Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2009, 16:37   #1
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard Eliminatie van hindernissen voor de oprichting van de Verenigde Lage Landen

In het nieuws : de Nederlanders halen massaal hun zwart geld weg uit België . Dat is goed nieuws : want na de uitstroom van zwart geld uit Luxemburg en Nederland van de belgen, voeren de Nederlanders nu ook een "propere handen" politiek in. Dank zij fiskale zuiverheid is er zodoende weer een hindernis om etot een politieke vereniiging te komen weggenomen !

Ook een nauwere samenwerking tussen de NS en de NMBS/SNCB zou vooral in de ijzige tijden voordelig zijn "voor de mensen"...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 17:17   #2
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ook een nauwere samenwerking tussen de NS en de NMBS/SNCB zou vooral in de ijzige tijden voordelig zijn "voor de mensen"...
Inderdaad

http://www.bndestem.nl/regio/roosend...ch-station.ece
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 19:51   #3
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
In het nieuws : de Nederlanders halen massaal hun zwart geld weg uit België . Dat is goed nieuws : want na de uitstroom van zwart geld uit Luxemburg en Nederland van de belgen, voeren de Nederlanders nu ook een "propere handen" politiek in. Dank zij fiskale zuiverheid is er zodoende weer een hindernis om etot een politieke vereniiging te komen weggenomen !

Zoals je het stelt, Roger, lijkt het officieel regeringsbeleid. De Nederlandse belastingdienst heeft aangekondigd dat hij tegoeden in het buitenland zal opsporen. Nederlanders die hun buitenlandse vermogen tijdig melden aan de belastingdienst, komen in aanmerking voor een gunstige regeling. Zij die zulks nalaten, zullen met draconische maatregelen en ambtshalve aanslagen tot de orde worden geroepen. De belastingdienst krijgt ook steeds meer toegang door de koppeling van computernetwerken en door Europese afspraken.

Als er al hindernissen voor de hereniging op deze manier worden weggenomen, dan is dat uiteraard een goede zaak.

Als er nauwere samenwerking komt tussen de NS en de NMBS dan juich ik dat alleen maar toe. Wellicht dat de technische dienst van de NMBS de spoorbeheerder ProRail kan vertellen hoe wisselverwarming werkt. Als er al tien centimeter sneeuw valt, dan kunnen de treinen tenminste blijven rijden. De afgelopen winterprik was een aanfluiting voor de Nederlandse treindiensten.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 19:54   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Zoals je het stelt, Roger, lijkt het officieel regeringsbeleid. De Nederlandse belastingdienst heeft aangekondigd dat hij tegoeden in het buitenland zal opsporen. Nederlanders die hun buitenlandse vermogen tijdig melden aan de belastingdienst, komen in aanmerking voor een gunstige regeling. Zij die zulks nalaten, zullen met draconische maatregelen en ambtshalve aanslagen tot de orde worden geroepen. De belastingdienst krijgt ook steeds meer toegang door de koppeling van computernetwerken en door Europese afspraken.

Als er al hindernissen voor de hereniging op deze manier worden weggenomen, dan is dat uiteraard een goede zaak.

Als er nauwere samenwerking komt tussen de NS en de NMBS dan juich ik dat alleen maar toe. Wellicht dat de technische dienst van de NMBS de spoorbeheerder ProRail kan vertellen hoe wisselverwarming werkt. Als er al tien centimeter sneeuw valt, dan kunnen de treinen tenminste blijven rijden. De afgelopen winterprik was een aanfluiting voor de Nederlandse treindiensten.
Dat Nederlanders hun zwart geld in België komen beleggen vind ik net zo slim.
Moest ik zwart geld hebben zou ik eerder opteren voor een belastingparadijs dan mijn centen naar een land te dragen dat volgens de Nederlanders nergens goed voor is.....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 20:15   #5
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een directe gevolg van overheidsbeleid: in tegenstelling tot de Belgische Infrabel (en de Duitse, Franse, Zwitserse, Zweedse... etc instanties) wordt de Nederlandse ProRail geleid door "managers" met alleen maar een MBA-diploma op zak en dus geen enkel verstand hebben van iets, behalve uiteraard cijfers optellen, aftrekken en bonuspaketten samenstellen
.

Laatst gewijzigd door Bertie : 29 december 2009 om 20:21.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 20:27   #6
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
geleid door "managers" met alleen maar een MBA-diploma op zak en dus geen enkel verstand hebben van iets, behalve uiteraard cijfers optellen, aftrekken en bonuspaketten samenstellen
.
Valt wel over meer en meer bedrijven te zeggen de laatste tijd.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 20:35   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als dit hier klopt zie ik een nieuwe hindernis.

http://www.leugens.nl/2008/07/28/unt...-toch-familie/

http://www.ravagedigitaal.org/2001_2002/0202a1.htm
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 20:51   #8
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Valt wel over meer en meer bedrijven te zeggen de laatste tijd.
De 2008-09 "crisis" heeft dat duidelijk gemaakt (voor wie dat nog niet duidelijk was)
Oud 29 december 2009, 21:00   #9
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Moest ik zwart geld hebben zou ik eerder opteren voor een belastingparadijs dan mijn centen naar een land te dragen dat volgens de Nederlanders nergens goed voor is.....
Net zo slim of niet zo slim? Henri, de Nederlandse belastingdienst spoort overal ter wereld tegoeden van Nederlanders op. Belastingparadijsjes bestaan er eigenlijk niet meer, tenminste als we de belastingdienst moeten geloven.
Oud 29 december 2009, 21:04   #10
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is een directe gevolg van overheidsbeleid: in tegenstelling tot de Belgische Infrabel (en de Duitse, Franse, Zwitserse, Zweedse... etc instanties) wordt de Nederlandse ProRail geleid door "managers" met alleen maar een MBA-diploma op zak en dus geen enkel verstand hebben van iets, behalve uiteraard cijfers optellen, aftrekken en bonuspaketten samenstellen
.

Ik weet het. De wereld gaat nog eens ten onder aan 'managers'. Of het nu gaat om de professionele dienstverlening, het onderwijs, de zorg of de (semi)overheid. Een voorproefje daarvan kregen we afgelopen jaar met de 'kredietcrisis'.
Oud 29 december 2009, 21:18   #11
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waarom is Belgie nog steeds een belastingparadijs?
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 21:26   #12
Bertie
Parlementslid

Standaard

De Nederlandse Spoorwegen én ProRail hebben volledig gefaald en moeten volledig verdwijnen!

Laat de Duitsers maar de boel helemaal overnemen. Ik zie dat het DB al interesse heeft in deze richting
.
Oud 29 december 2009, 21:29   #13
Shadowke

Standaard

Citaat:
De Nederlandse Spoorwegen én ProRail hebben volledig gefaald en moeten volledig verdwijnen!

Laat de Duitsers maar de boel helemaal overnemen. Ik zie dat het DB al interesse heeft in deze richting
.
das om te helpen
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 21:51   #14
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat scheelt in ieder geval een hoop 'managers'.

Citaat:
Laat de Duitsers maar de boel helemaal overnemen. Ik zie dat het DB al interesse heeft in deze richting.
NS en ProRail zijn toch private instellingen? Het ministerie van Verkeer en Rijkswaterstaat kan in dat geval een Europese aanbesteding uitzetten. DB komt dan met een goedkope en, uiteraard, efficiënte offerte.

Kunnen we voortaan toch met de trein, ook al ligt er een meter sneeuw.

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 29 december 2009 om 21:53.
Oud 29 december 2009, 21:53   #15
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dat scheelt in ieder geval een hoop 'managers'.

NS en ProRail zijn toch private instellingen? Het ministerie van Verkeer en Rijkswaterstaat kan in dat geval een Europese aanbesteding uitzetten. DB komt dan met een goedkope en, uiteraard, efficiënte offerte.

Kunnen we voortaan toch met de trein, ook al ligt er een meter sneeuw.
hehe
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be