![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Carl Decaluwé (CD&V) - 3 tot 9 mei "Deze Kortrijkse politicus kreeg onlangs de titel 'actiefste politicus' opgeplakt vanwege het monsteraantal vragen en amendementen in het Vlaamse Parlement. Hij is thuis in verschillende beleidsdomeinen van de Vlaamse Overheid. Benieuwd of hij ook th |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bij mij in de gemeente Geel hebben boeren alles voor het zeggen, dankzij het CD&V bestuur dat er de absolute meerderheid geeft. Zo kunnen deze boeren bvb zonder problemen in de zomer drijfmesten, waarbij dan hele wijken in de stank zitten. Ook bouwvergunningen voor stallen krijgen die boeren zonder problemen, terwijl een gewone burger soms al geen vergunning krijgt om zijn huis in datzelfde gebied te renoveren.
Kort gezegd: zijn het voor de nieuwe CD&V nog altijd de boeren die alles mogen, of gaat hier toch verandering in komen? |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft weinig met de CD&V maar alles met ruimtelijke ordening te maken denk ik.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#5 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#6 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nochtans vind ik dit een interessante vraag: is de cd&v nog de geprefereerde gesprekspartner van de boeren, Trekken zij nog steeds de kaart van de landbouwer? En hoe staan jullie tegenover de invulling van de ruimtelijke ordening? Plaats voor landbouwgrond? Of plaats voor groen?
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Is er dan een verschil tussen (groene) landbouwgrond en (groen) natuurgebied?
|
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hangt ervan af welk soort landbouw je erop beoefent.
![]() En verder: terechte opmerking: landbouwers en groenen kunnen bondgenoten azijn, en zouden dat eigenlijk moeten zijn. Helaas is dat niet altijd het geval...
#10 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Hoeveel boeren wonen er in Geel? Ik ben er zeker van dat de verhouding landbouwers-burgers niet groter is dan in Lo-Reninge. Waar CD&V het met een nipte overwinning moest stellen. En je mag er zeker van zijn dat niet alle landbouwers op CD&V stemmen. Heel wat landbouwers stemmen ook GROEN! of VLD. Volgens mij volgt de CD&V in Geel zeker de wet. Men kan niet anders en de wet geldt voor iedereen. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Eens opzoeken. |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() Klopt het dat die Luc Moortgat een notaris in geel is?
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Hmm veel vind ik daar echter niet over. In welk jaar was dat?
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dit heeft nog in de regionale rubriek van het Nieuwsblad gestaan. |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Laten we eens terugkeren naar het uitgangspunt.
Peter_w beweert dat de volstrekte CD&V meerderheid in Geel er is gekomen door de steun van de boeren, en dat die dus zowat alles mogen. Een beetje verder naar het noorden in de Kempen, namelijk in Retie, heeft een VLD-getinte lijst de absolute meerderheid. In Retie zijn er procentsgewijs nog meer boeren dan in Geel. Zouden de boeren dus massaal VLD stemmen? En laat de VLD de boeren zo maar alle wetten verkrachten? Als je de redenering van peter_w volgt: inderdaad ja. |
![]() |
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik moet wel zeggen dat de toestand in Geel voor een groot deel te wijten is aan één enkele malafide schepen van ruimtelijke ordening, nl Jos Sannen. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Partijlid
|
![]() De titel van dit topic is; CD&V: ook voor Niet-Boeren?
Met jouw post Jasper heb je inderdaad juist het tegendeel beweert. Waarvan ik ook uitga. In ganz Vlaanderen maken de landbouwers zo'n kleine 5 (?) procent van de bevolking uit. Zonder de biologische landbouwers zullen dat er nog een 4%, 3% zijn. CD&V haalde vorige stemming zo'n 21 % (dacht ik) Dat betekent dat er 18% stemmen zijn van niet-boeren. Zo hoop ik dat Peter_W beseft dat de CD&V ook voor niet boeren is. |
![]() |
![]() |
#20 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |