![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Want er gingen in 2009 zowat 2000 ambtenaren met pensioen. Daar werd een loonbesparing op voorzien van 2,9%.
Resultaat: De loonlosten stegen met 1%! Afin, "t is hier een forum dus ik moet aanzetten tot discussie: Hoeveel gaat de rustige vastheid ons kosten?
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 30 december 2009 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Maar wat waren de inkomsten? Als die veel hoger lagen kan het zijn dat de besparing klopt. Maar dat weet ik natuurlijk niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Om de loonkosten van ambtenaren te verminderen moet je eerst een commissie oprichten die dan een paar duizend mensen aanwerft zodat onderzocht kan worden hoe men kan besparen. Eens men dat weet moet men opnieuw een aantal duizend mensen aanwerven die dat plan dan effectief uitvoeren.
Welkom op de administratie, als ik even tijd en zin heb zal ik zien of ik u kan uitleggen waarom ik u niet kan helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zal misschien te maken hebben met de indexeringen?
Het loon van een ambtenaar stijgt met anciënniteit en met index, hé. Het zou dus een beetje te simpel zijn om te zeggen dat x aantal ambtenaren minder automatisch ook minder loonkost betekent. Dat zou enkel maar zo zijn als ze altijd maar hetzelfde blijven verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat indeksen betreft: er zijn er bijzonder weinig geweest in het vrolijke jaar 2009. Wat stijging met ansiënniteit betreft: als ene met pensioen gaat, dan is het meestal ene met redelijke leeftijd; als die vervangen wordt door een nieuwe, dan heeft die meestal heel weinig ansiënniteit. Voorts, voor de bestaande ambtenaren, is het perfekt te voorspellen hoeveel er dit jaar verhoging krijgen door ansiënniteit, en hoeveel dat globaal kost ... Als ik dit bericht hoorde, moest ik onmiddellijk aan het volgende denken: in welke periode worden nog gauw aanwervingen en bevorderingen (van de juiste kleur) gedaan ? Juist, net voor de regering het aftrapt. Aftrapt omdat haar termijn er op zit, of aftrapt omdat er stront aan de knikker zit. Zouden ze er echt van uitgaan dat bhv een fraai vuurwerk gaat opleveren ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Inkomsten ? Met ambtenaren ? Je meent het ! Zelfs wat de fiscus-computer extra oplevert wordt tenietgedaan door de rekenfouten van Reynders. Daar heeft hij zelfs geen ambtenaren voor nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() onze meningen zijn soms ver uiteen, maar hier geef ik je 100 % gelijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2000 mensen op pensioen geeft dat we het momenteel met 75 ambtenaren minder moeten doen.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk ging 1 op 2 ambtenaren niet vervangen worden.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Waar zitten nu onze critische journalisten ? Salonfähig zijn ze wel. Met jeansbroek zwierig in de pluche : wie zal hen wat in de weg leggen ? Maar boren tot op het bot, ho maar ! En dan bedoel ik niet het soort vrouwelijke geilheid �* la Linda De Win.
|
![]() |
![]() |