![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Beste lezer,
het is tijd, als we binnen de eerste ogenblikken niet ingrijpen, dan is het slechts een kwestie van tijd, tot wij, Europeanen, tot de derde wereld behoren. Wij, de jongeren, hebben Europa zien rijzen tot de top van de wereld. Jammer genoeg hebben wij Europa ook zien deze fakkel overdragen aan de *nieuwe* oosterse staten. Nu is het moment, wij, Europeanen, moeten Europa verenigen, tot een land met één volk... Men mag niet langer antwoorden met, ik ben een Belg, Oostenrijker, Duitser,... Maar men zal antwoorden met Ik ben een Europeaan Natuurlijk is dit maar een ruwe schets, en is hier nog geen verder detail bij gegeven, als jullie interesse groot is, ben ik bereid meer info te geven. Vriendelijke groet Marvin Trotse Europeaan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Laat dat trotse maar.
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Het is inderdaad nodig dat we dringend ingrijpen. We dreigen ten onder te gaan aan onze hedendaagse problemen en als enkel land kunnen we niets ondernemen tegen die ondergang. We moeten ons verenigen en een sterk volk vormen...
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben ook voor een verenigd Europa en een uiteindelijke wereldstaat, maar trots op toeval komt daar niet bij te kijken.
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik ben een trotse Europeaan, wanneer Europa opnieuw de touwtjes in handen neemt. Een wereldstaat zie ik niet metteen zitten, dat zou niet goed zijn voor onze technologische vooruitgang. Tussen landen onderling zou er geen grote concurentie meer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Waarom bent u trots om ergens geboren te zijn? Het is net dat nationalisme/ patriottisme dat een stokje steekt voor een verenigd Europa.
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik wil u niet aanvallen of bekritiseren, ik vraag me gewoon af waarom men trots is op puur toeval.
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Dus men is trots op toeval omdat: "Men in zijn hart moet koesteren hoe Europa er als een land..." ? Het kan aan mij liggen, maar kan u dit even verduidelijken?
![]() |
#12 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
ik wil duidelijk maken, dat ik waarschijnlijk niet de enige ben die denkt dat Europa als één blok moet komen. De gedachte dat ooit Europa als één land zal komen, moet iedere Europeaan in zijn gedachten houden, hij moet dat koesteren en op een gegeven moment uitkomen voor zijn mening. Europa moet één grote staat worden... Dan mag men nationalistisch denken, niet voor België, Vlaanderen, maar nationalistisch voor Europa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ein Europa, ein Volch, ein Land(ein Führer)!
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ga volledig akkoord met Marvin, de enige manier om enige macht te verwerven op het wereldtoneel, is door een sterk blok te vormen. Zonder samenwerking zullen we op lange termijn niets kunnen verwezenlijken. Ik erger mij bijvoorbeeld aan de manier waarop de economische crisis aangepakt wordt. 27 landen, 27 plannen om de crisis op te lossen. Waarom geen Europees plan waardoor we allemaal samen de crisis kunnen bezweren?
Europa is slechts een term, de naam van ons continent. We moeten deze term een betekenis geven door ervoor te zorgen dat Europa niet meer uiteen valt in diversiteit, we moeten een échte Unie vormen.
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Eén Nederland, één taal, één koning.
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Er bestaat geen Europese natie en 27 verschillende landen met verschillende culturen kunnen nooit 1 stem vormen. Krankzinnig idee dus. Voor goede samenwerking ben ik wel te vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() De manier waarop Marvin zijn idee beschrijft, doet mij aan het Derde Rijk denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() Het derde rijk had meer te maken met rassenverschillen, wat hier nog niet uit mijn mond is gekomen
Misschien kunnen we eens kijken naar de VS, daar hebben ze een paar eeuwen geleden ook staten verenigd die nu uiteraard, de Verenigde Staten van Amerika vormen. Het is onze taak hier net hetzelfde te doen, wij moeten leren uit de fouten die ze hebben gemaakt tijdens de eenwording van de Amerika. Europa is als een lappendeken. Het bestaat uit verschillende landen, maar ook die landen zijn nog onderverdeeld in provincies, gewesten, departementen, enz. Het is moeilijk om al deze onderverdelingen in een land te gieten. Maar als je iets sterk en goed wil maken, dan moet je zorgen dat iedereen zich gelijk voelt. Iedereen moet zich een Europeaan voelen, geen Belg, geen Vlaming, maar een Europeaan. Pas wanneer iedereen afkomstig uit Europa, wonende te Europa, zich een Europeaan voelt, is het mogelijk één sterk land te vormen... Vriendelijke groet Marvin Laatst gewijzigd door Marvin : 5 december 2009 om 23:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Cultuur ontstaat vanaf het moment dat er iets vervaardigd is, hoe kan dit in de weg staan van Europese vereniging?