![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Zeker hier in "binnenland worden er vaak topics opgestart over transfers naar Wallonië. Je moet al een wiskundig genie en politiek proffessor zijn om er dergelijke delen uit te halen.
Elke belg met een inkomen (inclusief rechtspersonen) op enkele uitzonderingen na betalen belastingen, voor belgië, voor Vlaanderen, voor de provincies, de gemeenten. Algemeen betalen we dan nog BTW, bijdragen aan de zorgkas, sociale zekerheid, huisvuilbelasting enz. Daarnaast zijn er nog specifieke belastingen zoals autotaksen, accijnzen e.d. Maar het geld voor de sociale bijdrage gaat niet naar de sociale zekerheid, de federale belastingen gaan niet naar de federatie enz. Sommige diensten of beleidsniveaus krijgen meer of minder dan dat je zogezegd bijdraagt. Om het eenvoudig te stellen, alles komt in 1 pot en de politici verdelen het naar eigen goeddunken. Wie is hier in staat in staat om alles nog te berekenen? Kan je tegenwoordig nog wel berekenen hoeveel bv flitspalen in Vlaanderen opbrengen voor deze of gene. Om te beginnen met vereenvoudiging raad ik de heren en dames politici alvast aan om de lonen te hervormen. Niet meer betalen maar wel het effectieve brutoloon weergeven. Meer werknemers zullen de werkgever begrijpen als die begint te zagen over loonkost en elke werknemer ziet hoeveel belastingen hij eigenlijk betaalt.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb Tobbak (den oude) eens horen zeggen dat als arbeiders hun brutoloon zouden 'in de hand' krijgen en daaropvolgend de volledige aktuele belastingen zouden moeten afdragen, het diezelfde dag nog pogroms zouden zijn.
Ik maak me daarbij de bedenking, dat mochten we in september volledig uit onze eigen zak alle kosten voor onze kinderen voor dat schooljaar (schoolgebouw, wedde onderwijzenden ...) moeten betalen, er van de schoolplicht niet veel zou overschieten. Versta me nu niet verkeerd, ik pleit niet om zomaar blind het huidige sisteem zo te behouden. Een paar ingrepen zijn wel erg nodig: - meer duidelijkheid inzake transferts (gemakkelijkst door meer autonomie ...) (dit is dus anti verspilling en bezuiniging doordat je er zelf verantwoordelijk voor wordt .. no taxation without representation, gelijk ze in Duitsland zeggen) - verschuiving van belasten van arbeid naar belasten van verbruik - vereenvoudiging (werkt ontduiking tegen ...) - ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
met transfers op zich heb ik geen problemen. Het zou wel positief zijn als het wat transparanter zou worden. de verschuiving van lasten op arbeid naar lasten op consumptie is niet slecht, het is een eerste stap. België of Vlaanderen kennende, de beleidsmakers toch zullen ze taksen op consumptie enkel toevoegen aan de bestaande belastingen. Zo hebben ze de groene toch ook buitengewerkt. Vereenvoudiging, daar draait het eigenlijk om. Waarom blijven onze regeringen zich in bochten wringen om ingewikkelde wetten in elkaar te steken? Is dat enkel om achterpoortjes open te houden "belangrijke" mensen? Dat ze een keer eerlijk zijn, dat ze daarmee beginnen. Lineaire belastingen. Werknemers 70%, zaakvoerders of kleine zelfstandigen 50% en financiele inkomsten 10%.
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Een bindend referendum houden met één vraag:
Citaat:
Maar daarna? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2010 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een vereenvoudiging van het belastingstelsel dringt zich inderdaad op. Overdreven complexiteit is ipso facto onrechtvaardig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als je wil verwijzen naar een ander topic met dezelfde inhoud, plaats dan de link.
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Inderdaad onrechtvaardig maar dat zal nooit veranderen. Ik zou het al fijn vinden als ik door vereenvoudiging kan vaststellen hoe onrechtvaardig alles hier is.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij betreft: ge wordt daar zo moe van ...
Ik had ook den indruk dat den ouden Tobback daar geen voorstander van was. Gij dus wel ? Zou je dat dan eens willen uitleggen in een mooie draad ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Amerikanen bouwen daarmee 12 reusachtige vliegdekschepen waardoor duizenden mensen werk hebben, gegarandeerd voor j�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*ren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat wij die vliegdekschepen gaan bouwen met het geld van de transferts,dan moeten we wéér vliegtuigen gaan bijkopen om op die schepen te installeren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar moet dit op arbeid? Zie de paddestoelenkweker die zijn volk op straat smijt in ruil voor Poolse seizoensarbeiders. Dit kost de staat zeer veel geld. Mensen op de dop. Polen die hier verdient geld in Polen spenderen.
![]() |