![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Vandaag bezoekje gebracht aan het "Koninklijk Museum voor Schone Kunsten" in Brussel. Meer bepaald aan de tentoonstelling van Europalia-China.
Groot was mijn verwondering toen ik enige informatie vroeg aan de dame die de ingangstickets voor deze zaal nakijkt.... ze sprak enkel frans.... tiens, tiens... k'vond het een rare uitleg en daarom vroeg ik haar in haar moedertaal of het museumpersoneel niet tweetalig diende te zijn, gezien ik liever geholpen werd in het nederlands.....waarop ik als antwoord kreeg : "eigenlijk wél..... mais elle n'aime pas cette langue..... donc elle ne fait pas d'efforts..." en als je géén moeite doet, tja sé.... dan kunde het niet hé, maar de efforts die ik doe om mijn 9 vlaamse eurookes ingangsgeld te betalen zullen waarschijnlijk wél gebruikt worden om haar loon uit te keren voor het werk dat ze zonder "efforts" doet in het museum... bonne année et bonnes fêtes !
Pecunia non olet! Laatst gewijzigd door DONG ZHUO : 23 december 2009 om 18:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() en dan was het nog een teleurstellende tentoonstelling ook !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
het blijft dus chinees wat ik gezien heb.... niks opgestoken over kaligrafie.... wegens géén klossen uitleg... kunst van de ballen, letterlijk én figuurlijk ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Waren daar veel Chinezen? (die verstaan ook geen Frans dacht ik)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |