Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2010, 22:30   #1
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard sneeuw ruimen of 250 euro boete

Sneeuw ruimen op de stoep is, volgens de Gemeentecodex, verplicht.
Laat mij mijn standpunt duidelijk omschrijven.
Sneeuw valt als het winter is
Als het winter is, is het licht van 08.00 uur tot 17.15 uur.
Tijdens de “lichtperiode” in de winter is de werkende bevolking op zijn werk. De werkende bevolking vertrekt in de winter met de donker en komt thuis met de donker. Moet nog vlug boodschappen doen, nog wat huishoudtaken…. En dan nog aangevroren sneeuw ruimen in het donker.

De werkende bevolking is solidair met de werklozen. Het gehele jaar. Deze werklozeen liggen nog in hun bed als de werkende bevolking ’s morgens in de winter donker vertrekt.
S’ Avonds komt de werkende bevolking thuis in het donker en zou volgens de Gemeentecodex na de boodschappen en huistaken nog eens in het donker de stoep sneeuwvrij maken.

Mijn vraag, kunnen de werklozen voor die paar winteruren op een jaar niet solidair zijn? De sneeuw in het daglicht ruimen van de stoep van iemand die werkt en helpt de werklozen te betalen?
Ik heb ook een vader van 75 jaar die niet goed “ter been” meer is. Ik heb hem o.a. eind december een bezoek gebracht en in het donker ook zijn stoep moeten sneeuwvrij maken. Er wonen zeker 3 werklozen in zijn straat …..

In Antwerpen zijn ambtenaren de straat opgetrokken en hebben boetes uitgeschreven van 250€ voor mensen die hun stoep nu hebben sneeuwvrij gemaakt.
Concreet, ik vertrek morgen naar Italië om een zonneveld te bekijken. Ik zal 3 dagen weg zijn en ze geven sneeuw uit.

Trouwens, ik ben ook de mening toegedaan dat werklozen moeten zitten bij verkiezingen. Laat de werkende bevolking de zondag met rust!!!!!
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 22:46   #2
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Altijd raar om zien dat ze 250 euro boete geven voor uw stoep, terwijl de hele straat er al dagen spierwit en spekglad bijligt.
Maar dan moet ge gewoon uw snelheid aanpassen natuurlijk
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 22:47   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

borstel het sneeuw weg, en gooi een emmer water uit achteraf als protest.
Oud 12 januari 2010, 23:33   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Tijdens de “lichtperiode” in de winter is de werkende bevolking op zijn werk. De werkende bevolking vertrekt in de winter met de donker en komt thuis met de donker. Moet nog vlug boodschappen doen, nog wat huishoudtaken…. En dan nog aangevroren sneeuw ruimen in het donker.

De werkende bevolking is solidair met de werklozen. Het gehele jaar. Deze werklozeen liggen nog in hun bed als de werkende bevolking ’s morgens in de winter donker vertrekt.
S’ Avonds komt de werkende bevolking thuis in het donker en zou volgens de Gemeentecodex na de boodschappen en huistaken nog eens in het donker de stoep sneeuwvrij maken.

Mijn vraag, kunnen de werklozen voor die paar winteruren op een jaar niet solidair zijn? De sneeuw in het daglicht ruimen van de stoep van iemand die werkt en helpt de werklozen te betalen?
Ik heb ook een vader van 75 jaar die niet goed “ter been” meer is. Ik heb hem o.a. eind december een bezoek gebracht en in het donker ook zijn stoep moeten sneeuwvrij maken. Er wonen zeker 3 werklozen in zijn straat …..

In Antwerpen zijn ambtenaren de straat opgetrokken en hebben boetes uitgeschreven van 250€ voor mensen die hun stoep nu hebben sneeuwvrij gemaakt.
Concreet, ik vertrek morgen naar Italië om een zonneveld te bekijken. Ik zal 3 dagen weg zijn en ze geven sneeuw uit.

Trouwens, ik ben ook de mening toegedaan dat werklozen moeten zitten bij verkiezingen. Laat de werkende bevolking de zondag met rust!!!!!
Waar woont U dat ze het reglement zo strikt interpreteren ?

In Nederland ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 23:45   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Altijd raar om zien dat ze 250 euro boete geven voor uw stoep, terwijl de hele straat er al dagen spierwit en spekglad bijligt.
Maar dan moet ge gewoon uw snelheid aanpassen natuurlijk
Ha, ik wil eens zien dat ze hier bij ons 250 euro boete zouden durven geven voor uw stoep, terwijl de sneeuw tot aan uw enkels komt op straat... Ik vind dat op zich niet erg dat die sneeuw daar ligt. Maar kom niet zeveren over voetpaden. Een voetpad op z'n muil ja.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 07:54   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

We hebben er hier een simpele oplossing voor. De oude Clayton Steaming Demon. Op 5 minuutjes en 2 liter diesel later de hele stoep brandschoon.

Maar ik vind die 2 liter diesel teveel van't goeie, dus strooi ik gewoon een kilo of 2 zout en dat was het. Het Urban Heat Island effect zorgt voor de rest.
Oud 13 januari 2010, 09:22   #7
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het helemaal geen slecht idee!
Oud 13 januari 2010, 09:26   #8
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Niemand kan mij verplichten sneeuw te ruimen. Het staat ook in ons politiereglement, maar hoe gaan ze dat in godsnaam hard maken?
Als het om 3 uur snachts begint te sneeuwen, en om 7 uur smorgens breekt er iemand zijn been voor mijn deur, hoe kan ik dan aansprakelijk zijn? Gaan ze mij verplichten elk uur even op te staan in de winter om te gaan kijken of het misschien gesneeuwd heeft? Wat als ik een week niet buitenkom en de rollen omlaag hou om energie te besparen?
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 10:32   #9
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Hier in de Ardennen maken gemeenteambtenaren de stoep vrij bij oudere mensen en mensen die moeilijk te been zijn en waar eventueel geen hulp voorhanden is. Eigenlijk nogal logisch, men kan toch die mensen die zelfs niet durven buitenkomen verplichten om hun stoep sneeuwvrij te maken!!

Een goede buur hebben is natuurlijk ook een oplossing, maar dat tref je in Vlaanderen steeds minder aan, het is hoofdzakelijk ieder voor zich en de rest moet maar zijn plan trekken.

Hier tref je echt nog de mentaliteit aan van in Vlaanderen dertig �* veertig jaar geleden: vriendelijk en altijd bereid om iemand te helpen.

Ze zijn achter op Vlaanderen, ja, maar dat heeft niet enkel nadelen!!

Laatst gewijzigd door omaplop : 13 januari 2010 om 10:32.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 10:44   #10
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
borstel het sneeuw weg, en gooi een emmer water uit achteraf als protest.
en wie gaat ge daarmee treffen denkt ge?

Niet de autoriteiten hoor, maar wel de argeloze voorbijganger
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 10:48   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik zou hier willen replikeren, maar ik ga eerst mijn stoep schoonvegen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 11:35   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou hier willen replikeren, maar ik ga eerst mijn stoep schoonvegen ...
bingo!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 12:11   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

De dilbert maatschappij: iedereen is permanent in overtreding met regels, zelfs de politie.

Dus wat we zouden moeten doen is alle politieagenten verbaliseren voor het niet opruimen van hun stoep.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 13:37   #14
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht

Klopt idd ... dat zijn echt pesterijen , van die doppers met de verkiezingen ben ik het niet eens . Werk zoeken is ook werken " laten we in het midden dat er profiteurs zijn aub dat weet iedereen" . Ik denk dat je hiervoor beter ambtenaars neemt . Zij moeten nooit in het week-end werken en hebben al heel veel voordelen. Leraars bvb megavakantie's . Dit lijkt me een betere optie.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 13:41   #15
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Klopt idd ... dat zijn echt pesterijen , van die doppers met de verkiezingen ben ik het niet eens . Werk zoeken is ook werken " laten we in het midden dat er profiteurs zijn aub dat weet iedereen" . Ik denk dat je hiervoor beter ambtenaars neemt . Zij moeten nooit in het week-end werken en hebben al heel veel voordelen. Leraars bvb megavakantie's . Dit lijkt me een betere optie.
Ik denk dat leraars en ambtenaren toch meer tijd op het werk doorbrengen dan dat doppers naar werk zoeken hoor. Al heb ik nooit tot een van die categorien behoort, dus ik kan me vergissen.
Voor mij liefst de doppers dan toch tot nader order.
Oud 13 januari 2010, 13:49   #16
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik denk dat leraars en ambtenaren toch meer tijd op het werk doorbrengen dan dat doppers naar werk zoeken hoor. Al heb ik nooit tot een van die categorien behoort, dus ik kan me vergissen.
Voor mij liefst de doppers dan toch tot nader order.

Ik ook niet maar lijkt me eenvoudiger en beter om ambtenaren dit te laten doen dan doppers dat leraars harder werken ok .. maar ze hebben wel veel vakantie . Ikzelf heb vorig jaar 275 dagen gewerkt en kreeg ook een brief om mijne vrije zondag op te offeren . Maar ben er tussenuit kunnen glippen..
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 18:25   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is juist, dus zou werk vinden automatisch recht moeten geven op drie maand vakantie.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 08:11   #18
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ook niet maar lijkt me eenvoudiger en beter om ambtenaren dit te laten doen dan doppers dat leraars harder werken ok .. maar ze hebben wel veel vakantie . Ikzelf heb vorig jaar 275 dagen gewerkt en kreeg ook een brief om mijne vrije zondag op te offeren . Maar ben er tussenuit kunnen glippen..
Ach, als ze het goed verdelen (en niet te veel vallen) moet iedereen maar 1 keer. Zo erg is dat niet. Ik ben zelf 1 keer opgeroepen geweest en heb dat tegen mijn zin, maar met heel veel interesse gedaan. Ben er dan ook niet boos om
Oud 14 januari 2010, 10:13   #19
abou Anis
Minister-President

Standaard

Even een reactie van iemand die om 07u00 thuis vertrekt en om 18u30 thuiskomt: ik veeg mijn stoep altijd. En de buren die dat niet doen verdienen in mijn ogen een eventuele boete dubbel en dik.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 10:15   #20
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ik vind het helemaal geen slecht idee!
Ik wel, en de toon in het bericht staat me ook niet aan. Stigmatiserend. Alsof de werkende bevolking zich automatisch verheven voelt.

Ik veeg mijn stoep zelf schoon. Geen werkloze medeburger hoeft zich daarvoor op te offeren of te vernederen. Wat is de volgende stap? Uw gat komen afvegen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be