![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Onlangs artikel over prostitutie in De Standaard, van Tanya Gold.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=BL2I5VAF ik sta echt wel versteld van die cijfers Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondanks de misbruiken, zijn er genoeg vrouwen die hiermee een gat in de markt zien. Wat is uw uiteindelijk gewetensprobleem ? Weet je. Laten we de vraag aan de vrouwen stellen. Die zwijgen liever, hebben het liever over gelijkwaardigheid, en doen alsof prostitutie nooit heeft bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zucht...mensen die een voorgeschiedenis hebben van slachtoffer seksueel geweld als kind komen makkelijker dan anderen in de prostitutie terecht, en dat bevestigd het artikel, opvoeding in het millieu heeft daar niet direct mee te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Anderzijds, onafgezien van dat alles, hoe dacht je dat precies op te lossen? Deepeco's oplossing is zoals gewoonlijk eenvoudig: verbieden. Welnu, dat heeft men gedeeltelijk gedaan in Antwerpen een aantal jaren geleden. De legale prostitutie werd beperkt tot een drietal straten, waar er voordien in een hele wijk prostituees waren. In het Schipperskwartier heerste toen een vrij strenge sociale controle, waardoor de criminaliteit er relatief laag was. Na het verbod (dat er vooral is gekomen omdat het makkelijker was dan de Albanese maffia rechtstreeks aan te pakken) waren er plots veel minder prostituees. Zijn die dan allemaal gestopt? Natuurlijk niet, een deel is verhuisd naar Brussel, een groot deel is verhuisd naar anonieme appartementen verspreid over de stad. Ver verstoken van om het even welke sociale controle. Ik vraag mij af of die meisjes en vrouwen nu beter af zijn.
Ik geloof gerust dat de cijfers die je geeft kloppen. Vraag is of iemand effectief geholpen is met een verbod? Ga jij al die vrouwen werk bezorgen, Deepeco? Ga jij hen helpen bij het verwerken van hun verleden? Verwacht je dat zij 8 uur per dag hamburgers gaan bakken in de McDo aan 8 euro per uur, terwijl ze voordien 50 euro per kwartier vingen? Je treedt andermaal op in de rol van ongewilde kruistochter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ik zou het erg vinden want ik bezoek toch regelmatig (3x per jaar) de meisjes van plezier. Kies trouwens altijd voor het zwarte meisje
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag: Wat kost da, of is je charme voldoende bij je pikzwarte leverancier van plezier? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen we ons in deze tijden met niks beter bezighouden dan het welzijn van hoeren??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() 120 €. Een vrouw in huis halen kost veel meer geld. 't Lijkt veel maar het ligt op wandelafstand van mijn huis, dus dat is gemakkelijk. Het is trouwens kostelijk om zien hoeveel volk daar over de vloer gaat, meestal chique veertigers met een dure auto (de ene na de andere komt aangereden)
Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 30 november 2009 om 23:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
legaliseren lijkt me anders ook wel beter dan verbieden. prostitutie krijg je in geen miljoen jaar uitgeroeid gezien de grote vraag. lijkt me ook een goeie manier om een en het ander te kanaliseren.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij twee keer: de eerste keer als je betaalt, de tweede keer als je vertrekt. ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 1 december 2009 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://content.jobat.be/nl/search/?q...on%20van%20een Ze lacht je in je gezicht uit. Laatst gewijzigd door filosoof : 1 december 2009 om 11:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.guardian.co.uk/society/au...-jour-revealed http://www.guardian.co.uk/society/au...led?popup=true http://www.guardian.co.uk/technology...r-tv-interview http://www.guardian.co.uk/technology...ger-prostitute http://www.guardian.co.uk/commentisf...-belle-de-jour Heel de herrie hielp een boek te verkopen. Laatst gewijzigd door filosoof : 1 december 2009 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() business is business he, Prostitutie is verboden, maar wordt oogluikend toegelaten, omdat men anders goed genoeg weet dat anders het hek helemaal van de dam is.
Sommigen hebben nu eenmaal perverte verlangens, die dankzij prostitutie worden ingelost, zodat ze niet in de natuur moeten gaan zoeken, of hun vrouw hiermee niet moeten lastigvallen. Voor anderen is het beter dat ze gewoon daar efkes op een ander gaan, dan dat ze een maitresse moeten regelen. De dames in kwestie, mits ze daar zelf vrijwillig voor kiezen, kunnen een euroke verdienen. Als ze daartoe gedwongen worden is dat natuurlijk helemaal iets anders, maar als het wederzijdse toestemming is, tussen 2 volwassenen, is dat voor mij niks meer of niks minder dan een deal die ze maken, |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |