![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mocht net een mail ontvangen met kerstwensen vanwege mijn vakantieadres nabij Barcelona.
Eerst in het Catalaans, dan het Spaans, het Engels, het Frans, het Nederlands en het Duits. Dat dit eerst in het Catalaans is, verheugt me. Die mensen zijn fier op hun identiteit; zij wensen geen deel ervan weg te moffelen zoals velen nog altijd in Vlaanderen, uit pure schrik om het etiket nationalistische nazist opgekleefd te krijgen. In Spanje zijn het de centralistische en taal-opdringerige mensen die nationalistisch genoemd worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om dergelijke zaken denkt men in Spanje nu anders dan pakweg 20 jaar geleden, Zelfs Frankrijk is milder voor taalminderheden, helaas voor Frans-Vlaanderen te laat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke post (vh gemeentebestuur, rekeningen, facturen e.d.) die ik krijg is overwegend Catalaans, wat is daar nu zo speciaal aan?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Wat daar speciaal aan is is dat je in Spanje woont, en je post in het Catalaans is. Dat ga je in Frankrijk ( waar ook Catalanen wonen ) niet meemaken. En dat zou je tijdens het bewind van Franco ook niet meegemaakt hebben ginder in Spanje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongecompliceerde uitingen van regionalisme verheugen me. Jou niet ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |