![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen minaretten? | |||
tegen |
![]() ![]() ![]() |
39 | 56,52% |
voor |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,35% |
voor en tegen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,45% |
noch voor noch tegen |
![]() ![]() ![]() |
26 | 37,68% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Bent u voor of tegen minaretten?
De Zwitsters zijn al tegen, nu nog de Vlamingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk ben ik niet tegen die torens. Maar de lading die deze torens dekken.
Ik weet het, de meeste moslims zijn alleen maar in naam en uit eigenbelang moslim, net zoals de christenen in deze contreien. Maar het is die groeiende minderheid die me zorgen baart. Met zo'n Muezzin die 5 keer per dag op de play knop drukt om dan een stel speakers Allah's zegeningen te laten schallen, da's erover voor mij. We zijn er na eeuwen onderdrukking door de katholieke kerk net van zulk gezever af, moeten we het opnieuw zien gebeuren door een 7 eeuwen jongere godsdienst.... Geef mijn portie maar aan Blackie. Wel grappig, Islam, juist vertaald betekend onderwerping, totale gehoorzaamheid aan Allah. Abdulah betekend slaaf van Allah. En daartegenover moeten dan we dan even de tekst van de Vlaamse Leeuw zetten.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Tegen,hoort hier niet thuis en trekt op niks.
Er staan hier zeer veel moskeeen en zoals hier vandaag gelezen mogen de vlamingen er alweer voor opdraaien,hoe meer minaretten hoe meer we mogen dokken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de dag dat er kerken en kathedralen mogen gebouwd worden in Mekka, en dat men daar vrij zijn christelijk, hindoe ,boedhistisch of gelijk welk ander geloof mag belijdden, zelfs in het openbaar, mogen ze van mij hier ook minaretten bouwen. Met andere woorden : NOOIT ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik ben tegen de aanwezigheid van alle manifestaties van de islam als religieus-politieke doctrine in Europa, en derhalve ook tegen de aanwezigheid van minaretten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De islam is reeds van voor het 1000 in Europa aanwezig en bouwde er minaretten je kan ze op diverse plaatsen gaan bewonderen. Intussen bouwen we ook geen ghotische kerken meer, zodat architecturaal er wel iets te zzeggen is voor een grondige vernieuwing van het concept.
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben voor gelijkberechtiging.
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteindelijk zal het dan onze schuld zijn als de islamitische terreurgroepen hun bommen hier laten ontploffen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Zoals we nu bezig zijn, zijn we alleszins dat proces mee aan voeden.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ruziemaker. Hoeveel hebben ondertussen geen minnaretteke op hun schouw staan, gekocht in het exotisch islamitisch vakantieoord. Zelfs het domst boerke uit de westhoek heeft ondertussen zoiets. Uiteraard niet naast het Benadetteke, een Godelieveke of een Mariake uit Lourdes of waar ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke uitkomst gaat de botsing tussen twee culturen tot gevolg hebben als we weten dat de ene cultuur een Christelijke - en dus onderdanige, inborst heeft, en de andere cultuur een agressieve imperialistische natuur heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mij maakt het niet uit of er minaretten wel of niet verschijnen.
Het land staat toch al vol met de torens van die bakstenen nepgotieke kerkjes in elk boerengat van België. Een aantal torens meer of minder gaat de zaak niet uitmaken.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 december 2009 om 18:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist. Het probleem is niet de kunstwaarde van de minnaret. Wel de symboliek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik nu een heiden zou zijn en zou beslissen om een hunebed in mijn tuin te zetten dan mag dat toch (binnen de stedenbouwkundige voorschriften). We hebben voor zover ik weet nog altijd vrijheid van religie.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw hunebed in uw tuin zal toch geen probleem vormen voor stedebouw. Deze dienst heeft er zelfs geen probleem me als ik in mijn iglotent slaap, alleen of met twee ... Zelfs als het net vriest. Ernstig. Wat hebbenn gebouwen met vrijheid van godsdienst te maken ? Bidden kan je zelfs in je bed of in je garage. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |