![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Tankstations voor capuchonverbod door Harrie Nijen Twilhaar
WASSENAAR - Tankstations willen een landelijk capuchonverbod invoeren. Op die manier willen zij zich nog steviger wapenen tegen criminelen nu het aantal overvallen de laatste tijd weer is toegenomen. Behalve het opleggen van een toegangsverbod aan klanten met een capuchon over het hoofd, willen de pomphouders ook meer camera's installeren en overwegen zij zelfs een zonnebrilverbod in te stellen. Het Wassenaarse Shell-station Swart & Strous is als één van de eerste tankstations gestart met het ophangen van de speciale waarschuwingsposters. "Voor ons is de maat vol. Wij hebben de afgelopen tijd al twee keer te maken gehad met een ramkraak. Daarom nemen we nog meer maatregelen", zegt onderneemster Jolanda Swart. Eerder werden al stickers met een helmverbod aangebracht. Volgens het tankstation moet er van de posters een preventieve uitgaan. "We zijn huiverig voor personen die een pet, helm of capuchon, soms zelfs in combinatie een zonnebril dragen. Daarom deze extra belemmering: ze komen er gewoon niet in." Reglement De brancheorganisatie van tankstations, BETA, vindt het een goede zaak dat er nu ook kledingvoorschriften worden gehanteerd. De sector wil zelfs een stapje verder gaan om een landelijk capuchonverbod in te stellen. Juridische belemmeringen zijn er niet volgens de BETA omdat "elke ondernemer de bepaling in zijn huishoudelijk reglement kan opnemen". "Mocht men toch juridische bezwaren hebben, dan starten we graag een proefproces." Het totaal aantal overvallen is volgens recente cijfers van justitie en de sector het afgelopen jaar met 21 procent toegenomen. "En dat is een griezelige ontwikkeling", zegt BETA-voorzitter Ewout Klok. "Het is voor bedienend personeel altijd angstaanjagend als er personen binnenkomen die zich nagenoeg onherkenbaar maken. Natuurlijk is niet iedere klant met een capuchon, zonnebril of helm op een overvaller, maar het is gewoon een te groot risico. Daarom staan wij achter deze nieuwe maatregel", zegt Ewout Klok. http://www.telegraaf.nl/binnenland/6...d__.html?p=4,1 ![]() Hier wordt het dus: de kleren maken de dief. Dit kledingstuk krijgt een negatief image, zei ik enige tijd geleden bij "Zeeman". Ze raken het straks in de soldes zelfs niet meer kwijt. Het roept idd associaties op en zelf hou ik tijdens mijn werk (receptionele functie bij bedrijf,balie) dergelijke types extra in het oog. Kan nog altijd te security van bedrijf bellen.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() We kunnen nog altijd straffeloos een hoofddoek gebruiken voor het overvallen van benzine-stations in Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Jawadde. Straks moeten ze daar in Holland nog "in hunne pure" gaan tanken
![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op zichzelf een leuk idee. Maar da's niet nodig. Een goeie ouwe griekse toga doet de job ook hoor.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als kiltdrager is dat niet zo'n grote omschakeling voor me.
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ah, ik moet me dus een peplos aanschaffen voor ik ga tanken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik vind dat best nog iets hebben zo'n kilt. Stoer en mannelijk, het heeft volgens mij wel een reden waarom een niet nader te noemen Whiskymerk mannen in kilts laat opdraven in hun reclamespots. Fuck het is nog niet eens middag en ik zit al aan drank te denken ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Kilts mét onderbroek...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() Niks van, da's heiligschennis. Onder een kilt wordt er niks, ik herhaal NIKS gedragen.
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Er zijn er zelfs die helemaal niets dragen op forum
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Dat is bij de tankstations bij ons in de buurt al lang zo. Eerst netjes naar binnen gaan, geld boven halen en dan pas tanken. Het overeengekomen bedrag wordt dan ingesteld op de pomp, die afslaat wanneer je krediet bereikt werd.
Maar, effectief, in Nederland kan je veelal naar de pomp rijden en beginnen tanken, om dan achteraf pas te betalen. Toen ik voor het eerst een paar keer in Nederland moest tanken, trok ik steevast met m'n portefeuille naar de kassa. Ik zei het pompnummer, legde een briefje op de toonbank en dan keken de bedienden me met van die rare ogen aan. "Heuu... U heeft nog niet getankt, meneer?" "Neen, dat klopt. Pomp vier graag voor € X a.u.b." "Nou euuh, u moet wel eerst taken hé, meneer" (je ziet ze al denken: stomme Belg! Is die stoned of wat?) De tankstations langs drukke autowegen zoals de A58, hebben in de zomer op de spitsuren meer weg van een overvolle supermarkt. "Effe lekker een colaatje halen en een broodje bal" En toch blijven die twee bedienden nog vriendelijker en beleefder dan in een leeg Belgisch station. I hate this crappy place so much. Ben altijd in de wolken als ik nog eens naar een congres in Nederland mag. M'n daguitstapjes zijn dan ook bijna altijd naar Nederland. Ik haat schlagermuziek (vooral de Vlaamse), maar dan gaat Radio Hollandio loeihard! Hoort er gewoon bij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Alleen negers hebben genoeg "voorhang" om zoiets kunnen simuleren ![]() I'm gonna cock my cock! Euh, gun!" Kan verwarrend worden aan de kassa ... en met een beetje pech wordt het een ongelukkige, zelf uitgevoerde transgenderoperatie (Vandaar de scène in F.M.J : "This is my rifle, this is my gun! This is for fighting, this is for fun!" ![]() Laatst gewijzigd door kgeefgenefok : 1 maart 2010 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en nog veel meer van dat moois, ... De film is steengoed tot Pyle, de Drill Instructor overhoop schiet, ik had die twee wel door de rijstvelden willen zien hossen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Moet ge nog meer stoppen bij tanksations voor de WC.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou jij in vredesnaam moeten gaan tanken. En vooral: waarìn?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het spijt me meneer, maar ik moet u vragen om uw capuholy fuck, da's een groot revolver. Ik zal even de kassa voor u leegmaken.
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Blijkbaar rijdt de bus ook aan je halte voorbij als je een kap op hebt en een sjaal voor de mond op een ijskoude winterdag.
![]() |
![]() |