![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat mij hier verbaasd over de nva'ers hier aanwezig is hun naïef geloof dat ze met het kartel enige invloed zouden hebben op de cd&v.
Het stokpaardje waarmee men dit wil aantonen is de splitsing van de kieskring B-H-V. Wel daar stel ik mij dan de volgende vragen over; waarom heeft de cd&v gedurende al die tijd dat ze in de opvolgende federale regeringen zat nooit deze splitsing erdoor geduwd, zij had nogthans de macht om dit te doen! Waarom opeens dit strijdpunt naar voren brengen juist voor de Vlaamse verkiezingen? Waarom speelt de cd&v, die zeker is van regeringsdeelname (volgens de opiniepeilingen) deze zaak niet uit naar de VLD en SPa als voorwaarde om een coalitie te vormen? Het is niet omdat ze nu in de oppositie zit dat geen invloed heeft op bv de verzwakte vld of de spa die bij niet deelname aan de vlaamse regering ook de federale moet verlaten! Graag had ik eens een eerlijk antwoord hierop van onze forumniveanen! En liefst een beetje onderbouwd! |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Oude wijn in nieuwe zakken
![]() A new wrapping for oldfashioned ways of doing business ![]() Rejoindre une enseigne qui se vend bien momentanément ![]() etc....
#3 |
Vreemdeling
|
![]() [quote="jan hyoens"]Wat mij hier verbaasd over de nva'ers hier aanwezig is hun naïef geloof dat ze met het kartel enige invloed zouden hebben op de cd&v.
Het stokpaardje waarmee men dit wil aantonen is de splitsing van de kieskring B-H-V. Wel daar stel ik mij dan de volgende vragen over; waarom heeft de cd&v gedurende al die tijd dat ze in de opvolgende federale regeringen zat nooit deze splitsing erdoor geduwd, zij had nogthans de macht om dit te doen! Waarom opeens dit strijdpunt naar voren brengen juist voor de Vlaamse verkiezingen? Waarom speelt de cd&v, die zeker is van regeringsdeelname (volgens de opiniepeilingen) deze zaak niet uit naar de VLD en SPa als voorwaarde om een coalitie te vormen? Het is niet omdat ze nu in de oppositie zit dat geen invloed heeft op bv de verzwakte vld of de spa die bij niet deelname aan de vlaamse regering ook de federale moet verlaten! Politiek bedrijf je niet in een vacuum. De problemen benoemen is één ding, de nodige meerderheden bijeenharken om ze op te lossen naar wens is nog iets anders. De politieke constellatie moet meezitten zodat je de nodige bondgenootschappen kan sluiten. De splitsing van B-H-V heeft nu eindelijk kans om gerealiseerd te worden omdat er in de politieke constellatie errond heel wat gebeurd is: -de vorming van de provinciale kieskringen heeft de zaak geproblematiseerd voor alle Vlaamse partijen, met name voor de SP.A -er is een uitspraak van het arbitragehof gevolgd: een deel van de federale paarse kieshervorming werd vernietigd (wat een vernedering!) en de unitaire kieskring B-H-V werd gelabeld als ongrondwettig en dus te splitsen tegen de verkiezingen van 2007. -er is de stemming geweest over het vreemdelingenstemrecht waar de Franstaligen in een heel gevoelig dossier hebben genegeerd dat er in Vlaanderen geen meederheid was. De Vlamingen kunnen dezelfde streek lappen met de splitsing van B-H-V en zelfs de lauwste Vlaming zal dan niet durven zeggen dat zoiets absoluut niet kan owv de federale loyauteit. Conclusie: de splitsing zit er dik in. Tenzij de Vlamingen hun stem in de vergeetput smijten van de partij die communautair het tegenovergestelde bereikt van wat ze met zoveel pathos beweert te willen. |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() [quote="brusselaar"]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() [quote="jan hyoens"]
Citaat:
Natuurlijk draagt CD&V daarvoor verantwoordelijkheid. Net zoals de partij verantwoordelijkheid draagt voor het feit dat Vlaanderen de jongste 50 jaar is gegroeid tot één van de welvarendste landen ter wereld. Sorry, maar jij doet niks anders dan kappen en zagen, een strategie heb je niet. Het is niet moeilijk gelijk te hebben, maar je moet het ook krijgen. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() ze wordt niet geeist door het arbitragehof.
het hof eist een oplossing, hetgeen niet de splitsing betekent.
#7 | |
|
![]() [quote="brusselaar"]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() [quote="jan hyoens"]
Citaat:
Probeer nu toch eens te lezen wat er staat. Neem eerst een Valium misschien. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() wat is het opeens stil bij de forumniveanen!
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
#14 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Destijds gevonden in de US de volgende spreuk: "When I do something wrong, no one forgets... when I do something right, no one remenbers... the question is: what's wrong and what's right????" Iets minder als een maand deelname aan dit forum heeft mij veel geleerd waar ik mij voordien niet bewust van was.... discussiëren in de politiek, is niet makkelijk... het korrekt te doen, dan wel of niet helemaal.... Wij zijn behept met veel vooroordelen... wij denken dat we de zaken doordacht hebben... wij lezen of beluisteren niet volledig wat de andere schijft of zegt... terwijl wij lezen of luisteren zijn wij al bezig met ons eigen interpretatie... en missen vaak wat de andere wil zeggen of bedoelt... zijn wij dan fundamenteel slecht... waarschijnlijk niet... wij hebben al dan niet trauma's of dingen die ons grenzeloos ergeren of geërgerd hebben, of beginnen ons te ergeren voordat wij tegoei alles geassimileerd hebben... ook onze omgeving... of jarenlange "indoctrinatie"... (pas op, ik heb mij in het vuur van dedebatten ook daardoor laten afleiden... mea culpa in die gevallen)... een paar dagen geleden kreeg ik de dringende boodschap het kalmer te doen want ik zat met een rooie kop aan de PC... ons vrouwke werd bang, want ze weet dat ik hart- en longpatient ben... ik kreeg dus een veto... mocht niet meer zoveel in die forums... ze stuurde mij alle mogelijke boodschappen doen of inlichtingen vragen... een paar waarde collega's hier vonden het maar niks, want blijkbaar misten ze hier een verstokte VLD'er in de debatten... en die waren ze ineens kwijt.... maar.... maar kon het niet volledig laten... maar, het heeft dit voordeel gehad dat ik de zaken een beetje meer aan het overdenken ben... nog eens gaan nalezen en effectief soms liep ik wat hard van stapel... maar anderen ook... wie heeft gelijk??? wie moet gelijk krijgen???? is hetgeen ik dom vind dan ook wel dom??? is hetgeen ik als slecht percipieer dan ook wel zo slecht??? moet ik alvorens te reageren niet eerst wat stoom aflaten??? en wat zijn nu eigenlijk vooroordelen, of vooringenomenheid, of beïnvloeding door allerlei subjectieve dingen, is wat men ik het verleden beleefde nu nog van tel????? etc???? enz....???? en dan heb ik het nog niet over het feit dat die andere die ik dom vind misschien zelf wel heilig overtuigd is dat... en dat... en dat hij mij zo... en zo vindt... wie is gemanipuleerd en wie niet...???? och, ik hou maar op, want anders.... wie weet???? op 13 mei hebben de winnaars gelijk en de verliezers zijn verkeerd... of is dan niet zo en vindt ik degenen die wonnen verkeerd en degenen die verloren onrecht aangedaan... "the question is: who's right and who's wrong?????" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oude wijn is dikwijls nog het beste. Misschien dat deze rijp genoeg is om geschonken en gedronken te worden. Als paars zich kiesdrempels en ongeoorloofde kieskringhervormingen kan permiteren, dan lijkt mij de splitsing BHV toch een beduidend betere zet. (Leuk onderschrift trouwens. Komt me bekend voor. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat wordt het stil bij de Blokkers! de partij die beweerde in hun Blok krant: N-VA eigen partij eerst ![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Paars trekt op niks en verder is het van hetzelfste. Ik wil geen ideologische keuze maken, maar een verstandige keuze. Vandaar. ![]() Omdat je zo vriendelijk vraagt ( ![]() Opiniepeilingen waar jij naar refereert zijn nog geen eindtermen waar je conclusies uit moet trekken. In plaats van nu te staan huppelen zal je geduld beloond kunnen worden als je de echte eindresultaten gekend zijn. D�*n kan je pas je been stijf houden. Ondertussen is er wel al lang een duidelijk signaal gegeven door het Vlaams kartel dat de splitsing voor hen een prioriteit is. En jij vraagt je af waarom nu dit signaal gegeven wordt. Die splitsing dient voor verkiezingen. Na de verkiezingen een signaal geven is duidelijk eerst doen en dan denken. Zo werkt het niet. Het enige wat jij kan doen, is je stem ook laten klinken en de juiste vertegenwoordigers kiezen. Ergens lijkt het me wel dat indien die splitsing alsnog wordt gerealiseerd door het het vlaams kartel, dit bij jou nog niet voldoende tevredenheid en erkenning zal opleveren. ik denk dat je graag de zuurpruim uithangt als het over N-VA gaat, niet? Je wou toch een eerlijk antwoord? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#20 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Kan niet verbeterd worden en jij bent geen Niveaan? mvg, h