Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2009, 13:11   #1
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard Stop prostitutie

Onlangs artikel over prostitutie in De Standaard, van Tanya Gold.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=BL2I5VAF

ik sta echt wel versteld van die cijfers

Citaat:
Volgens het rapport werd 70 tot 95 procent van de ondervraagden fysiek aangevallen tijdens het werk als prostituee.
60 tot 75 procent werd verkracht tijdens het werk als prostituee, in meer dan de helft van deze gevallen gebeurde dit zelfs meermaals.
65 tot 95 procent werd als kind seksueel misbruikt; de rechtstreekse link tussen misbruikt zijn als kind en misbruikt worden als volwassene is duidelijk.

Meer dan twee derde van de ondervraagden, namelijk 68 procent, kreeg te maken met een posttraumatische stressstoornis (PTSS). Dat cijfer ligt meer dan tweemaal hoger dan het aantal gevallen van PTSS bij Vietnam-veteranen. Het rapport geeft gedetailleerd weer dat prostituees vaak lijden aan lichamelijke en psychische aandoeningen en dat de gezondheid steeds verder achteruitgaat naarmate iemand langer in de prostitutie werkt.

Volgens een rapport uit 1985 heeft een prostituee 40 keer meer kans om vroegtijdig te overlijden dan vrouwen die nooit in de prostitutie werkten. Als je dit hoort, lijkt prostitutie steeds minder op een zorgeloze carrièrekeuze (seks en luxe) en meer op een manifest over ellende. En de ondervraagden weten dat maar al te goed. 89 procent wil uit het beroep stappen.
Citaat:
Zorgt legalisering ervoor dat hun klanten vriendelijker zijn? Duidelijk niet. In Nederland deed 60 procent van de prostituees aangifte van lichamelijke aanrandingen; 70procent meldde verbale dreigementen met lichamelijke aanranding en 40procent kreeg te maken met seksueel geweld. Wanneer je de getuigenissen leest en de gegevens onderzoekt, lijkt de legalisering eerder een geschenk voor de pooiers en klanten dan een moedige en pragmatische oplossing van een verlichte samenleving. De bedoeling van de legalisering was dan misschien wel nobel, maar het ziet er naar uit dat het niet werkt. De aanrandingen gaan door, net als de verkrachtingen, het stigma blijft bestaan — des te meer voor de prostituee dan voor de klant.
Citaat:
Gaan we dit echt aanvaarden als hun ‘keuze' en onszelf op de borst kloppen omwille van onze verlichte manier van denken, terwijl zij geslagen en verkracht worden? Of durven we op zoek te gaan naar andere en betere manieren om vrouwen te helpen om te ontsnappen aan de armoede en aan de destructieve restanten van kindermishandeling, en ons concentreren op veilig onderdak, opleiding, afkickprogramma's, psychotherapie, juridisch advies, gezondheidszorg en bescherming tegen pooiers
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 20:23   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht

Het artikel heb ik gelezen. Dergelijke artikels lees ik al gedurende "48" jaar.
Ondanks de misbruiken, zijn er genoeg vrouwen die hiermee een gat in de markt zien.
Wat is uw uiteindelijk gewetensprobleem ?
Weet je. Laten we de vraag aan de vrouwen stellen. Die zwijgen liever, hebben het liever over gelijkwaardigheid, en doen alsof prostitutie nooit heeft bestaan.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 21:47   #3
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ondanks de misbruiken, zijn er genoeg vrouwen die hiermee een gat in de markt zien.
Weet je. Laten we de vraag aan de vrouwen stellen. Die zwijgen liever, hebben het liever over gelijkwaardigheid, en doen alsof prostitutie nooit heeft bestaan.
Ik denk dat het artikel veelzeggend is, mannen en vrouwen in de prostitutie stellen zich kwetsbaar op, want dat doe je toch wanneer je seks hebt met een volslagen onbekende. En blijkbaar lopen er veel klootzakken rond die dit misbruiken, die kwetsbaarheid. Zoals het artikel al stelt gaat het juist niet om vrouwen die een gat in de markt zien, die zijn eerder uitzondering, maar vaak om vrouwen met voorgeschiedenis van seksueel misbruikt kind, met een pooier, of verslaafd, of illegaal, er kunnen massa's reden zijn om voor prostitutie te kiezen, wat niet betekend dat mensen daarmee recht op respect verliezen.Blijkbaar vinden nogal wat klanten van wel!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 21:54   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat het artikel veelzeggend is, mannen en vrouwen in de prostitutie stellen zich kwetsbaar op, want dat doe je toch wanneer je seks hebt met een volslagen onbekende. En blijkbaar lopen er veel klootzakken rond die dit misbruiken, die kwetsbaarheid. Zoals het artikel al stelt gaat het juist niet om vrouwen die een gat in de markt zien, die zijn eerder uitzondering, maar vaak om vrouwen met voorgeschiedenis van seksueel misbruikt kind, met een pooier, of verslaafd, of illegaal, er kunnen massa's reden zijn om voor prostitutie te kiezen, wat niet betekend dat mensen daarmee recht op respect verliezen.Blijkbaar vinden nogal wat klanten van wel!
Wat heeft prostitutie met "voorgeschiedenis" te maken ? Opvoeding dus. Voor wie niet in het milieu is opgevoed zal de drempel iets hoger zijn. Maar uiteindelijk, als de nood hoog is. Sorry Alice, ik ben iets te oud om naiëf te zijn.
Oud 30 november 2009, 21:57   #5
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft prostitutie met "voorgeschiedenis" te maken ? Opvoeding dus. Voor wie niet in het milieu is opgevoed zal de drempel iets hoger zijn. Maar uiteindelijk, als de nood hoog is. Sorry Alice, ik ben iets te oud om naiëf te zijn.
Zucht...mensen die een voorgeschiedenis hebben van slachtoffer seksueel geweld als kind komen makkelijker dan anderen in de prostitutie terecht, en dat bevestigd het artikel, opvoeding in het millieu heeft daar niet direct mee te maken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 22:03   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht...mensen die een voorgeschiedenis hebben van slachtoffer seksueel geweld als kind komen makkelijker dan anderen in de prostitutie terecht, en dat bevestigd het artikel, opvoeding in het millieu heeft daar niet direct mee te maken.
ok.
Oud 30 november 2009, 22:07   #7
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Anderzijds, onafgezien van dat alles, hoe dacht je dat precies op te lossen? Deepeco's oplossing is zoals gewoonlijk eenvoudig: verbieden. Welnu, dat heeft men gedeeltelijk gedaan in Antwerpen een aantal jaren geleden. De legale prostitutie werd beperkt tot een drietal straten, waar er voordien in een hele wijk prostituees waren. In het Schipperskwartier heerste toen een vrij strenge sociale controle, waardoor de criminaliteit er relatief laag was. Na het verbod (dat er vooral is gekomen omdat het makkelijker was dan de Albanese maffia rechtstreeks aan te pakken) waren er plots veel minder prostituees. Zijn die dan allemaal gestopt? Natuurlijk niet, een deel is verhuisd naar Brussel, een groot deel is verhuisd naar anonieme appartementen verspreid over de stad. Ver verstoken van om het even welke sociale controle. Ik vraag mij af of die meisjes en vrouwen nu beter af zijn.

Ik geloof gerust dat de cijfers die je geeft kloppen. Vraag is of iemand effectief geholpen is met een verbod? Ga jij al die vrouwen werk bezorgen, Deepeco? Ga jij hen helpen bij het verwerken van hun verleden? Verwacht je dat zij 8 uur per dag hamburgers gaan bakken in de McDo aan 8 euro per uur, terwijl ze voordien 50 euro per kwartier vingen? Je treedt andermaal op in de rol van ongewilde kruistochter.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 22:22   #8
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ik zou het erg vinden want ik bezoek toch regelmatig (3x per jaar) de meisjes van plezier. Kies trouwens altijd voor het zwarte meisje dus je ziet ik niet zo racist zijn
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 22:43   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik zou het erg vinden want ik bezoek toch regelmatig (3x per jaar) de meisjes van plezier. Kies trouwens altijd voor het zwarte meisje dus je ziet ik niet zo racist zijn
Da's fijn. Meisjes van plezier. Zwart dan nog. Plezier.
Vraag: Wat kost da, of is je charme voldoende bij je pikzwarte leverancier van plezier?
Oud 30 november 2009, 22:57   #10
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Kunnen we ons in deze tijden met niks beter bezighouden dan het welzijn van hoeren??
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 23:08   #11
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Da's fijn. Meisjes van plezier. Zwart dan nog. Plezier.
Vraag: Wat kost da, of is je charme voldoende bij je pikzwarte leverancier van plezier?
120 €. Een vrouw in huis halen kost veel meer geld. 't Lijkt veel maar het ligt op wandelafstand van mijn huis, dus dat is gemakkelijk. Het is trouwens kostelijk om zien hoeveel volk daar over de vloer gaat, meestal chique veertigers met een dure auto (de ene na de andere komt aangereden)

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 30 november 2009 om 23:10.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 23:16   #12
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
120 €. Een vrouw in huis halen kost veel meer geld. 't Lijkt veel maar het ligt op wandelafstand van mijn huis, dus dat is gemakkelijk. Het is trouwens kostelijk om zien hoeveel volk daar over de vloer gaat, meestal chique veertigers met een dure auto (de ene na de andere komt aangereden)
Vind je dat niet vervelend/vies, je 'voorgangers' zo tegenkomen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 07:47   #13
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Prostitutie gewoon legaliseren. Maar dan wel met controle, vergunning, op tijd een verplicht HIV-testje, belasting op inkomen, desnoods een vakbond, ... Het zal snel gedaan zijn met de mensenhandel in die business. Als er nu iets is waar de overheid best wel in tussen zou komen, dan is het dat wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 09:36   #14
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Prostitutie gewoon legaliseren. Maar dan wel met controle, vergunning, op tijd een verplicht HIV-testje, belasting op inkomen, desnoods een vakbond, ... Het zal snel gedaan zijn met de mensenhandel in die business. Als er nu iets is waar de overheid best wel in tussen zou komen, dan is het dat wel.
en wat moet er op uw cv staan dan als ge gaat solliciteren voor hoer? ziet ge de jobadvertenties al op jobat ofzo?

legaliseren lijkt me anders ook wel beter dan verbieden. prostitutie krijg je in geen miljoen jaar uitgeroeid gezien de grote vraag. lijkt me ook een goeie manier om een en het ander te kanaliseren.
Oud 1 december 2009, 09:46   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
en wat moet er op uw cv staan dan als ge gaat solliciteren voor hoer? ziet ge de jobadvertenties al op jobat ofzo?
cv ? Solliciteren ? Da's voor niks nodig. Het gaat om zelfstandigen. Of toch minstens in bijberoep.
Oud 1 december 2009, 11:18   #16
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
meisjes van plezier
Je bent gezien: jij hebt maar één keer plezier.
Zij twee keer: de eerste keer als je betaalt, de tweede keer als je vertrekt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 december 2009 om 11:36.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 11:27   #17
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Er is idd. waarschijnlijk dikwijls een dergelijke voorgeschiedenis die voor een laag zelfbeeld zorgt, maar ééns de stap gezet is blijven ze 't wel uit vrije wil doen, om 't gemakkelijke geld. Stel eens voor aan een prostituee, te gaan werken als kassierster bij Carrefour of Delhaize, of in een andere job, postbode bvb en vertel er dan bij wat de lonen er zijn.
http://content.jobat.be/nl/search/?q...on%20van%20een

Ze lacht je in je gezicht uit.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 december 2009 om 11:34.
Oud 1 december 2009, 11:40   #18
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Meer over die zaak:
http://www.guardian.co.uk/society/au...-jour-revealed
http://www.guardian.co.uk/society/au...led?popup=true
http://www.guardian.co.uk/technology...r-tv-interview
http://www.guardian.co.uk/technology...ger-prostitute

http://www.guardian.co.uk/commentisf...-belle-de-jour

Heel de herrie hielp een boek te verkopen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 december 2009 om 11:53.
Oud 1 december 2009, 11:43   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

business is business he, Prostitutie is verboden, maar wordt oogluikend toegelaten, omdat men anders goed genoeg weet dat anders het hek helemaal van de dam is.

Sommigen hebben nu eenmaal perverte verlangens, die dankzij prostitutie worden ingelost, zodat ze niet in de natuur moeten gaan zoeken, of hun vrouw hiermee niet moeten lastigvallen. Voor anderen is het beter dat ze gewoon daar efkes op een ander gaan, dan dat ze een maitresse moeten regelen.

De dames in kwestie, mits ze daar zelf vrijwillig voor kiezen, kunnen een euroke verdienen.

Als ze daartoe gedwongen worden is dat natuurlijk helemaal iets anders, maar als het wederzijdse toestemming is, tussen 2 volwassenen, is dat voor mij niks meer of niks minder dan een deal die ze maken,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 11:47   #20
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
business is business he, Prostitutie is verboden, maar wordt oogluikend toegelaten, omdat men anders goed genoeg weet dat anders het hek helemaal van de dam is.

Sommigen hebben nu eenmaal perverte verlangens, die dankzij prostitutie worden ingelost, zodat ze niet in de natuur moeten gaan zoeken, of hun vrouw hiermee niet moeten lastigvallen. Voor anderen is het beter dat ze gewoon daar efkes op een ander gaan, dan dat ze een maitresse moeten regelen.

De dames in kwestie, mits ze daar zelf vrijwillig voor kiezen, kunnen een euroke verdienen.

Als ze daartoe gedwongen worden is dat natuurlijk helemaal iets anders, maar als het wederzijdse toestemming is, tussen 2 volwassenen, is dat voor mij niks meer of niks minder dan een deal die ze maken,
Prostitutie is niet verboden, "aanzetten tot ontucht" wél. Definiëer d�*t maar eens!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be