![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Chávez is boos op Nederland, dat zou samenzweren met de USA inzake bases van de Amerikanen op de Antillen, bedoeld om Venezuela aan te vallen.
http://www.nu.nl/buitenland/2146950/...-agressie.html
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Uit het artikel:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Wat die veronderstelde aanvalsplannen op Venezuela betreft: de tijd zal het leren; voor je het weet is er weer een "vredesmissie" met blauwe helmen enzo. Chávez halfgaar? Mogelijk, ik ben geen dokter, maar indien al zoiets dan toch vast niet achterlijk. Ik heb trouwens wel de indruk dat nog steeds een meerderheid van de Venezolanen achter hem staat. http://nl.wikipedia.org/wiki/Venezuela
![]() |
![]() |
#4 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 december 2009 om 15:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien is het inderdaad eerder Nederland tegen Chavez/Venezuela. Wat doen die oorlogsschepen, oorlogsvliegtuigen en spionagevliegtuigen in die eilanden waar geen referendum mag?
Ik zal chavez citeren, en niet zoals het artikel van de OP een paar halve verkapte zinnetjes: Citaat:
Citaat:
Hij zei ook dat de VS tot de tanden (veelzeggend dat het artikel in de Nederlandse pers enkel "tot de tanden" als citaat van Chavez gebruikt) Aruba en Curazao aan het bewapenen zijn, en vroeg de Europese Unie zich uit te spreken over deze situatie. Chavez zei ook dat de drie eilanden in de Venezuelaanse territoriale wateren liggen (40 mijl voor de kust) en nog steeds onder het imperiale regime, het regime van Nederland vallen. Eveneens zei hij dat Nederland er een verantwoordelijkheid in heeft als de VS de eilanden die zo dicht tegen de kust van Venezuela liggen aan het gebruiken is. Ook zei hij dat Aruba, Bonaire en Curazao territoriums zijn die dienen te veranderen in onafhankelijke staten. Ik hoop een paar 'misverstanden' te hebben opgeklaard. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 december 2009 om 15:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Territoriale_wateren
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 december 2009 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Een toonaangevend filosoof als Zizek, zelf een marxist, ziet niet echt een lang leven beschoren voor Chavez zijn vermeende revolutie.
Hij ziet zelfs een tragisch einde ervan in 't verschiet. En ik denk dat ik hem hierin moet volgen.
![]() |
#9 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uit je Wikipedialink ivm het begrip 'territoriale wateren' Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 december 2009 om 15:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chavez kan er in elk geval maar beter met zijn tengels afblijven.
Mocht hij de Antillen aanvallen, valt hij Nederland aan, en als hij dat doet, valt hij een NAVO lidstaat aan en hebben de Yanks alle reden om Caracas tot stof en as regelrecht het steentijdperk in te bombarderen en er een legetieme nieuwe marionet te zetten... Chavez kan het dus maar beter bij wat blazen houden |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() (Tot) 200 mijl is onder omstandigheden claimbaar als "economische zone" maar vermoedelijk niet als daarbinnen zich (ei)landen van andere mogendheden bevinden, alleen Open Zee.
Tenminste, zo meen ik die tamelijk ingewikkelde regels/afspraken te moeten lezen. Waar blijf je anders, bijvoorbeeld, met het Nauw van Calais? Nogmaals, voor mijn part mag iedereen die er iets menswaardig nuttigs mee kan, die Antillen hebben maar zij liggen een kilometer of 40 weg van Venezuela en echte souvereiniteit over kustwateren reikt slechts tot 22,224 kilometer (12 zeemijlen).
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De britse eilanden net voor de franse kust...
Als je aan je grenzen een militaire "build-up" bemerkt moet je in de eerste plaats hard gaan roepen om de would-be agressor de stuipen op het lijf te jagen. Chavez kan gerust zijn : een aktie van de US vanuit Nederlands grondgebied zal de EU nooit onverschillig laten. De USA hebben de EU staten nog altijd redelijk hard nodig ivm Afghanistan....
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat Nederlands (EU) grondgebied blijkbaar door de VS naar goeddunken kan gebruikt worden om wat te intimideren (in het beste geval). Dat zegt ook iets over de status van Nederland en Europa natuurlijk in verhouding tot de VS. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 december 2009 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 december 2009 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik stel voor iets over Hugo Chavez te lezen, en dan......
http://www.cubadebate.cu/categoria/hugo-chavez-frias/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() 'Indien je vrede wilt, moet je je voorbereiden op oorlog.
De vrijheid komt nog steeds uit de loop van het geweer. Hopelijk zal dit veranderen, maar ja...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Die apekop, ik krijg de Nobelprijs niet! Obama wel!
|
![]() |
![]() |