, en het interesseert mij geen fluit, ik lig er niet wakker van.

Oud 20 december 2009, 00:31   #14
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In deze topic blijven ze gewoon rond de pot draaien wanneer er wordt gevraagd om de wetenschappelijkheid van de idee aan te tonen.
In het bericht dat u daar aanhaalt antwoord u totaal naast de kwestie. U markeert zelf de kwestie door iets te citeren, maar verder raakt u het hart en de inhoud van het citaat niet aan. Niet eens van ver.

U bewijst daar dat u alleen het voorgekauwde uit Hoe de evolutie te weerleggen voor Dummies kan kopiëren/vervangen. Creatief zijn en echt antwoorden op aan u gestelde vragen, dat kan u niet. Mocht er een schepper zijn, dan had hij/zij u met meer creativiteit mogen uitrusten.
Oud 20 december 2009, 00:42   #15
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik verwerp evolutie als het gaat om de macro-evolutie van de mens, niet omdat er ergens gezegd wordt dat de creatie en evolutie niet hand in hand kunnen want de koran zegt nergens dat de (d)evolutie geen plaats heeft gevonden.
Waarom ons beperken tot de mens? Gewoon de evolutie van het bewustzijn algemeen bekeken.
Tis toch maar voor dit universum een 12,6 miljard jaar geleden voor het te vormen tot wat het nu is. En het staat niet stil he, 't is nog altijd aan het "worden".

Laatst nog gekke dingen over gelezen hoe de vibratie (zang) van het universum dingen tot meer en meer perfectie drijft.

God schiep de aarde en de mens in zes "dagen". Op de zevende dag ruste God.
Waarom ruste God vlak na de mens geschapen was?
Vraagje waarop je zeker eens moet doordenken

Citaat:
De koran bevestigt dat de biologische mens uit de elementen van de aarde is geschapen, maar zegt verder niets in details over wat er gebeurde met die vorm van die aardse elementen, en zegt nergens iets over evolutie, devolutie of wat dan ook.
Ik heb Al Mu'minum gelezen. En ja, ik herhaal mijn eerste spontane reactie na het lezen: Dit is veel gedetailleerder dan wat ik in Genesis te lezen kreeg.
(Vorming van Adam dan)

Maar toch, het lijkt me alsof God in een hoogtechnologisch lab bezig was tijdens het vormen van de mens. Hoe men de beenderen vormde, bekleedde met vlees, bloed gaf etc etc.

Citaat:
Ik verwerp het omdat het niet wetenschappelijk is, de idee is zelfs geen wetenschappelijke hypothese, laat staan een theorie.
Mixed daar wat dualiteit in (in alles overigens ) en teer op gelukzaligheid beste.

Citaat:
Geen mening

Citaat:
Verwerping van dit idee wilt niet zeggen dat ik het ontken, nee. Ik ontken het niet, en ik erken het niet. Er is geen bewijs om het te erkennen/ontkennen, ik geloof het gewoon niet, en het interesseert mij geen fluit, ik lig er niet wakker van.
= evolutie
Ge zit vol met dualiteit op een onbewuste schaal
Oud 20 december 2009, 01:46   #16
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
maar verder raakt u het hart en de inhoud van het citaat niet aan. Niet eens van ver..
Rond de pot draaien zoals die andere topic al bezig is, gaan we hier hopelijk niet herhalen. De wetenschappelijkheid van het idee van de macro-evolutie van de mens kan niet aangetoond worden, dit is de waarheid en het feit zonder sofistiek. Dank u!
Citaat:
God schiep de aarde en de mens in zes "dagen". Op de zevende dag ruste God.
Waarom ruste God vlak na de mens geschapen was?
Vraagje waarop je zeker eens moet doordenken
God rustte niet op de 7de dag.

In zes dagen de aarde en hemelen scheppen bekijk ik TE abstract en zo geloof ik het ook, dus zonder daar iets achter te zoeken zoals welke dag, de dag van de heelal of de dag van de aarde of "een dag die vijftigduizend jaren lang is" (Koran 70:5), en ik zoek ook niets achter de betekenis van schepping in het vers: creation of evolving? enz enz enzovoorts. Ik geloof het abstract en subjectief, zonder de objectiviteit daarvan te zoeken want het interesseert mij niet en heeft geen bepaalde waarde in mijn beoefening van het geloof, de spiritualiteit of de religie.

Is Allaah Creator of Evolver? Quran teaches both.

Laatst gewijzigd door porpo : 20 december 2009 om 01:49.
Oud 20 december 2009, 02:58   #17
<!-- / message -->
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Rond de pot draaien zoals die andere topic al bezig is, gaan we hier hopelijk niet herhalen. De wetenschappelijkheid van het idee van de macro-evolutie van de mens kan niet aangetoond worden, dit is de waarheid en het feit zonder sofistiek. Dank u!

In zes dagen de aarde en hemelen scheppen bekijk ik TE abstract en zo geloof ik het ook, dus zonder daar iets achter te zoeken zoals welke dag, de dag van de heelal of de dag van de aarde of "een dag die vijftigduizend jaren lang is" (Koran 70:5), en ik zoek ook niets achter de betekenis van schepping in het vers: creation of evolving? enz enz enzovoorts. Ik geloof het abstract en subjectief, zonder de objectiviteit daarvan te zoeken want het interesseert mij niet en heeft geen bepaalde waarde in mijn beoefening van het geloof, de spiritualiteit of de religie.

Is Allaah Creator of Evolver? Quran teaches both.

En weer een antwoord totaal naast de kwestie. U zou beter niet citeren, en gewoon uw boeltje over de drempel smijten.
Oud 20 december 2009, 13:43   #18
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Laat ons theologisch stellen dat God dat wel deed.
Merk ook op dat ik dagen tussen aanhalingstekens plaatste. Zodus dagen een metafoor kunnen zijn.

Waarom schept iemand de mens en de aarde om dan te rusten?
Waarom volgens u? (en zeg niet dat het u niet interesseert, ik wil werkelijk uw inbreng ervan lezen)

Citaat:
Ik geloof het abstract en subjectief, zonder de objectiviteit daarvan te zoeken want het interesseert mij niet en heeft geen bepaalde waarde in mijn beoefening van het geloof, de spiritualiteit of de religie.
Maar waarom zou de Koran nog even concreet zijn vandaag dan 1510 jaar geleden?
Oud 20 december 2009, 22:10   #19
<!-- / message -->
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Laat ons theologisch stellen dat ....
U bent niet mee. Ge moet lezen wat hij zegt. Hij zegt:

Citaat:
dit is de waarheid en het feit zonder sofistiek.
Hij zegt daar concreet mee dat hij sofistiek, retorica dus, logica,.... niet erkent, tenzij het in zijn kraam past. U kan met geen mogelijkheid debatteren met deze mensen. Zij aanvaarden iets als 1+1=2 als hun dat zo past, maar ge kunt er niet op vertrouwen dat hun dat de volgende dag nog steeds zo past.
Oud 20 december 2009, 23:03   #20
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ach

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be