Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2004, 14:34   #1
Ben Patriot
Burger

Standaard

Gelezen in het provinciale dagblad het Utrechts Nieuwsblad van donderdag 13 mei 2004 :

Moslimpartij bij verkiezingen in Utrecht

Utrecht
Door Patrick Pouw

Utrecht heeft bij de verkiezingen van 2006 een nieuwe politieke partij:
Moslim Democratische Partij (MDP)

De partij vindt haar wortels in de Arabisch Europese Liga, zegt Nabil Marmouch, voorzitter van AEL-Nederland.
"De AEL blijft een beweging die het veldwerk voor de partij doet".
De MDP moet nadrukkelijk geen ´islamitisch bolwerk´ worden, zegt Marmouch.
"De inspiratie komt vanuit de islam, maar alle burgers die zich herkennen in onze stanpunten, zijn welkom".
Wat die standpunten zijn is nog onduidelijk.
"Het programma moet nog geschreven worden. Maar ik kan me als burger
-dus niet als voorzitter van de AEL- voorstellen dat de partij zich gaat inzetten voor fatsoenlijke scholen. En dan heb ik het dus over islamitische scholen".
Utrecht kent al een islamitische basisschool, maar wat Marmouch betreft volgen er meer.
"Je moet het recht hebben die scholen op te zetten, maar plannen voor islamitische scholen worden geaborteerd door de gemeente".
Als het aan de AEL-voorzitter ligt, gaat de MDP in Utrecht ook strijden tegen discriminatie bij uitgaansgelegenheden.
Verder zou Marmouch graag zien dat ´het probleem van daklozen en drugsgebruikers op straat in Utrecht wordt aangepakt´.
Wie lijsttrekker wordt voor de nieuwe partij is nog niet duidelijk.
Hagenaar Marmouch, werkzaam in Utrecht, zal dat ´hoogstwaarschijnlijk´
niet zelf zijn. De MDP gaat ook meedoen aan de raadsverkiezingen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
Marmouch ziet ook kansen voor deelname in steden in de provincie Groningen en Friesland.
"We horen van AEL-leden dat zo´n partij ook daar kan aanslaan".
De MDP doet volgende maand in België al in twee provincies mee aan de Europese verkiezingen.
Vorige jaar deed Dyab Abou Jahjah een poging met de AEL zetels te veroveren in de gemeenteraad van Antwerpen. Met 0,9 procent van de stemmen werd toen de kiesdrempel niet gehaald.

Ben Patriot:
Deze zin in dit artikel is een uiterst grove belediging aan de cultuur van zijn gastland NL :

Maar ik kan me als burger
-dus niet als voorzitter van de AEL- voorstellen dat de partij zich gaat inzetten voor fatsoenlijke scholen. En dan heb ik het dus over islamitische scholen".

Een goed verstaander begrijpt de boodschap:
niet-islamitische scholen kunnen geen fatsoenlijke scholen zijn

En dit vindt die criminele Marmouch (hij is immers veroordeelt wegens een geweldadige beroving) ook abortus :

maar plannen voor islamitische scholen worden geaborteerd door de gemeente".

Nou ben ik een fel tegenstander van abortus (leve het leven, en niet leve de dood wat mij betreft) maar als het tegenhouden van islamitische scholen ook abortus is, dan veranderd dat in fel voorstander!!

Stop de verovering, dus de parasitaire en imperialistische islam!!
Immigratiestop en terugkeerbeleid nu!!
Ben Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be